Un episodi intens de pluja i tronades ha afectat este dijous l’interior de la província de València, especialment la comarca de la Ribera Alta, on s’han registrat ratxes de vent de fins a 149 quilòmetres per hora i pedregades que han acompanyat les precipitacions torrencials.
Segons la Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet), la ratxa màxima s’ha mesurat a Sumacàrcer, amb 149 quilòmetres per hora. A Alzira s’han assolit 143 km/h, mentre que a Corbera s’han registrat 125 km/h i a l’Alcúdia 114 km/h.
L’episodi ha arribat acompanyat de granís en alguns punts i d’un fort descens de les temperatures. Les precipitacions han tingut caràcter local però amb adversitat torrencial molt alta, segons les dades disponibles.
Reventons humits i descens brusc de temperatures
Avamet ha indicat que s’estan observant reventons humits en zones de la Canal de Navarrés i tant a la Ribera Alta com a la Ribera Baixa. Este fenomen es caracteritza per ràfegues molt fortes de vent associades a tronades de curta duració.
En la estació de Polinyà de Xúquer, la pluja acumulada arriba als 21,4 litres per metre quadrat. D’esta quantitat, 14,1 litres han caigut en només deu minuts, fet que mostra la intensitat puntual de la tronada.
En eixe mateix punt, les ratxes de vent han arribat als 94 quilòmetres per hora. A més, la temperatura ha baixat 19 graus, des dels 37,7 fins als 18,1, segons ha detallat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).
La tormenta ix cap a la mar
Aemet ha informat en xarxes socials que la tronada ha sigut intensa però de curta duració. Tot i això, al seu pas ha provocat ratxes de vent molt fortes abans de desplaçar-se cap a la costa.
Segons el mateix organisme, la cel·la tormentosa ha eixit cap a la mar per la zona de Cullera, El Perelló i El Saler. Per ara, la pluja acumulada no és especialment elevada en la major part del territori afectat.
Tot i la menor quantitat d’aigua, Aemet ha demanat precaució per les fortes ratxes de vent. Especialment, ha alertat les persones que es troben en estructures fràgils o mal ancorades, com tendals, tanques provisionals o bastides.
Diverses incidències a la Ribera
El Consorci Provincial de Bombers de València ha atés quasi una desena d’incidències relacionades amb este episodi de tronades a la Ribera.
Les actuacions s’han concentrat en municipis com Alzira, Massalavés, Benimuslem i Algemesí, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.
Les intervencions han tingut relació amb els efectes del vent i la pluja sobre elements urbans i viaris. Les autoritats recomanen mantindre la prudència mentre persistisca el risc de noves tronades intenses a l’interior de la província de València.









