Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi intens de pluja i tronades ha afectat este dijous l’interior de la província de València, especialment la comarca de la Ribera Alta, on s’han registrat ratxes de vent de fins a 149 quilòmetres per hora i pedregades que han acompanyat les precipitacions torrencials.

Segons la Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet), la ratxa màxima s’ha mesurat a Sumacàrcer, amb 149 quilòmetres per hora. A Alzira s’han assolit 143 km/h, mentre que a Corbera s’han registrat 125 km/h i a l’Alcúdia 114 km/h.

L’episodi ha arribat acompanyat de granís en alguns punts i d’un fort descens de les temperatures. Les precipitacions han tingut caràcter local però amb adversitat torrencial molt alta, segons les dades disponibles.

Reventons humits i descens brusc de temperatures

Avamet ha indicat que s’estan observant reventons humits en zones de la Canal de Navarrés i tant a la Ribera Alta com a la Ribera Baixa. Este fenomen es caracteritza per ràfegues molt fortes de vent associades a tronades de curta duració.

En la estació de Polinyà de Xúquer, la pluja acumulada arriba als 21,4 litres per metre quadrat. D’esta quantitat, 14,1 litres han caigut en només deu minuts, fet que mostra la intensitat puntual de la tronada.

En eixe mateix punt, les ratxes de vent han arribat als 94 quilòmetres per hora. A més, la temperatura ha baixat 19 graus, des dels 37,7 fins als 18,1, segons ha detallat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

La tormenta ix cap a la mar

Aemet ha informat en xarxes socials que la tronada ha sigut intensa però de curta duració. Tot i això, al seu pas ha provocat ratxes de vent molt fortes abans de desplaçar-se cap a la costa.

Segons el mateix organisme, la cel·la tormentosa ha eixit cap a la mar per la zona de Cullera, El Perelló i El Saler. Per ara, la pluja acumulada no és especialment elevada en la major part del territori afectat.

Tot i la menor quantitat d’aigua, Aemet ha demanat precaució per les fortes ratxes de vent. Especialment, ha alertat les persones que es troben en estructures fràgils o mal ancorades, com tendals, tanques provisionals o bastides.

Diverses incidències a la Ribera

El Consorci Provincial de Bombers de València ha atés quasi una desena d’incidències relacionades amb este episodi de tronades a la Ribera.

Les actuacions s’han concentrat en municipis com Alzira, Massalavés, Benimuslem i Algemesí, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

Les intervencions han tingut relació amb els efectes del vent i la pluja sobre elements urbans i viaris. Les autoritats recomanen mantindre la prudència mentre persistisca el risc de noves tronades intenses a l’interior de la província de València.

Últimes notícies

Un espectacle de flamenc obri les portes a les persones sordes al Teatre Rialto

L’artista Irene de la Rosa presenta a València 'Antoñita: cuerpo y memoria', una peça de flamenc dissenyada amb la comunitat sorda i FESORD, amb tecnologia i recursos visuals per a fer la dansa accessible.

La Fiscalia demana arxivar la querella contra Juanfran Pérez Llorca per l’entrada del Mundial

La Fiscalia de la Comunitat Valenciana ha sol·licitat inadmetre i arxivar la querella contra el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per una entrada per a la final del Mundial 2026 a Nova York, en no vore indicis penals. L’escrit destaca que la relació entre la invitació i les ajudes de la Generalitat a la RFEF és merament especulativa.

Les Corts guardaran un minut de silenci per Maricarmen al ple d’aquest dijous

Les Corts Valencianes iniciaran el ple d’aquest dijous amb un minut de silenci per Maricarmen Abascal, de 87 anys, desnonada fa dos setmanes i morta ahir en un hospital de Madrid. Tots els grups han acordat este gest abans de la sessió de control al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca.

Ràfegues de fins a 126 km/h al nord de Castelló, en avís groc per vent

La meitat nord de la província de Castelló està hui en avís groc per vent, amb una ràfega màxima registrada de 126 km/h a La Pobla de Benifassà.

César Sánchez dirigirà la campanya del PPCV i Gerardo Camps en serà el portaveu

El PPCV ha configurat el seu comitè de campanya per a les generals del 29 de novembre, amb César Sánchez com a director i Gerardo Camps com a portaveu, i la incorporació dels tres presidents provincials a la coordinació autonòmica.

Pont del 9 d’Octubre amb vent molt fort a Castelló i descens de temperatures

La Comunitat Valenciana inicia el pont del 9 d’Octubre amb oratge estable però més fresc i amb ratxes de vent del nord-oest molt fortes al nord de Castelló, especialment entre hui dijous i demà divendres.

Diana Morant renuncia a les generals per dedicar-se a les autonòmiques valencianes

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha anunciat que no anirà en les llistes del 29-N per dedicar-se en exclusiva a preparar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana.

Enrique Arce, nomenat Ambaixador de la Comunitat Valenciana pel seu arrelament a València

L’actor valencià Enrique Arce ha sigut distingit com a Ambaixador de la Comunitat Valenciana per la Generalitat, un reconeixement que rep amb honor i humilitat després de dècades projectant València arreu del món.