La Regidoria de Parcs i Jardins de l’Ajuntament de València ha denunciat un acte vandàlic comés esta matinada de divendres al Pont de les Flors, també batejat com a alcaldessa Rita Barberá, on han resultat danyades 34 jardineres quan es trobaven en ple procés de renovació integral.
Segons ha explicat el consistori, l’atac s’ha produït mentres l’Ajuntament està invertint en la millora d’este emblemàtic pont, amb l’objectiu que torne a presentar la millor imatge possible per a veïns i visitants.
La regidora de Parcs i Jardins, Monica Gil, ha lamentat profundament el que ha passat. La responsable municipal ha assenyalat que ‘és absolutament lamentable que, mentres l’Ajuntament està realitzant una inversió per a renovar per complet el pont i garantir que torne a lluir en les millors condicions, hi haja qui es dedique a destrossar-lo’.
Renovació de jardineres i sistema de reg
Els treballs de renovació de les jardineres, el substrat, el sistema de reg i la plantació de geranis es van iniciar a principis del mes de setembre. Està previst que esta actuació finalitze entre l’última setmana de setembre i la primera d’octubre, sempre que no es produïsquen més incidències.
Segons ha detallat l’Ajuntament, estes labors formen part d’una remodelació integral del Pont de les Flors. L’actuació inclou el canvi complet del material vegetal i la revisió del sistema de reg per a garantir un millor arrelament i una major durabilitat de les noves plantes.
Els fets s’han produït mentres l’Ajuntament, a través de l’Organisme Autònom Municipal de Parcs i Jardins Singulars, està executant estos treballs programats per al període posterior a l’estiu. La planificació s’ha fet, segons ha recalcat el consistori, seguint criteris tècnics per a assegurar el correcte enraïzament i la supervivència de les noves plantacions en una època més favorable.
Una inversió de mes de 66.000 euros
Monica Gil ha recordat que ‘l’Ajuntament està fent una inversió de més de 66.000 euros a renovar per complet este pont i actes com el d’esta matinada ens afecten a tots els ciutadans’. La regidora ha remarcat que el sabotatge no sols perjudica la imatge de la ciutat, sinó que també té un cost econòmic directe per al conjunt de la població.
Gil ha advertit que este contratemps ‘pot suposar un retard en els terminis dels treballs que s’estan executant, ja que cal encarregar de nou el material danyat‘. Això pot obligar a reprogramar part de les labors previstes, especialment les relacionades amb la plantació definitiva de les flors.
La regidoria ha avançat que, malgrat els danys materials, l’equip tècnic ja ha començat a treballar per a reorientar el calendari. L’objectiu és evitar un retard important en la data de finalització de la remodelació, que estava fixada entre finals de setembre i principis d’octubre.
‘Des de l’Organisme Autònom Municipal estem treballant per a minimitzar les seues conseqüències i mantindre, en la mesura que siga possible, la data prevista per a la plantació i finalització de la remodelació de tot el Pont de les Flores, ha conclòs Gil.
L’Ajuntament ha subratllat que actes com este afecten un espai molt simbòlic per a València, molt transitat tant per veïns com per turistes. Per este motiu, ha emfatitzat la importància de respectar el mobiliari urbà i les zones enjardinades, especialment quan s’estan invertint recursos públics per a millorar-les.






