Un home de 31 anys ha ingressat en presó preventiva després d’haver sigut detingut per la Policia Nacional, acusat de cometre onze robatoris amb força en iats i velers amarrats a la Marina de València. Alguns d’estos vaixells funcionaven com a vivenda habitual o segona residència i, en diversos casos, hi havia persones dormint a l’interior.
Segons ha informat la Policia Nacional, l’home ha actuat quasi a diari durant el mes d’agost. A més, ha arribat a entrar en embarcacions mentre els seus propietaris descansaven, fet que ha generat una especial alarma entre els usuaris d’esta zona portuària.
Investigació policial a la Marina de València
La investigació s’ha iniciat en agost, després de detectar-se diversos robatoris en embarcacions de la Marina de València. Moltes d’estes naus s’utilitzaven com a vivendes fixes o com a lloc d’estada durant les vacacions, per la qual cosa els robatoris han afectat tant béns materials com la sensació de seguretat dels propietaris.
Els agents han comprovat que els assalts presentaven característiques molt semblants entre si. Per este motiu han considerat prompte que es tractava d’un únic autor, que repetia la mateixa manera d’actuar en cada atac.
El sospitós accedia als molls escalant el tancat perimetral del recinte portuari. Una vegada dins, forçava portes, escotilles o fins i tot parts del sostre per a poder entrar als iats i velers. En una sola nit ha arribat a accedir fins a quatre embarcacions distintes, cosa que ha incrementat el número de víctimes en molt poc de temps.
Detenció i material recuperat
La Policia Nacional ha localitzat el sospitós el passat 24 d’agost en la zona de l’antic circuit de Fórmula 1, pròxima a la Marina de València. Allí s’ha produït la detenció després de diversos dies de seguiment i vigilància en l’entorn portuari.
Durant l’arrest, els agents han recuperat diversos objectes que presumptament havien sigut sostrets dels vaixells assaltats. Entre el material intervingut hi havia taladres, radials, motxilles, ulleres i colònies, articles habituals en embarcacions que s’utilitzen com a espai d’oci o residència temporal.
Després de passar a disposició judicial, el detingut ha ingressat en presó preventiva. Se li atribuïxen onze delictes de robatori amb força en embarcacions de la Marina de València, encara que la investigació continua oberta per si poguera relacionar-se amb altres fets similars en la mateixa zona.







