Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Ejemplo de shortcode con estilo
Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.

L’Agència Estatal de Meteorologia ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en zones de l’interior i del litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.

Segons el butlletí de fenòmens adversos d’Aemet, l’episodi de calor afectarà especialment les comarques de l’interior valencià i la franja costanera del nord de la província. En estes àrees el termòmetre podria assolir valors màxims de fins a 36 graus.

Probabilitat elevada de temperatures de fins a 36 graus

Aemet ha detallat que la probabilitat d’arribar a estes temperatures se situa entre el 40 % i el 70 %. Açò indica un risc notable que les màximes siguen especialment elevades en la franja horària central del dia.

L’avís groc implica que el fenomen no és extrem, però sí suficientment intens per a justificar una certa atenció. Davant d’estes previsions es recomana evitar l’exposició prolongada al sol en les hores centrals del dia i hidratar-se de manera adequada.

La finestra temporal de l’avís s’estén des de les 13 hores fins aproximadament les 21 hores, quan Aemet preveu que finalitze este episodi concret de calor. Després d’eixa hora, les temperatures podrien començar a descendir de manera progressiva.

Esta situació afecta sobretot les persones que han de treballar a l’aire lliure o desplaçar-se durant la vesprada, així com col·lectius vulnerables com menors, persones majors o amb malalties prèvies. En estos casos és especialment important buscar zones ombrejades o espais climatitzats i evitar esforços físics innecessaris en les hores de més calor.

Últimes notícies

Rescats per les fortes pluges a Piles, Miramar i Oliva i reforç amb helicòpters

Els bombers han rescatat veïns durant la nit a Piles, Miramar i Oliva per les inundacions, i reforcen el dispositiu amb mitjans aeris. La UME es desplaça també a Oliva després d’activar-se la situació 2 del pla d’inundacions a la Safor.

Pluges torrencials a Oliva obliguen a rescats amb helicòpter

Les pluges torrencials a la Safor, amb més de 500 litres per metre quadrat, han obligat a activar rescats amb helicòpter a Oliva i han elevat el risc en rius i barrancs. Emergències demana no desplaçar-se i buscar zones altes davant el perill d’inundacions.

Quinze carreteres tancades per la pluja en cinc províncies, amb diversos talls a Alacant i Oliva

La DGT ha mantingut tallades 15 carreteres secundàries per les fortes pluges en les províncies d’Alacant, València, Còrdova, Sevilla i Toledo, amb diversos talls a la Marina Alta i un a Oliva.

La UME es desplega a Oliva per les inundacions extremes causades per la dana Adam

Unitats de la UME han eixit de la base de Bétera per reforçar els serveis d’emergències davant les greus inundacions a Oliva i la Safor, amb registres de pluja històrics que superen els 600 litres per metre quadrat.

Pluges històriques a la Safor i la Marina Alta amb més de 600 l/m²

El temporal de pluges intenses al litoral sud de la província de València i el nord d'Alacant ha deixat més de 600 l/m² en 24 hores en municipis de la Safor i la Marina Alta, amb registres rècord a Pego i Forna.

Nou avís Es-Alert per pluges a la Comunitat: es demana no eixir de casa

La Generalitat ha enviat un nou missatge Es-Alert a les zones afectades per les pluges persistents i les inundacions a la Comunitat Valenciana i demana a la població que evite desplaçaments i romanga en la vivenda.

Desallotgen un càmping a Xàbia i més de 100 persones passen la nit en un alberg

Els bombers han desallotjat el càmping El Naranjal de Xàbia per l’episodi intens de pluges, i més d’un centenar de persones s’han traslladat a un alberg municipal. Les autoritats demanen evitar desplaçaments innecessaris mentres continuen els avisos per pluja a la Comunitat Valenciana.

Gandia reforça la vigilància a Beniopa i obri el pavelló del Raval per la pluja extrema

Gandia ha reforçat la vigilància en zones inundables com el barranc de Beniopa i està habilitant el pavelló del Raval per als veïns, davant les fortes pluges que han deixat 309,2 litres per metre quadrat en 24 hores.