Cullera tanca parcs i revisa danys després de la forta tempesta amb ratxes huracanades

Cullera ha mantingut tancats este divendres els parcs i les zones verdes i ha mobilitzat tots els servicis municipals per avaluar els danys i recuperar la normalitat després de la forta tempesta de dijous, amb pluja intensa i ratxes de vent huracanat que han superat els 130 quilòmetres per hora a la zona.

L’alcalde de Cullera, Jordi Mayor, ha explicat en un vídeo publicat en les seues xarxes socials que els treballadors municipals estan netejant carrers, retirant branques i comprovant l’estat de l’arbratge i del mobiliari urbà.

Segons ha detallat, el vent ha fet volar nombrosos objectes i cobertes, així com para-sols a les platges, i ha provocat danys importants en l’arbratge del municipi.

A causa d’este risc, totes les zones verdes, parcs i jardins continuen tancats. S’aniran reobrint de manera gradual, només quan els tècnics hagen revisat cada espai i confirmen que no hi ha perill per possibles caigudes de branques.

Ratxes huracanades a la Ribera

Mayor ha qualificat l’episodi de pluja com ‘molt fort’ i el vent com ‘intens’ i ‘huracanat’. Ha indicat que les ratxes han superat els 132 quilòmetres per hora a Cullera durant la vesprada de dijous.

Les fortes ratxes també han afectat altres municipis de la Ribera. En Alzira s’han registrat fins a 143 quilòmetres per hora, en Carcaixent i Guadassuar 142, en Alberic 138, en l’Alcúdia 114 i en Algemesí 113 quilòmetres per hora.

L’episodi ha obligat a mobilitzar la Policia Local, Protecció Civil, el Consorci Provincial de Bombers i la Guàrdia Civil. Estos servicis han atés nombroses telefonades durant la vesprada per caiguda d’arbres, elements solts i incidències en via pública.

L’alcalde ha afirmat que el municipi està avaluant els danys per a poder tornar a la normalitat ‘el més prompte possible’. Ha demanat paciència a la ciutadania mentres continuen les labors de revisió i neteja.

Mayor ha reconegut que les previsions meteorològiques no indicaven un episodi tan intens com el que finalment s’ha produït. Ha considerat que és ‘una conseqüència més del canvi climàtic que patim com a societat’.

En este sentit, ha demanat reflexionar davant d’episodis com el de dijous. Segons ha dit, ‘ens han de fer tindre més consciència per tindre clar que el planeta que tenim s’ha de cuidar i salvar perquè, si no, estos episodis seran cada vegada més freqüents i causaran molts més danys a la població’.

Carreteres i trànsit afectats

La intensa tromba d’aigua també ha afectat la circulació en distintes vies. En l’autovia de Cullera a Sueca, els conductors s’han vist sorpresos per una visibilitat molt reduïda.

En carrers urbans, el trànsit s’ha complicat per l’acumulació d’aigua en diversos punts, la qual cosa ha obligat molts vehicles a reduir la marxa i extremar la precaució.

La tempesta ha arribat acompanyada d’un descens generalitzat i brusc de les temperatures. A Cullera, el termòmetre ha baixat fins als 19,3 graus, quan només 24 hores abans s’havien registrat 36 graus.

Les ràfegues intenses de vent i la pluja també han afectat altres municipis de la zona com Corbera o Alzira, on igualment s’han produït danys per l’oratge huracanat.

El president de la Diputació de Valencia, Vicente Mompó, ha explicat que la major part dels servicis del Consorci Provincial de Bombers s’ha concentrat en la comarca de la Ribera. Especialment en municipis com Alzira, Carcaixent o Guadassuar, on els efectius han actuat per a retirar arbres i elements afectats i sanejar les zones més danyades.

Últimes notícies

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.

Buchanan patix una lesió muscular al bíceps femoral dret i és baixa per al Villarreal

Tajon Buchanan ha patit una lesió muscular al bíceps femoral de la cama dreta i és baixa indefinida per al Villarreal, que no ha fixat termini de recuperació.

El Madrid busca reconciliar-se amb el Bernabéu davant un Vila-real llançat

El Real Madrid torna al Santiago Bernabéu després del paró de seleccions obligat a oferir una versió convincent davant un Vila-real en ratxa, amb dos triomfs seguits i la vista també posada en la Champions.

Detingut a Alcoi un quart membre d’una trama que portava embarassades a Espanya per a regularitzar-se

La Guàrdia Civil ha detingut a Alcoi un home de 38 anys, de nacionalitat brasilera, acusat de gestionar la logística d’una xarxa que portava dones embarassades al final de la gestació perquè els seus fills nasqueren a Espanya i així obtindre la nacionalitat. La investigació, iniciada a Burgos, ha permés desmantellar l’organització i continua oberta, sense descartar noves detencions.