La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona que havia sigut rescatada amb vida després d’un incendi declarat en una vivenda de Riba-roja de Túria dimecres a la vesprada, i que va acabar morint posteriorment.
Fonts del cos de seguretat han indicat este dissabte que l’incendi es va originar la vesprada del passat dimecres 12 d’agost, en un edifici situat al carrer de Magallanes del municipi del Camp de Túria.
Segons han detallat, el foc es va declarar en un pis de la quarta planta i va deixar atrapada una dona a l’interior de la vivenda, fet que va motivar un ampli desplegament de bombers i mitjans d’emergència.
Els efectius del Consorci de Bombers de València van rebre l’avís al voltant de les 16.16 hores per un incendi en la quarta planta d’un dels blocs del carrer. En l’avís ja s’advertia que hi havia una persona atrapada dins de l’habitatge afectada pel foc.
Els bombers es van encarregar en primer lloc del rescat de la dona, que va ser localitzada dins de la vivenda i traslladada fora de l’immoble amb vida. A continuació, els equips van treballar en les tasques d’extinció de l’incendi fins a donar-lo per controlat.
Segons les mateixes fonts, la intervenció d’extinció es va prolongar durant diverses hores per assegurar que no hi haguera focus actius ni risc de revifada. L’actuació es va donar per finalitzada a les 19.31 hores, una vegada revisada la zona afectada.
Dotacions i mitjans desplaçats
Fins al lloc es van desplaçar quatre dotacions de bombers dels parcs de Paterna, l’Eliana, Chiva i Torrent. A més, hi va acudir un sargento del parc de Paterna i un oficial del Consorci per a coordinar sobre el terreny les tasques de rescat i extinció.
Les circumstàncies concretes de la mort de la dona, així com les causes exactes de l’inici del foc, estan ara sota investigació de la Guàrdia Civil. Els agents analitzen les dades arreplegades durant la intervenció per a aclarir què va passar abans, durant i després de l’incendi.









