Mastodon
25.6 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

El festival d’Eurovisió en memes

Enguany han participat 26 països en la gala d’Eurovisió. Rotterdam ha acollit la gala després de la cancel·lació de l’any passat pel coronavirus. També la celebració d’esta festa és un altre símbol de la volta a la normalitat. Espanya ha apostat enguany per “Em quedaré” de Blas Cantó, dedicat a la seua àvia morta per covid.

Més de 200 milions de persones seguixen esta gala, no molts voten, però sí que opinen, i els memes d’Eurovisió són ja un clàssic en la celebració. Evidentment Espanya no està entre els favorits, però no per això passa desapercebut entre els internautes. Tot apunta al fet que Suïssa, Ucraïna, Malta, França i Itàlia es disputaran el premi.

Les xarxes donen per a comparacions: algunes cruels, altres odioses, i les més còmiques. Elena Tsagrinou ha sigut una de les quals més ha recordat a la pel·lícula de “L’Exorcista” amb la seua cançó “El diable”.

 

 

Edene Alene, que concursava per Isarel ha fet explotar les xarxes socials amb el seu pentinat. És clar que havia de superar als de Netta Barzilai i els memes de ‘Puka’.

 

 

Rússia ha tingut el seu moment tendre amb el seu “Russian woman” dedicat a totes les dones, no obstant això els milenials no han evitat comparar la coreografia amb una invocació. A més que el vestuari roig de la protagonista ha cridat l’atenció del CM de Netflix.

 

 

 

 

La representant de Malta, una de les favorites, no ha deixat indiferent amb ‘Je em casse’ i ha fet un crit immens en acabar l’actuació.

 

 

El contrast de Sèrbia a Portugal ha sigut més que sorprenent. El trio Hurricane també ha sigut comparat amb les Ketchup.

 

 

 

 

Per als twitteros res passa desapercebut. Res! En el torn del Regne Unit ha aparegut James Newman, la versió britànica de Chicote.

 

 

La reina dels memes de la nit ha sigut la concursant grega Stefania: teletubbies, Winx, Totally Spies… ha donat comparatius de tots els gustos. També hi havia ració per al seu acompanyant de coreografia.

 

 

 

 

 

 

 

La picada d’ullet a Rocío Carrasco l’ha tingut Suïssa, i és que des que Gjon’s Tears i “Tout l’universe” es van convertir en la BSO del documental de Rocío Carrasco la cançó s’ha fet més que popular.

 

 

Un dels grans de la nit ha sigut Itàlia, el vestuari cridaner ha causat furor entre espectadors i tuiters, com no també ha aparegut la versió espanyola d’un dels concursants.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Els enginyers de camins sostenen que executar les infraestructures previstes hauria reduït les víctimes de la DANA

José Trigueros va defendre al Senat que, d'haver-se executat les obres previstes, la DANA de 2024 hauria causat menys víctimes i danys. Va reclamar preses, desviaments, tràmits més àgils, neteja de llits i alertes per a reforçar la resiliència a València i les conques mediterrànies.

Activistes exigixen a València un embargament d’armes a Israel i el registre d’un vaixell

Desenes de persones protesten davant el Port de València per a demanar un embargament integral al comerç d'armes amb Israel i la immobilització i inspecció d'un vaixell. La denúncia assenyala escales a València, Barcelona i Algesires i reclama controls sobre material de defensa i de doble ús.

SOS Desapareguts demana a Bernabé coordinació entre Govern i Consell després de la DANA

Joaquín Amills reclama a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que l'Executiu central i la Generalitat treballen de manera conjunta i sense polititzar la reconstrucció. També posa el focus en la salut mental dels afectats.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys va ser arrestada a Benidorm pel presumpte escanyament d'una amiga, de 66, amb el cable d'una aspiradora. La investigació seguix oberta després de l'avís d'una tercera turista al 112.

El Campello demana col·laboració per a identificar als responsables d’un abocament altament contaminant

L'Ajuntament del Campello sol·licita ajuda per a localitzar als autors d'un abocament de panells de fibra de vidre en la partida de Oñate. La Policia Local investiga i la sanció pot aconseguir 30.050 euros.

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.