Una macroestafa amb mòbils de gamma alta deixa més d’un milió d’euros en fraus a usuaris

Dotze persones han sigut detingudes a Barcelona, València, Zaragoza i Madrid per integrar una trama que ha estafat més d’un milió d’euros a clients d’una operadora de telefonia, aprofitant-se de contractacions fraudulentes per a quedar-se amb mòbils de gamma alta.

Segons han informat els Mossos d’Esquadra i la Policia Nacional, l’operatiu conjunt s’ha dut a terme el passat 27 de maig en estes quatre ciutats. En el dispositiu han participat agents de la DIC dels Mossos, de la Unitat de Ciberdelinqüència UDEF València i del Grup 1r UDEF de Delinqüència Econòmica i Fiscal de Zaragoza.

La investigació s’ha iniciat en novembre de 2025 arran d’una denúncia de l’operadora afectada. L’empresa alertava de múltiples contractacions sospitoses que feien pensar en una estafa sistemàtica a escala estatal.

Els autors, segons la policia, utilitzaven dades personals obtingudes mitjançant tècniques d’enginyeria social. Amb esta informació donaven d’alta línies telefòniques al nom de clients reals i, posteriorment, sol·licitaven terminals de gamma alta mitjançant fórmules de finançament.

Frau d’1,09 milions i quasi 800 terminals sostrets

Fins al moment, els investigadors han identificat un volum molt elevat de contractacions fraudulentes. En total, la trama s’ha apoderat de 788 dispositius, que representen un frau de 1.097.564 euros.

La policia assenyala que hi ha multitud de clients afectats. En alguns casos, les víctimes han patit suplantacions repetides, amb dos o tres contractacions al seu nom sense el seu coneixement.

Els investigadors han treballat en coordinació amb l’equip de Prevenció del Frau de l’operadora de telecomunicacions. Segons la informació facilitada, la pròpia empresa s’ha fet càrrec de tot el perjuí econòmic patit pels seus clients.

Les persones que dirigien l’entramat delictiu es repartien funcions molt definides. Alguns assumien la direcció de la banda i la planificació. Altres s’encarregaven de la contractació dels terminals, suplantant clients reals, utilitzant dades falsificades i donant d’alta línies telefòniques de manera fraudulenta.

Un tercer grup gestionava la logística. S’apoderaven dels terminals contractats també de forma fraudulenta, organitzant la recepció i posterior distribució dels mòbils sostrets.

La trama comptava amb la col·laboració de repartidors de diferents empreses de transport. Segons la investigació, estos repartidors actuaven en connivència amb els membres de l’organització. Simulaven les entregues als clients legítims, ja suplantats, i entregaven en realitat els terminals als integrants de la banda.

L’organització operava de manera coordinada des de diverses ciutats, especialment Barcelona, Zaragoza, Madrid i València. Els investigadors destaquen que mostrava una gran capacitat d’adaptació als mecanismes de seguretat de l’empresa afectada.

La investigació també ha permés localitzar el punt on es adquirien i concentraven els dispositius sostrets. Des d’eixe lloc s’organitzava la seua distribució posterior en el mercat il·lícit. En este enclavament, la policia ha detingut el responsable directe de la gestió dels terminals.

En el dispositiu desplegat el 27 de maig per desmantellar la xarxa, l’equip conjunt ha practicat diverses entrades i registres. Les actuacions s’han fet a Barcelona, L’Hospitalet de Llobregat, Granollers, València i Zaragoza, on s’ha procedit a la detenció de les 12 persones investigades.

A la província de Barcelona s’ha arrestat sis persones a Granollers, dos a L’Hospitalet de Llobregat i una més a la capital catalana. A estes detencions se n’afegixen tres més, una a Zaragoza, una a València i una altra a Alcalá de Henares, a la Comunitat de Madrid.

Segons han assenyalat les forces de seguretat, el dispositiu policial continua obert. No es descarta que es produïsquen noves detencions en les pròximes setmanes.

A més, es preveu que l’anàlisi tècnic dels dispositius i equips intervinguts durant els registres s’allargue durant mesos. Este examen ha de permetre identificar noves víctimes, concretar l’abast real del frau i enfortir les proves contra els presumptes integrants de la trama.

Últimes notícies

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.

La Nucia acull el Ple del Consell en el 321 aniversari de la seua fundació

La Nucia ha acollit el Ple del Consell amb motiu del 321 aniversari de la seua fundació, en una jornada en què Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat el municipi com a referent esportiu europeu i ha ratificat el suport de la Generalitat als nous centres educatius.

Emotiva despedida d’El Último de la Fila a València després de dotze nits de gira

El Último de la Fila ha tancat la seua gira amb un últim concert al Ciutat de València, carregat de nostàlgia, humor i agraïment al públic valencià.

Cada valencià rep 3.465 euros en gasto social, un 27 % més que fa cinc anys

El gasto en sanitat, educació i servicis socials de la Generalitat ha augmentat un 27,6 % des de 2020 i arriba als 3.465 euros anuals per persona, segons un informe estatal.

Pérez Llorca oferix ajuda a Andalusia després de l’incendi mortal d’Almeria

Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li el suport de la Comunitat Valenciana després de l’incendi forestal d’Almeria, amb onze morts, i li ha oferit tots els mitjans que considere necessaris.

València acomiada El Último de la Fila amb dotze nits de felicitat i un últim concert inesborrable

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn, després de quasi trenta anys, amb un concert d’homenatge als seus fans valencians i d’altres territoris. Manolo García i Quim Portet han agraït dotze nits de música, emoció i records compartits.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els mitjans valencians després de l’incendi mortal d’Almeria

El president Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li suport pel greu incendi d’Almeria, amb onze morts, i ha oferit tots els recursos valencians que calguen.

El Último de la Fila s’acomiada a València amb un últim concert ple d’emoció

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn després de quasi trenta anys, amb un concert emotiu, records als fans i un missatge final d’agraïment.