Un home de 39 anys ha sigut detingut a Sant Vicent del Raspeig després que la Guàrdia Civil haja desmantellat un entramat relacionat amb vehicles robats. En l’operació s’han recuperat un cotxe, una embarcació i un remolc sostrets fa uns mesos al port d’Águilas, a la Regió de Múrcia.
Segons ha informat la Guàrdia Civil, els agents han detectat en un carrer de Sant Vicent un vehicle que constava com a sostret. A més, portava una matrícula que no li corresponia, cosa que ha alçat les sospites dels agents.
Inicialment han fet una comprovació visual del cotxe. Després, amb una inspecció més detallada, han observat que presentava diverses modificacions dirigides a dificultar-ne la identificació.
Els investigadors han constatat canvis en diferents elements del vehicle. També han detectat parts repintades que buscaven ocultar la seua procedència real i confondre qualsevol control policial o revisió administrativa.
A partir d’eixes comprovacions, la investigació s’ha centrat en la persona que havia venut el cotxe. Les primeres gestions han apuntat que este individu podria estar utilitzant vehicles de característiques similars per a intercanviar matrícules.
Segons les mateixes fonts, l’objectiu d’esta pràctica hauria sigut donar eixida a cotxes sostrets sense alçar sospites. Així, aparentaven ser vehicles legals quan, en realitat, estaven relacionats amb robatoris previs.
Localitzat un taller il·legal amb diversos vehicles sospitosos
Durant les indagacions, els agents han localitzat un terreny where el sospitós realitzava treballs mecànics sense cap autorització. En eixe lloc, que funcionava com un taller il·legal, han trobat diversos vehicles i objectes que han considerat sospitosos.
Entre estos efectes hi havia una embarcació i un remolc que figuraven com a robats mesos abans al port d’Águilas. El valor conjunt d’estos dos béns ascendix aproximadament a 30.000 euros, segons la informació facilitada.
La presència d’estos vehicles sostrets en el mateix terreny ha reforçat la hipòtesi d’un entramat dedicat a manipular i revendre béns robats. Els agents han valorat el risc que pogueren ser venuts de manera imminent.
Davant la possibilitat que estos vehicles passaren prompte a terceres persones, la Guàrdia Civil ha decidit actuar amb rapidesa. Per això ha procedit a la detenció del sospitós en el mateix escenari de la investigació.
L’home detingut ha sigut posat a disposició de la Secció Civil i d’Instrucció del Tribunal d’Instància de Sant Vicent del Raspeig. Se l’investiga per presumptes delictes de robatori o furt d’ús de vehicle, estafa i falsificació de placa de matrícula.
Ara, la investigació continuarà per a aclarir si hi ha més persones implicades o altres vehicles relacionats amb este entramat. També es busca determinar el temps que hauria estat actiu este suposat negoci il·legal i si podria connectar amb altres robatoris similars.












