L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent, la humitat molt baixa i la calor extrema han complicat este dissabte l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, a Castelló, on l’oratge s’ha considerat ‘molt advers’ i ja ha obligat a desallotjar completament els municipis de Vilavella i Artana, així com diverses vivendes rústiques del terme de la Vall d’Uixó.

Segons la informació de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), durant la jornada ha bufat vent de ponent sostingut, amb ratxes d’entre 30 i 50 quilòmetres per hora en la zona afectada pel foc.

A més, la humitat relativa s’ha situat en valors d’entorn del 10 %, un nivell molt baix que afavorix la dessecació de la vegetació i facilita que les flames avancen amb rapidesa.

Les temperatures han sigut també un factor crític, ja que en l’àrea de l’incendi s’han registrat valors pròxims als 38 graus, fet que incrementa el risc de propagació del foc i complica la faena dels mitjans d’extinció.

Canvi de vent previst a última hora de la vesprada

Aemet ha assenyalat que esta situació meteorològica tan adversa s’ha de mantindre almenys dues hores més, amb vent de ponent dominant, abans que es produïsca un canvi de direcció cap al nord-est.

La previsió indica que, entre les 20.00 i les 21.00 hores, el vent girarà a brisa del nord-est, un escenari que podria suavitzar parcialment les condicions al front de l’incendi si es confirma tal com està previst.

Amb este gir del vent, la humitat relativa en la zona de la Vall d’Uixó anirà augmentant de manera gradual fins a valors pròxims al 40 %, la qual cosa reduïx lleugerament la inflamabilitat de la massa forestal.

Al mateix temps, s’espera que les temperatures baixen des d’eixos quasi 38 graus fins a registres més pròxims als 30 graus, la qual cosa oferiria unes condicions una mica més favorables per al treball dels efectius desplegats.

Penacho de fum de més de 300 quilòmetres

Les mateixes fonts d’Aemet han destacat igualment l’abast del penacho de fum generat per l’incendi. Segons han indicat, la columna de fum s’endinsa més de 300 quilòmetres cap al Mediterrani.

Això evidència la intensitat del foc i la gran quantitat de material vegetal que s’està cremant, encara que les autoritats no han detallat, de moment, dades concretes sobre la superfície afectada ni sobre possibles danys materials més enllà dels desallotjaments preventius.

Els desallotjaments de Vilavella, Artana i les vivendes rústiques de la Vall d’Uixó s’han ordenat com a mesura de seguretat davant l’avanç del foc empés pel vent de ponent i per a evitar riscos per a la població mentre continuen les labors d’extinció.

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.