València tanca parcs i jardins per l’avís taronja per pluges i tempestes

L’Ajuntament de València ha activat este dijous el Centre de Coordinació d’Emergències (Cecopal) i ha ordenat el tancament de parcs i jardins a partir de les 12 hores davant l’avís taronja per pluges intenses i tempestes emés per l’Agència Estatal de Meteorologia.

Entre les primeres mesures, s’han tancat els accessos al Jardí del Túria, un dels principals espais verds de la ciutat i molt utilitzat per veïns i turistes. A més, s’ha reforçat la presència i el control policial al passeig marítim, a les platges urbanes de València i a les de Pinedo i El Saler, on la Policia Local recomana evitar passejar mentres dure l’episodi advers.

Controls i recomanacions al litoral

Segons ha informat el consistori, també s’ha intensificat la vigilància en les zones de locals d’oci de la façana marítima per a evitar possibles aglomeracions de persones en moments de pluja forta o fortes ratxes de vent. L’objectiu és reduir riscos per caiguda d’objectes, enllosats relliscosos o possibles incidències relacionades amb l’oratge advers.

La Policia Local ha recordat als restaurants situats en esta façana marítima la necessitat de revisar tots els elements mòbils, com para-sols, tanques o mobiliari exterior, davant les fortes ratxes de vent previstes i el risc de possibles mànegues marines. Estes ràfegues poden desplaçar objectes i provocar danys materials o personals si no estan ben subjectes.

A més, a la zona marítima de la ciutat s’ha recomanat als veïns i establiments retirar objectes com testos i altres elements decoratius dels balcons i terrasses, així com assegurar els tendals per a evitar que el vent els arranque. També s’ha demanat prudència en l’ús d’espais exteriors i en els desplaçaments per estos barris costaners mentres persistix l’avís taronja.

Pel que fa a l’activitat nàutica, l’Ajuntament ha recomanat a les embarcacions de l’Albufera que tornen als embarcadors abans de les 12 hores. Amb esta mesura es busca garantir que totes les barques es troben en lloc segur abans de l’arribada de les pluges més intenses i de les possibles tempestes associades a la situació meteorològica.

Suspensió d’activitats a l’aire lliure

En l’àmbit esportiu i lúdic, s’han cancel·lat totes les activitats a l’aire lliure organitzades per la Fundació Esportiva Municipal per a este dijous. La decisió afecta tant entrenaments com esdeveniments programats en instal·lacions obertes, per a evitar riscos a participants i públic davant la previsió de precipitacions fortes i tempesta elèctrica.

Igualment, l’Ajuntament ha avançat fins a les 13 hores el tancament dels mercats extraordinaris previstos hui en diferents punts de la ciutat. Esta mesura pretén reduir l’exposició de comerciants i clients a les condicions adverses i facilitar el desmuntatge segur de parades, tendals i estructures lleugeres abans de les hores de més risc.

Malgrat estes restriccions, es mantenen oberts els tres centres d’atenció social de la ciutat: Santa Cruz de Tenerife, Benimaclet i el Carme. A través d’estos recursos, els servicis socials municipals continuen oferint assistència a les persones més vulnerables, especialment a aquelles que puguen necessitar refugi o suport addicional en situacions d’oratge advers.

L’Ajuntament ha demanat a la ciutadania que atenga les indicacions de la Policia Local i dels servicis d’emergència, i que consulte únicament canals oficials per a seguir l’evolució de l’episodi de pluges i tempestes d’este dijous.

Últimes notícies

Descens de les temperatures i ratxes molt fortes a l’interior de Castelló este 9 d’Octubre

Este divendres 9 d’Octubre arribarà un descens generalitzat de les temperatures a la Comunitat Valenciana i no es descarten ratxes de vent molt fortes a l’interior de Castelló de matinada.

El PP veu en la sentència del Suprem un fre a la ‘guerra’ de Morant contra les universitats privades

La portaveu d’Universitats del PP en Les Corts, Lola Roch, assegura que l’anul·lació del decret del Govern sobre noves universitats és un ‘varapalo’ a la política de Diana Morant i a la seua ‘batalla ideològica’ contra els centres privats.

Mig centenar d’ultras es concentra contra l’acampada per la vivenda a València

Una concentració convocada per l’organització Patriam ha reunit prop de 50 persones a la plaça de la Reina contra l’acampada per la vivenda instal·lada a la plaça de l’Ajuntament de València. El dispositiu policial s’ha reforçat per a evitar incidents i els acampats han creat un cordó de seguretat propi.

Els hotels del litoral valencià esperen un 80 % d’ocupació pel pont d’octubre

Els hotels del litoral valencià preveuen una ocupació mitjana del 80 % durant el pont d’octubre, amb especial dinamisme a Benidorm i València ciutat. Els allotjaments d’interior i els apartaments turístics també anuncien percentatges elevats en totes les províncies.

Sis dies de vaga en Ouigo en plens ponts de novembre i desembre

El sindicat de maquinistes Semaf ha convocat sis jornades de vaga a Ouigo, amb aturs totals i parcials, coincidint amb els ponts de novembre i desembre, per una suposada vulneració reiterada de drets laborals. La protesta pot afectar milers de viatgers d’alta velocitat amb origen o destinació en 15 províncies, entre elles València i Alacant.

Absold un quiromassatgista a Alacant per falta de proves d’abús a una menor

L’Audiència d’Alacant ha absolt un quiromassatgista acusat d’agressió sexual a una menor de 16 anys en no vore proves suficients. El tribunal aplica el principi d’in dubio pro reo i recorda que la sentència es pot recórrer en deu dies.

Villar nega que sabera el 2022 que familiars seus optaven a vivendes públiques a la Platja de Sant Joan

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que no va saber fins gener de 2026 que familiars seus estaven en la cooperativa de vivendes públiques de la Platja de Sant Joan. L’oposició torna a exigir la dimissió seua i de l’alcalde, Luis Barcala, pel cas Les Naus.

TransPerfect acomiada 266 empleats que entrenaven la IA d’Apple a Espanya

TransPerfect ha acomiadat 266 anotadors de dades que entrenaven sistemes d’intel·ligència artificial d’Apple des de diverses ciutats espanyoles, incloses València i Alacant. El sindicat FIST denuncia represàlies i irregularitats prèvies en la gestió laboral.