Desarticulada una organització dedicada a l’estafa mitjançant targetes de crèdit

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a cinc persones dins de la denominada Operació Sleepy, esta va tindre lloc amb la finalitat de l’esclariment de repetides estafes que s’estaven produint el modus operandi de les quals consistia a recaptar informació de les targetes de crèdit de persones estrangeres que es trobaven a Eivissa, per a posteriorment realitzar, sense el seu consentiment, càrrecs mitjançant un Terminal Punt de Venda (TPV) amb unes certes característiques específiques que possibilitaven la fi delictiva.

Antecedents dels fets

 

El juliol de 2019, la Guàrdia Civil de Torrevella va recollir a una persona una denúncia com perjudicat perquè la seua entitat bancària li havia bloquejat el compte corrent que posseïa al costat de la seua esposa, no podent accedir als seus fons.

El denunciant va relatar als agents que sospitava que el motiu podria ser que una clienta habitual de la botiga de productes esotèrics que regentaven, va contactar amb ells i els va oferir gestionar el lloguer d’una barra de bar en un establiment hostaler de l’illa d’Eivissa. Proposta a la qual van accedir. Per a això, en cap moment la coneguda els va demanar gens de diners per participar en este negoci, però sí que es va interessar pel TPV, també conegut com a datàfon, que estava relacionat amb el referit compte, ara bloquejada.

Esta clienta, en posteriors converses mantingudes amb els denunciants, els va confirmar que s’emportarien el 30% dels guanys, però que per a això s’haurien d’emportar el seu TPV a Eivissa. D’igual forma, els va fer manar-li una fotografia del terminal, ja que el model que deia necessitar, havia de tindre la característica de poder operar amb targetes de crèdit estrangeres i posseir un teclat per a poder introduir les dades de la targeta manualment. Per a poder participar en el negoci, el denunciant va haver de demanar un nou a l’entitat bancària.

Una vegada van obtindre el nou terminal, que s’adaptava al model requerit, va ser quan els van informar que s’anava a posar en contacte una tercera persona amb ells. Aqueix mateix dia van rebre una trucada telefònica d’esta persona, que amb l’excusa de comprovar el correcte funcionament del nou datàfon, els va demanar introduir les dades d’una targeta de crèdit facilitats per ell, realitzant-se l’operació sense cap problema.

Dies més tard, esta mateixa persona els va comentar que a fi d’explotar el negoci d’Eivissa, no feia falta que es desplaçaren fins a l’illa, que tan sols era necessari que manaren el TPV, a la qual cosa es van negar, per la qual cosa esta persona es va desplaçar al domicili del denunciant en la localitat de Torrevella, on va romandre tres dies en què va realitzar nombroses operacions usant l’ordinador i el datàfon dels denunciants. Posteriorment, i després d’una breu estada a Albacete, esta persona va tornar a la casa de Torrevella on van tornar a allotjar-li, esta vegada per dos dies, després del que va tornar a Eivissa.

 

Investigació Operació Sleepy

 

Per tot això, l’Àrea d’Investigació de Torrevella va iniciar la denominada Operació Sleepy, amb la finalitat de l’esclariment dels fets denunciats. Fruit de les perquisicions, es va poder confirmar que es tractava d’una organització amb rols clarament definits. Des d’Eivissa, el capitost facilitava les dades de targetes de crèdits de diferents països perquè foren introduïdes en el TPV realitzant càrrecs, concretament de França, els Estats Units, el Canadà, Alemanya i Turquia.

Estes accions no sempre eren reeixides, es calcula que es va intentar realitzar els cobraments d’un muntant aproximat de 20.000 euros, aconseguint fer efectiu uns 14.300. Els diners cobrats, menys una comissió, havia de ser ingressat en metàl·lic en un compte, o bé manant mitjançant una empresa d’enviament de diners a una persona de nacionalitat Polonesa resident a Eivissa.

 

Detinguts a l’operació

 

Durant el mes de febrer es va procedir a la detenció de la clienta de la botiga que va posar en contacte a les parts en la localitat de Corvera (Múrcia) tractant-se d’una espanyola de 39 anys. Es va detindre d’igual forma a la persona d’origen polonés de 41 anys que rebia els pagaments, i es va investigar al capitost de la trama, un espanyol de 37 anys, que no es va detindre per trobar-se a la presó complint condemna per un delicte anterior.

A tots ells, al costat de la parella denunciant, sent tots dos espanyols amb 59 i 55 anys respectivament, als quals es consideren cooperadors necessaris, se’ls imputen els delictes d’estafa, blanqueig de capitals i pertinença a Organització criminal.

Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de Torrevella, quedant en llibertat amb càrrecs, menys el ja pres, qu continua complint condemna.

La Guàrdia Civil continua investigant els fets, en la cerca de noves persones perjudicades, realitzant per a ells una acció coordinada amb Europol, FBI i la policia del Canadà i Turquia. No es descarten que es produïsquen noves detencions.

Últimes notícies

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.