21.1 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Un col·laborador de ‘Sálvame’, fart: «La societat és molt cruel»

 

Amb motiu de la promoció de la seua obra autobiogràfica, ‘Un trozo de cielo azul’, Alonso Caparrós s’ha sincerat en una entrevista a ‘ABC’ i ha parlat sense embuts d’algun dels episodis més durs de la seua vida. Així, amb tot luxe de detalls, el tertulià ha parlat de la drogodependència que va patir durant molts anys i les dificultats que va haver de travessar per sortir de l’infern on havia caigut amb tan sols 18 anys.

«Hui ja no m’importa el perquè, encara que et diré que hi ha milers de raons que intervenen i no una causa única. En el meu cas és veritat que hi havia un problema d’estructura familiar, i això es va unir a un èxit molt ràpid de la meua carrera», assenyala sobre els motius que el van portar a caure en l’addicció.

 

 

 

Alonso Caparrós se sincera a ‘ABC’ sobre la seua vida personal i les seues addiccions

Malgrat el fet d’haver relatat episodis que qualsevol persona preferiria oblidar, el també actor madrileny ha assegurat que no li ha suposat un obstacle perquè està més fort i preparat que mai després de molts anys en procés de recuperació mental: «Hui repassar el meu passat no suposa una revictimització, ja que he treballat moltíssim en els meus processos mentals per la meua recuperació i en preparar-me per a poder escriure-ho. El que en un principi resultava tortuós, avui resulta una brisa. En este llibre hi ha proves suficients del que no vull en la meua vida», assegura en l’entrevista a ‘ABC’.

Precisament, Alonso Caparrós ha volgut insistir en la importància de visibilitzar els problemes mentals i conscienciar sobre uns trastorns que estan plens de prejudicis i estigmes. Encara que també ha deixat buit per parlar d’altres assumptes relacionats amb la seua vida personal i el món del cor, com el documental de Rocío Carrasco, a on va acudir com a convidat durant l’emissió de l’últim capítol.

«L’única manera d’arreglar la situació d’esta família és, encara que sone ‘cursi’, amb la renúncia, la compassió, el sacrifici i la desafecció. Sense estos factors és impossible. Pense que és un assumpte més de maldat que una altra cosa i com no es recórrega a estos dons que he citat aquí no hi ha solució», advertia mostrant el seu suport a la decisió de Rocío Carrasco en el fet de distanciar-se dels seus fills.

Alonso Caparrós, fart de la ignorància i la crueltat cap als trastorns mentals

En ser preguntat per un dels capítols més durs que descriu en el seu llibre, quan torna a casa amb la seua mare després de rebre un tractament d’electroestimulació, el col·laborador de Telecinco ha deixat molt clara la seua postura sobre el que passa al nostre país amb les malalties mentals. «Hi ha una ignorància enorme en el que són les malalties mentals i els seus tractaments. Espanya és un dels països del món que més ansiolítics consumeix i per això és més cridaner. Els cervells funcionen amb electricitat i hi ha vegades que cal reiniciar-los sense que això sone una mica dantesc», assegura el madrileny per justificar un tractament que persones i experts consideren excessiu o inapropiat.

En este sentit, Alonso Caparrós ha assegurat que la drogodependència és un problema mental i hi ha tractaments que poden ser emprats tot i la «crueltat» que hi ha a la societat cap a les persones addictes o que pateixen altres menes de trastorns. «Les addiccions són un problema mental i com a tal cal tractar-les. T’assegure que la societat és cruel amb la drogodependència i amb els trastorns mentals. Ningú es mereix esta crueltat perquè no hi ha res pitjor al món que el fet que no et comprenguen», ha sentenciat el tertulià.

En plena pandèmia del coronavirus, la salut mental s’ha convertit en un tema molt preocupant sobre el qual cada vegada més estan posant l’accent persones rellevants del món de la televisió. Per exemple, és el cas de Nagore Robles, que ha reivindicat en nombroses ocasions la necessitat d’acudir a teràpia psicològica, o també el de Jorge Javier i Jesús Vázquez, que van mantenir una xerrada molt interessant sobre la salut mental, la gestió de les emocions i la depressió a ‘El método Vázquez by Fitbit’ de Mtmad.

Últimes notícies

El 10K València supera els 10.000 inscrits en el seu primer dia per a 2027

El 10K València va depassar els 10.000 dorsals en el seu primer dia d'inscripcions per a 2027 i va activar el tercer tram de preus. L'organització preveu un nou ple amb 16.000 places.

La Comunitat Valenciana encadena 20 dies seguits de temporal de ponent, el tram més persistent des de 1981-82

La Comunitat Valenciana suma 20 dies consecutius amb temporal de ponent impulsat per sis borrasques. Aemet mesura 10.867 km de recorregut del vent, el màxim per a 20 dies des de 1981-82.

El Ciutat apunta a la millor entrada de la temporada en el derbi

El derbi entre Llevant i València podria deixar la millor entrada del curs en el Ciutat, fregant els 24.000 espectadors. Queden unes 800 entrades a la venda.

Pepelu torna al Ciutat amb una recepció adversa en un derbi clau

El primer retorn de Pepelu al Ciutat de València com a rival arriba en un ambient hostil. El Llevant és penúltim i el València marca la permanència amb cinc punts més.

Detinguts dos hòmens per atracar gasolineres a València amb cotxes robats, escopeta i ganivets

La Policia ha detingut a dos hòmens, de 46 i 47 anys, per diversos atracaments a gasolineres a la província de València. Operaven amb vehicles robats i amenaçaven amb una escopeta i armes blanques; un està a la presó provisional.

Espanya en alerta per vent, pluges i onatge: nou comunitats en taronja

La borrasca Nils manté actives alertes en tota Espanya excepte Canàries per vent, pluges i onatge. Nou comunitats estan en nivell taronja i la resta, en groc.

Detinguts dos hòmens per una cadena d’atracaments a gasolineres a València amb escopeta i ganivets

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens, un a la presó provisional, per diversos assalts a gasolineres a la província de València. Actuaven amb vehicles robats i amenaçaven a empleats i clients amb una escopeta i armes blanques.

L’esquerra porta al ple la reprovació de Barcala per les vivendes públiques

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han registrat una declaració institucional per a reprovar a Luis Barcala per la polèmica adjudicació de VPP. El debat se celebrarà el 26 de febrer.