El Levante afrontarà l’inici de LaLiga el pròxim cap de setmana amb una idea molt clara de joc. El seu entrenador, Luís Castro, ha explicat que vol un equip aguerrit, acostumat a patir i disposat a lluitar per la victòria en cada partit, sense importar el rival ni l’estadi.
Castro ha detallat en declaracions facilitades pel club que vol que la seua plantilla es reconega pel caràcter competitiu. Ha insistit que la seua prioritat és construir un conjunt amb una identitat guanyadora que connecte amb el que esperen els aficionats granotes.
Identitat guanyadora i sense por
De cara al campionat, el tècnic portugués ha resumit així el perfil del seu equip: ha de ser ‘un equip aguerrit que vaja a lluitar per tot, que vol intentar guanyar tots els partits i juga per a guanyar’. Segons ha remarcat, esta mentalitat ha de ser innegociable durant tota la temporada.
‘Jugue contra qui jugue i on jugue, és un equip que va a tindre una identitat de voler guanyar’, ha assegurat Castro. Ha reconegut que el Levante ‘sap que és un equip que va a patir també’, però ha defensat que el grup ha d’assumir eixa exigència com a part de la seua manera de ser.
El tècnic considera fonamental que el conjunt compartisca l’ADN del club. ‘Crec que l’equip ha de tindre la identitat del club. No tindre por a ningú i, quan hagem de patir, patir tots junts’, ha afirmat.
Orgull per l’eixida de Carlos Espí
Castro també s’ha referit a la marxa de Carlos Espí, traspasat al Real Madrid després de convertir-se en el gran golejador del Levante en la segona volta de la passada temporada. Ha admés que el club ja preveia una eixida així.
‘Sabíem que anava a eixir, prompte o tard’, ha comentat l’entrenador sobre el davanter valencià. Malgrat la pèrdua esportiva, ha destacat la importància del pas que ha fet el jove jugador. ‘Estem molt contents perquè va a un club important om sabem que pot aportar coses importants a un club com el Real Madrid’, ha recalcat.
Castro ha subratllat que Espí encara està en fase de creixement futbolístic. ‘Està creixent encara. Quan mires els mesos que porta jugant i el que ha fet, és increïble’, ha dit. Ha recordat que ‘ha estat tres o quatre mesos jugant amb regularitat, però estem tots molt contents per ell’.
Per al tècnic, el cas d’Espí té un valor especial per a la base granota. Ha remarcat que ‘és una demostració per a tots els xiquets que juguen al futbol que ací és una casa on poden vindre i, si treballen bé, poden eixir per la porta gran’.
Balanç d’una pretemporada atípica
El Levante ha tancat este dissabte el seu últim amistós de preparació amb un triomf davant el Castellón per 1-3. Luís Castro ha valorat que l’equip ‘no ha estat mal’ en els últims partits de pretemporada i ha destacat que els jugadors ja han assimilat les idees bàsiques del seu model.
Ara, ha explicat, el cos tècnic se centra en ajustar qüestions més fines del joc. ‘L’equip ja té alguns conceptes del que volem i ara ja estem treballant més xicotets detalls. És bo fer-ho ara abans que comence la temporada’, ha comentat.
Castro ha reconegut que ha sigut una pretemporada poc habitual. ‘Al principi no tens tots els jugadors, anaven arribant a poc a poc’, ha relatat. Ha assenyalat que esta situació és ‘normal, i més en un any de Mundial que el mercat comença a moure’s més tard’.
Malgrat les condicions, el tècnic ha apuntat que les sensacions finals són positives. Ha insistit que els últims enfrontaments amistosos han servit per a comprovar que l’equip assimila la idea de joc i pot competir amb garanties des del primer partit de Lliga.
Vestidor unit i exigent
Les noves incorporacions han destacat en els seus primers dies com a jugadors del Levante la bona acollida del vestidor. Castro ha confirmat eixa impressió i ha remarcat el component humà com una clau del projecte.
‘Som un club molt familiar i quan fitxem jugadors intentem sempre mirar que siguen bones persones i que tinguen un caràcter bo per al club que tenim’, ha explicat. Segons ha afegit, esta manera de treballar facilita el dia a dia: ‘És molt fàcil treballar amb este grup i això et dona un avantatge molt gran quan estàs barallant per coses difícils’.
El tècnic també ha posat en valor la determinació dels futbolistes que arriben al club. ‘És molt important per a nosaltres que quan fitxem un jugador tinga ganes de vindre. Si hi ha algun jugador que veus que té dubtes, li diem que no vinga’, ha remarcat.
Per a Castro, l’entrega és un requisit bàsic. ‘Els que estan ací han vingut al cent per cent, volien vindre i això per a nosaltres és molt important’, ha apuntat.
Pes de la cantera en el projecte
L’entrenador ha destacat també el paper dels jóvens de la pedrera, que han tingut minuts en esta fase de preparació. Considera que estes promeses aporten ‘qualitat’ perquè ‘estan preparats, estan ben treballats’.
Castro ha lloat la faena de formació del club. ‘La cantera treballa molt bé. No tenim els mateixos recursos que altres clubs per a anar a buscar altres jugadors, però el potencial dels que estan ací és molt bo’, ha assegurat.
Ha recordat que en la passada campanya alguns futbolistes formats a casa ja van tindre presència destacada. ‘Ja ho vam vore l’any passat amb alguns que van jugar, que van ser importants per a fer el que havíem de fer’, ha explicat.
Mirant a este nou curs, l’entrenador espera que més jóvens facen un pas avant. ‘Crec que enguany anem a tindre alguna que altra sorpresa, el que és molt bo per a nosaltres’, ha conclòs, confiat que la combinació d’experiència, joventut i caràcter aguerrit definisca el Levante en esta nova temporada.











