Els bars de Benidorm han omplit les cambres amb fins a 50.000 litres de cervesa per al debut d’Anglaterra en el Mundial de futbol, que se juga este dimecres a les 22.00 hores contra Croàcia, una cita que ha convertit la ciutat en punt de trobada per a milers d’aficionats britànics.
La patronal hostelera benidormera, que agrupa més de mig miler d’establiments, ha calculat que este dimecres es podrà servir una mitjana de més de 80 litres de cervesa per local. Esta xifra suposa al voltant d’un 30 % més de consum respecte a una jornada habitual sense partit d’Anglaterra.
Pantalles gegants i terrasses plenes
La majoria de bars i restaurants han instal·lat pantalles de gran format tant a l’interior com a les terrasses. L’objectiu és que els aficionats puguen seguir de prop l’evolució de la seua selecció, amb un ambient totalment futboler.
Els hostalers són conscients que els seguidors anglesos són, en paraules seues, ‘grans consumidors de esports’, especialment quan es tracta de grans esdeveniments com el Mundial. Per això han reforçat estoc de beguda i organització del servici per a evitar problemes durant el partit.
Milers de britànics a la Costa Blanca
La gerent de l’Associació de Bares, Restaurants, Cafeteries i Oci Nocturn (Abreca), Irene Carreño, ha explicat que els partits d’Espanya i d’Anglaterra solen concentrar gran part de l’atenció. A més, ha indicat que també generen molt consum altres eliminatòries amb equips favorits, així com les semifinals i la gran final, ‘on s’ha arribat a duplicar el consum de cervesa’ en cites anteriors.
Segons apunten els hostalers, milers d’aficionats britànics han triat Benidorm per a viure el Mundial. Especialment destaquen els aficionats anglesos i escocesos, ja que les seues seleccions disputen la competició i volen combinar el seguiment dels partits amb uns dies de descans.
La capital turística de la Costa Blanca oferix estos dies un oratge quasi estiuenc, fet que anima encara més el consum en terrasses i zones a l’aire lliure. Els visitants aprofiten també per a gaudir de la gastronomia local, que s’ha convertit en un altre dels reclams per a estos dies de futbol.
Este increment d’afluència s’ha notat igualment en les comunicacions amb el Regne Unit. En les dates de la Copa del Món s’ha registrat un augment del 18 % en els vols procedents del Regne Unit cap a l’aeroport d’Alicante-Elche amb destinació Benidorm.
Batec futboler a la ‘zona guiri’
Bona part d’estos aficionats es concentraran davant de les nombroses pantalles gegants instal·lades en els bars de la coneguda ‘zona guiri’, pròxima a la platja de Llevant. Esta àrea, tradicionalment molt freqüentada pel turisme britànic, s’ha preparat per a viure una nit de màxim ambient futboler coincidint amb l’estrena d’Anglaterra en el Mundial de 2026.








