La investigació de l’incendi de la Vall d’Uixó apunta a un origen intencionat

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha explicat que la investigació sobre l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha assenyalat causes no naturals i possiblement intencionades. El Seprona de la Guàrdia Civil ha localitzat dos punts d’inici del foc molt pròxims entre si, fet que reforça esta hipòtesi segons ha indicat Bernabé.

La delegada ha fet estes declaracions després d’una reunió de coordinació de seguretat. La trobada s’ha celebrat amb motiu de l’eclipsi solar previst per al pròxim 12 d’agost, però les preguntes s’han centrat en l’evolució de la investigació de l’incendi.

Segons ha detallat Bernabé, el Seprona continua treballant per aclarir l’origen del foc. Els agents han determinat que hi ha dos focus inicials en una zona molt pròxima, cosa que dificulta que l’origen siga accidental o natural.

La delegada ha remarcat que continuen obertes totes les línies d’investigació relacionades amb l’origen del sinistre. En este sentit, ha destacat que es tracta ‘d’unes causes que òbviament no són naturals i que podrien semblar intencionades’.

Un incendi de gran abast

El foc es va declarar el 25 de juliol en el terme municipal de la Vall d’Uixó, a la província de Castelló. Les tasques d’extinció s’han prolongat durant dies, fins que l’incendi s’ha donat per estabilitzat el 31 d’agost, després d’haver calcinat 9.568 hectàrees.

La magnitud de la superfície afectada ha convertit este incendi en un dels més greus registrats en la zona en els últims anys. Durant dies, els efectius d’emergència han treballat en condicions molt complicades per frenar l’avanç de les flames i protegir nuclis habitats i infraestructures pròximes.

Les conclusions preliminars de la investigació no tan sols busquen determinar si l’origen ha sigut intencionat. També serviran per depurar possibles responsabilitats i per millorar la planificació de la prevenció i la resposta davant futurs incendis forestals.

Últimes notícies

Més de 16.600 llauradors valencians cobraran 13,7 milions per fertilitzants al setembre

El Ministeri d'Agricultura ingressarà la primera setmana de setembre 13,78 milions d'euros a 16.615 agricultors valencians per l'ajuda extraordinària a fertilitzants, dins d'un paquet estatal de quasi 495 milions. Altres 9.362 productors de tot Espanya continuen pendents de tràmits per poder cobrar.

La Generalitat recorrerà el nou Reglament de Costes per a protegir els veïns de Dénia

La Generalitat ha anunciat a les associacions d’afectats de Dénia que recorrerà la reforma del Reglament General de Costes per via administrativa, política i judicial. El Consell presentarà recurs en setembre i defensa compatibilitzar la protecció del litoral amb la seguretat jurídica de milers de propietaris.

Tancament de parcs naturals i nivell 3 d’emergència per risc d’incendis el dia de l’eclipse

La Generalitat activarà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis el 12 d’agost per l’eclipse solar i tancarà diversos parcs naturals de la Comunitat Valenciana. A més, es desplegarà un ampli dispositiu amb 26 mitjans aeris i 2.500 agents de seguretat en les províncies de València i Castelló.

Alicante concentra un de cada sis ucraïnesos amb residència a Espanya

Espanya compta amb 353.009 ciutadans ucraïnesos amb permís de residència, un 8,2 % més que fa un any, i la província d’Alacant en concentra 62.831, més d’un de cada sis.

Les matriculacions de turismes cauen un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana

La venda de turismes nous ha baixat un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana, fins als 8.573 vehicles, mentre que a Espanya ha pujat un 3,7 % i ha arribat a 101.949 unitats.

El PSPV exigix al Consell que accepte la nova financiació i la quita del deute

El PSPV-PSOE reclama al Consell que accepte la proposta estatal de nou model de finançament i la condonació de 11.200 milions de deute, després d’incrementar-se fins a 75.795 milions els compromisos de gasto futurs.

AVA eleva fins a 40 milions els danys agraris per l’incendi de la Vall d’Uixó

L’Associació Valenciana d’Agricultors calcula entre 35 i 40 milions en pèrdues per l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha afectat 2.000 hectàrees de cultius i ramaderia. L’entitat reclama més ajudes estatals i un canvi profund en les polítiques agràries i de prevenció d’incendis.

Busquen a Benidorm la família d’una urna amb cendres oblidada en un supermercat

La Policia Local de Benidorm busca la família d’una urna funerària amb cendres trobada en una taquilla d’un supermercat del municipi i demana col·laboració ciutadana per a identificar-ne els propietaris.
FILMOTECA D'ESTIU