El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE ha denunciat que el Consell del Partit Popular ha deixat sense executar el 21 % del pressupost previst per a contractar bombers forestals durant 2025, un exercici en què la plantilla de la Societat Valenciana de Gestió Integral de Serveis d’Emergències (SGISE) només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891 bombers forestals.

Així ho ha exposat la portaveu socialista d’Emergències en Les Corts, Alicia Andújar, que ha afirmat que ‘el problema ja no és només el retall de 14 milions que ha patit el servici en 2024, sinó la incapacitat del Consell per a executar els recursos i reforçar un operatiu essencial’.

Crítiques a la gestió del PP i impacte en el dispositiu

En esta línia, la diputada ha sostingut que ‘el PP de Pérez Llorca no pot vendre una Comunitat Valenciana segura mentres el Consell deixa sense executar el pressupost per a reforçar els bombers forestals’. Segons ha remarcat, els ‘dades oficials’ de l’informe de gestió de SGISE demostren que ‘el problema ja no és únicament pressupostari, sinó d’una gestió incapaç de convertir els recursos disponibles en més bombers i major capacitat de resposta davant els incendis forestals’.

Andújar ha advertit que esta situació obliga els bombers forestals de la Generalitat a assumir ‘una sobrecàrrega permanent de faena, amb un major desgast físic i operatiu i més riscos per a la seua pròpia seguretat’. A més, ha reivindicat que ‘qui protegix els nostres muntanyes mereix una administració que els protegisca a ells amb més personal, més mitjans i una planificació seriosa’.

D’altra banda, els socialistes valencians han recordat que el 75 % dels efectius desplegats durant els incendis d’estiu en Ibi i Teresa de Cofrentes pertanyien a la Unitat Militar d’Emergències (UME). Per a Andújar, ‘el fet que tres de cada quatre efectius desplegats en els grans incendis pertanguen a un recurs estatal extraordinari evidència l’abandó del servici públic d’extinció d’incendis per part de la Generalitat’.

Pel que fa al pròxim exercici, la dirigent socialista ha assenyalat que el pressupost previst per a 2026 ‘tampoc garantix un canvi de rumb’, ja que considera que resulta insuficient per a incrementar la plantilla, consolidar el tercer torn i aplicar plenament la Llei de Bombers Forestals. Esta norma reconeix drets com els complements de perillositat, toxicitat i penositat, i inclou també el desenvolupament de la segona activitat.

Andújar ha conclòs que ‘els anuncis no apaguen incendis, els bombers sí, i el que necessita la Comunitat Valenciana és una Generalitat que execute els recursos, referme les plantilles i deixe de posar en risc un servici essencial’.

Últimes notícies

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.

El Levante fitxa el davanter belga Yanis Musuayi fins a 2030

El Levante ha incorporat el davanter belga de 19 anys Yanis Musuayi, procedent del Club Brujas, amb contracte fins a juny de 2030. El jove atacant s’unirà als entrenaments granotes després d’una temporada destacada al filial Club NXT.

Primer diumenge d’agost amb calor intensa a l’interior de València i Alacant

El primer diumenge d’agost arriba amb cels poc nuvolosos i màximes notablement altes a l’interior de València i d’Alacant, segons AEMET.

Mor un jove de 21 anys per una envestida en els bous al carrer de Tírig

Un jove de 21 anys, ingressat des de dijous a l’UCI de l’Hospital General de Castelló després d’una envestida durant els bous al carrer de Tírig, ha mort i l’Ajuntament ha suspés tots els actes oficials de les festes.
FILMOTECA D'ESTIU