El Marató València Trinidad Alfonso Zurich ha anunciat que encara guarda algun nom d’atleta d’elit internacional per confirmar per a la carrera del pròxim 6 de desembre a València, però la direcció de la prova ha deixat clar que només farà públics acords totalment tancats amb els corredors.
Juan Manuel Botella, director general del Marató València, ha explicat que la seua política és evitar anunciar simples intencions. Segons ha raonat, el seu equip preferix esperar fins que existisquen compromisos ferms amb els atletes abans de comunicar-los.
Anuncis pendents i circuit repetit
Botella ha admés que la llista d’inscrits d’elit encara no està tancada: ‘No està tot finiquitat i queda algun anunci per fer, però queda en secret. Devem fer com les antigues cases reals, que no anunciaven nuvis sinó compromisos’. Així, ha insistit que el Marató València busca una comunicació més sòlida i allunyada de simples especulacions.
De moment, la prova ja ha confirmat diversos noms destacats de l’atletisme mundial. En categoria masculina han sigut anunciats Yomif Kejelcha i John Korir, mentre que en dones s’ha confirmat la participació de Joyciline Jepkosgei i Fotyen Tesfay. A més, Botella ha assenyalat que l’organització ha decidit mantindre el mateix circuit que l’any passat, la qual cosa dona continuïtat al traçat que coneixen els corredors i facilita la planificació logística.
El responsable del Marató València ha indicat que, amb este recorregut repetit, la ciutat tornarà a oferir un circuit ràpid i ja provat. Açò permet que els atletes i els equips tècnics puguen preparar millor la prova, ja que coneixen les característiques del traçat i les seues particularitats urbanes.
L’atletisme, un esport cada volta més car
En la seua anàlisi de la situació actual de l’atletisme, Botella ha reconegut que organitzar competicions d’este nivell suposa un repte econòmic cada vegada més gran. ‘L’atletisme s’ha tornat un esport increïblement car d’organitzar. Els patrocinis no han evolucionat al mateix nivell i ara mateix qualsevol organització necessita un streaming, pantalles, qualitats que els atletes dels anys 80 i 90 no requerien’, ha detallat.
Segons Botella, este increment de costos obliga a repensar el model. ‘Tot l’atletisme té que fer autocrítica i té que arrimar el muscle i posar-se a pensar perquè és molt necessari. És important guanyar, però també és molt important poder pagar les factures’, ha remarcat. Amb estes paraules ha volgut subratllar que la sostenibilitat econòmica és clau perquè les proves continuen creixent i no es vegen compromeses.
Nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo
En este context de dificultat econòmica, el Marató València ha presentat un acord de patrocini amb el Valencia Club de Atletismo. Este conveni canviarà el plantejament esportiu actual del club, que passarà de centrar-se principalment en la lluita pels títols a posar el focus en la seua cantera.
Botella ha ressaltat la importància històrica i social d’este club dins de l’atletisme valencià: ‘És un club centenari, que porta el nom de València, té una escola de huit-cents alumnes amb molts entrenadors que formen part del teixit de l’atletisme valencià i té la figura de Rafa Blanquer, una llegenda de l’esport espanyol que ha sigut faedor i gran emblema del club durant tants anys’.
Segons ha explicat, el mateix Rafa Blanquer va plantejar a l’organització del marató la necessitat de trobar un suport estable. ‘Blanquer ens va plantejar la possibilitat que hi haguera un patrocini que garantira des del punt de vista dels patrocinis privats la sostenibilitat del club i nosaltres hem entrat amb dos objectius: aconseguir eixa sostenibilitat i construir un equip aprofitant la cantera d’atletes valencians’, ha indicat Botella.
Així, el nou acord busca donar estabilitat econòmica al Valencia Club de Atletismo i, alhora, reforçar el desenvolupament de jóvens talents locals. L’aposta per la formació pretén consolidar una base sòlida d’atletes valencians que puguen alimentar tant el club com, a mitjà termini, les grans proves que acull la ciutat, com el mateix Marató València Trinidad Alfonso Zurich.







