Estabilitat i cels clars demà divendres, amb calor forta en punts del Mediterrani

L’anticicló que afecta la península ibèrica mantindrà demà divendres un oratge estable, amb cels en general rasos i sense precipitacions, segons la previsió de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

En conjunt, només es preveuen algunes brumes de matí i intervals de núvols baixos en Galícia i el Cantàbric, així com en punts del litoral mediterrani. La resta del dia predominaran els cels poc nuvolosos.

Pel que fa a les temperatures, les màximes baixaran a Galícia i al Cantàbric, amb descens notable en zones de l’interior. En canvi, pujaran al vall de l’Ebre, Balears i l’arc Mediterrani, sobretot al sud-est peninsular. A Canàries, els termòmetres superaran els 34 ºC en zones baixes i arribaran fins als 38 ºC en algunes àrees de mitja muntanya.

El vent bufarà moderat al nord del Mediterrani, Balears, Cantàbric i Galícia. Hi haurà també llevant moderat a Alborán i a l’Estret, mentres que en la resta del país el vent serà fluix.

Previsió a la Comunitat Valenciana

A la Comunitat Valenciana s’esperen intervals generals de núvols alts i, al litoral, també núvols baixos durant el matí. Les temperatures no registraran grans canvis. Les mínimes tendiran a baixar lleugerament, mentres que les màximes només pujaran a zones de l’interior de la província de València. El vent serà fluix de direcció variable, amb algun interval moderat a la vesprada en la franja costanera.

Oratge per comunitats autònomes

En Andalusia, la jornada serà rasosa, amb algun interval de núvols baixos a l’Estret i temperatures sense grans canvis. Les màximes seran significativament altes a la campinya sevillana i pujaran al litoral de Huelva. El vent bufarà moderat a la província de Cadis, primer de llevant i rolarà a component oest a la vesprada a la façana atlàntica.

A Aragó, s’esperen cels poc nuvolosos, amb algun núvol alt puntual. Les temperatures pràcticament no variaran, i si ho fan serà amb algun lleuger ascens. El vent serà fluix i de direcció variable.

A Astúries hi haurà poques nubes, encara que al litoral apareixeran núvols baixos de matí i de vesprada, amb alguna boira associada. Les temperatures màximes pujaran, de manera notable a l’interior. Les mínimes també ho faran lleugerament, però només a la zona dels Picos de Europa. El vent es mantindrà fluix, amb predomini de les brises.

A Balears, el cel es mantindrà blau amb algun interval de núvols alts, brumes i boires matinals. Les temperatures continuaran en la mateixa línia que estos dies. El vent estarà en calma o bufarà fluix, amb brises costaneres a la vesprada.

A Canàries hi haurà intervals de núvols mitjans i alts, sense descartar alguna tempesta ocasional a les illes de relleu més alt. En la resta, el cel estarà poc nuvolós, amb calitja lleugera. Les temperatures pujaran, localment de manera notable pel que fa a les màximes. Es preveuen 34 ºC en zones d’interior i de mitja muntanya, amb fins a 38 ºC a Gran Canaria. Les mínimes no baixaran de 26 ºC a les àrees més càlides. El vent bufarà moderat del nord-est i este en zones baixes i d’interior, i del sud en cims elevats.

A Cantàbria, el cel estarà poc nuvolós, amb algun interval de núvols a primeres i últimes hores a la costa. Les temperatures mínimes pràcticament no canviaran, però les màximes pujaran de manera notable a l’interior i també es notaran en zones baixes de Liébana. El vent serà fluix i variable.

A Castella-la Manxa es preveu cel ras i temperatures amb pocs canvis. Només hi haurà algun lleuger ascens de les mínimes als valls occidentals i de les màximes al Sistema Ibèric. El vent serà fluix i de direcció variable.

A Castella i Lleó, el cel es mantindrà poc nuvolós o ras. Els termòmetres no tindran molts canvis, encara que es preveu un ascens de les màximes sobretot a l’extrem nord-est. El vent serà fluix i variable.

