19.7 C
València
Dimecres, 5 novembre, 2025

Nou gir: Espanya permetrà l’entrada de turistes «sense controls sanitaris» d’aquí 3 dies

Els turistes del Regne Unit i d’una desena de països extracomunitaris més podran viatjar a l’Estat a partir de dilluns sense cap mena de restricció ni control sanitari. Així ho ha anunciat el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, des de Fitur, on també ha presentat el Certificat Digital UE Covid-19 que facilitarà els tràmits per a les visites de turistes de la Unió Europea des de l’1 de juliol. Pel que fa a la resta de països, els de la UE catalogats en taronja o més i els de tercers països amb els quals no hi ha llibertat de moviments podran entrar a l’Estat a partir del 7 de juny sempre que presenten una PCR o un certificat de vacunació.

Segons Sánchez, Espanya estarà «encantada» de rebre’ls este estiu. «Són benvinguts al nostre país», ha dit. Sánchez adopta la decisió respecte al Regne Unit de manera unilateral i mentre les autoritats britàniques encara mantenen l’Estat al color taronja del seu semàfor, de manera que si no hi ha canvis els viatgers, hauran d’afrontar una quarantena al seu retorn.

L’anunci de Sánchez ha anat acompanyat d’una ordre ministerial publicada al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) que a més dels turistes del Regne Unit obre les portes també a partir de dilluns als viatgers d’Austràlia, Nova Zelanda, Singapur, Israel, Japó, Ruanda, Corea del Sud, Tailàndia i la Xina. «Tots ells passen a estar a la llista de països segurs i per tant podran entrar al nostre país i no hauran d’afrontar controls sanitaris a la seua arribada a Espanya», ha dit Sánchez. «És a dir que des del pròxim dilluns Espanya estarà encantada, encertadíssima, d’acollir-los, i són benvinguts sense restriccions ni requisits sanitaris».

Turistes nord-americans a partir del 7 de juny

A més, Pedro Sánchez ha avançat que el pròxim 7 de juny es permetrà l’entrada als viatgers de tots els països, sempre que acrediten haver rebut la pauta completa d’una vacuna contra el COVID-19 reconeguda per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) o l’Agència Europea del Medicament (EMA).

“A partir del 7 de juny, els turistes de tots els països amb els quals no hi haja plena llibertat de moviment, entre els quals es troba els Estats Units, podran entrar a Espanya sempre que compten amb un certificat d’haver rebut la pauta completa de vacunació”, ha indicat Pedro Sánchez.

 

Turistes francesos i alemanys també a partir del 7 de juny

Pel que fa als turistes de països de la UE, Sánchez ha recordat que els dels països catalogats «en verd» pel Centre Europeu de Prevenció i Control de Malalties no han de complir requisits d’entrada. Els que provenen de països catalogats en taronja, vermell i fosc, com és el cas de francesos, alemanys o de la majoria de països de la UE «podran entrar a Espanya amb una PCR d’origen o a partir del 7 de juny amb una pauta completa de vacunació».
 

Últimes notícies

La convocatòria de Kervin Arriaga amb Hondures complica la seua presència a Mestalla

Kervin Arriaga ha sigut convocat per Hondures per als classificatoris del Mundial 2026 i arribaria molt just al derbi davant el València del 21 de novembre. El Llevant va demanar a LaLiga canviar la data sense èxit i el viatge des de Centreamèrica condicionaria la seua disponibilitat.

Una gosseta campiona d’obediència impulsa l’autoestima dels majors a Alcoi

Aire, campiona mundial d'Obediència Esportiva, participa en un programa de teràpia amb gossos en set centres de majors d'Alcoi. Les 36 sessions busquen estimular memòria, coordinació i mobilitat i reforçar l'autoestima.

Desarticulat un grup albanés que cultivava marihuana a gran escala per al seu enviament a Europa

La Policia Nacional ha desmantellat un entramat albanés dedicat al cultiu massiu de marihuana en naus i xalets de la província d'Alacant. Hi ha sis detinguts i quatre plantacions desmantellades.

AIMPLAS prova microorganismes i fagos per a accelerar la biodegradació de bioplàstics

AIMPLAS coordina MICROFAGO, un projecte que combina microorganismes i virus naturals per a descompondre bioplàstics compostables més ràpid i de manera eficaç sense canviar les instal·lacions.

Dos detinguts per una baralla amb taules i cadires a la terrassa d’un local del centre de València

La Policia Nacional i la Policia Local han detingut a dos hòmens, de 33 i 59 anys, després d'una baralla que es va estendre per diversos carrers del centre de València. Durant l'altercat es van llançar taules i cadires d'una terrassa i es van causar danys.

Naix en directe un rinoceront blanc en Bioparc València després de 491 dies de gestació

Bioparc València ha assistit al primer naixement d'un rinoceront blanc del parc, seguit en directe i després de 491 dies de gestació de la femella Kwanza. L'enllumenament reforça la seua labor de conservació i les primeres hores evolucionen amb normalitat.

Estabilitat hui i pluges localment fortes demà en el nord de Castelló

Hui, temps estable amb núvols en augment i canvis tèrmics lleugers. Demà, ruixats amb tempesta en el nord de Castelló i vent més intens.

Evolució favorable de l’incendi en una nau d’Elda: una nau col·lapsada i sis dotacions en la zona

Els bombers mantenen l'extinció del foc en un complex de tres naus dedicat a pells i adobats a Elda. Una nau ha col·lapsat i la tercera es conserva intacta.