A Catalunya hi haurà intervals de núvols alts en general i alguns núvols baixos al litoral sud durant el matí. No s’esperen grans canvis en les temperatures, a excepció d’un possible descens lleuger de les mínimes. El vent serà fluix i variable, però a la vesprada guanyarà intensitat amb intervals de moderat.

A la ciutat de Ceuta es preveuen intervals de núvols baixos que poden deixar alguna plugim ocasional. Les temperatures es mantindran estables i el vent serà moderat de component este.

A la ciutat de Melilla hi haurà intervals de núvols baixos i temperatures sense canvis, amb vent fluix a moderat.

A la Comunitat de Madrid, el cel estarà ras i les temperatures es mantindran, excepte per un lleuger ascens de les mínimes al terç sud de la regió. El vent serà fluix i variable.

A Extremadura, el cel estarà poc nuvolós i les temperatures no canviaran, encara que les màximes continuaran sent altes per a l’època de l’any. El vent bufarà fluix i variable.

A Galícia, el matí començarà amb brumes i boires, i intervals de núvols baixos al litoral i al centre de Lugo. Al final del dia, estos núvols s’estendran a la mitat occidental de la regió. Les temperatures màximes baixaran, de forma notable al terç oest, encara que pujaran de manera destacada a Lugo. Les mínimes només mostraran canvis lleugers. El vent serà fluix i variable, amb intervals de moderat a les costes de La Coruña i Lugo.

A La Rioja, el cel es mantindrà ras o poc nuvolós. Les temperatures pujaran lleugerament, amb màximes altes per a l’època. El vent serà fluix i variable.

A Navarra hi haurà intervals de núvols alts i temperatures en ascens generalitzat, amb pujades notables de les màximes a la Vertiente Cantábrica. El vent serà fluix de component sud i girarà a component nord al final de la vesprada.

Al País Basc s’esperen intervals de núvols baixos al matí al litoral i núvols alts durant la resta del dia. Les temperatures pujaran, localment de forma notable a la mitat nord, amb màximes relativament elevades a Biscaia i a l’interior de Guipúscoa. El vent serà fluix i variable.

A la Regió de Múrcia hi haurà intervals de núvols baixos al matí a la mitat oriental, amb possibilitat d’alguna plugim ocasional. La resta del dia el cel es presentarà bastant ras. Les temperatures tindran pocs canvis i el vent serà fluix i variable, ocasionalment moderat al migdia.

Últimes notícies

Batemon i McGhee tomben el Valencia Basket al Roig Arena en un final calent

L’Ilerna Lleida ha estrenat la Lliga Endesa amb un triomf de prestigi al Roig Arena (100-105), liderat per James Batemon i Darius McGhee davant un Valencia Basket irregular i imprecís en els moments clau.

L’Ilerna Lleida sorprén el Valencia Basket en un final a cara o creu al Roig Arena

L’Ilerna Lleida ha guanyat el Valencia Basket per 100-105 en l’estrena a la Lliga Endesa, amb Batemon i McGhee decisius en un final ajustat al Roig Arena.

Rescatat un ciclista ferit a Banyeres i dos menors perduts al Montgó

Els bombers han rescatat un ciclista de 30 anys greument ferit en un bike park de Banyeres de Mariola i dos jòvens senderistes de 17 i 16 anys extraviats al Montgó, a Dénia.

Quatre-centes persones omplin la plaça de l’Ajuntament de València per la llei de vivenda ‘Maricarmen’

Centenars de persones s’han concentrat a la plaça de l’Ajuntament de València per donar suport al decret de vivenda ‘Maricarmen’ i a l’acampada de Madrid. El Sindicat de Llogateres reclama aturar desnonaments, renovar lloguers, limitar preus i reformar la LAU.

El València Basket inicia l’era Torralba amb la Supercopa LF Endesa

El València Basket ha conquistat la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz davant l’Innova-TSN Leganés, dotzé títol del club i primer de l’era Javi Torralba. El tècnic estrena projecte després d’una profunda renovació en la banqueta i en la plantilla.

El València Basket alça la seua quarta Supercopa LF Endesa

El València Basket ha tornat a conquistar la Supercopa LF Endesa en Torrejón de Ardoz després de superar el Leganés (76-64), en una final intensa i igualada que llança el nou projecte taronja amb títol.

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.