Així queda la nova programació del Teatre Principal després del tancament per seguretat

La Conselleria de Cultura ha reorganitzat tota la temporada prevista al Teatre Principal de València, recentment clausurat per deficiències estructurals i de seguretat, i ha garantit que es mantindran tots els espectacles, funcions i contractacions, traslladant la programació a altres sales de la ciutat.

Segons ha informat la Generalitat, Cultura ha coordinat amb el Palau de les Arts i l’Ajuntament de València la busca d’una seu alternativa. L’objectiu és preservar l’activitat de les arts escèniques i que el públic no perda cap muntatge anunciat per a la pròxima temporada.

La temporada començarà este cap de setmana i, en general, es mantindran les dates inicials. Les propostes programades fins a gener s’han reubicat entre el Palau de les Arts Reina Sofía, el Teatre Rialto i el Teatre El Musical.

Teatre Martín i Soler, eix central de la reprogramació

Nou títols previstos al Principal passaran al Teatre Martín i Soler del Palau de les Arts. Són ‘El entusiasmo’, ‘El Narciso en su opinión’, ‘A Puerta Cerrada’, ‘Los Duelistas’, ‘Faula’, ‘El Retrato de Dorian Gray’, ‘Un monstruo viene a verme’, ‘La ira del Narciso’ i ‘La Gaviota’.

El Teatre Martín i Soler es convertirà així en el centre de la programació de l’IVC que anava al Principal. Açò és possible gràcies a la col·laboració amb el Palau de les Arts Reina Sofía.

L’espectacle ‘El entusiasmo’, de Pablo Remón i produït pel Centro Dramático Nacional i Teatro Kamikaze, manté les dates. Obrirà la temporada els dies 3 i 4 d’octubre.

També es conserva el nombre de funcions de ‘El Narciso en su opinión’. Esta obra s’ha reprogramat entre el 14 d’octubre i el 6 de novembre, respectant l’abast inicial de la seua estada.

Els dies 7 i 8 de novembre continuarà en cartell ‘A puerta cerrada’, de Teatros del Canal i Comunidad de Madrid, dirigida per Ainhoa Amestoy. La producció es veurà en les noves dates però sense canvis en el format anunciat.

‘Los duelistas’, de la valenciana Yapadú Artística i dirigida per Emilio Gutiérrez Caba, seguirà programada del 12 al 15 de novembre. D’esta manera, el públic podrà vore el muntatge en el mateix tram de calendari previst.

Els dies 21 i 22 de novembre es representarà, també com estava previst, ‘Faula’, de Roser López Espinosa. A continuació, els dies 28 i 29 de novembre, pujarà a l’escenari ‘El retrat de Dorian Gray’, producció de Teatro Romea i Grec 2026 Festival de Barcelona.

A més, ‘Un monstruo viene a verme’ s’ha reprogramat per al 20 de desembre en esta mateixa sala. Es manté així la seua presència en la recta final de l’any.

També es veurà ‘La ira de Narciso’, text de l’uruguaià Sergio Blanco amb direcció de Xavier Albertí, els dies 23 i 24 de gener. Per la seua banda, ‘La Gaviota’ s’ha fixat del 29 al 31 de gener, tancant així el bloc de muntatges reubicats al Martín i Soler.

Teatre Rialto i Teatre El Musical completaran la temporada

El Teatre Rialto de València acollirà tres dels títols que estaven programats al Principal per al pròxim trimestre. El primer serà ‘Cadira verda’, de Tomás Verdú, que es representarà els dies 10 i 11 d’octubre, mantenint les dates i el format ‘#PrincipalÍntim’.

La peça ‘El nudo gordiano’, de Johnna Adams, prevista inicialment al Principal per als dies 15 i 16 de gener, s’ha avançat. Ara es veurà els dies 9 i 10 de gener al Rialto.

La producció pròpia de l’IVC ‘El Aguante’, escrita i dirigida per Víctor Sánchez Rodríguez, també es trasllada a este escenari. Es representarà del 21 al 31 de gener, mantenint-se com una de les apostes destacades de la temporada.

La ‘Nit del Circ Valencià’, organitzada per l’IVC i l’Associació de Professionals de Circ de la Comunitat Valenciana (APCCV), se celebrarà el 27 de novembre al Teatre El Musical de València. A més, com a novetat, tindrà dos funcions fora de la ciutat.

Una d’estes funcions extra tindrà lloc en la Casa de Cultura de Picassent el 29 de novembre. L’altra se celebrarà en el Teatro Astoria de Chiva el 6 de desembre, la qual cosa ampliarà l’abast territorial d’esta cita amb el circ valencià.

Entrades, canvis i reembossos

Les entrades per a estes obres ja estan a la venda. Es poden adquirir a la pàgina web de venda de l’Institut Valencià de Cultura i també en les taquilles dels teatres implicats en la reprogramació.

Les entrades que el públic havia comprat per al Teatre Principal de València seran reembossades íntegrament. Les compres realitzades en taquilla es tornaran en la mateixa taquilla.

En el cas de les adquisicions per internet, la devolució s’ha gestionat de manera automàtica. Així, el públic recuperarà els diners sense fer cap tràmit addicional, i podrà tornar a comprar per a les noves ubicacions i dates si ho desitja.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana encapçala el deute autonòmic amb un 40 % del PIB

La Comunitat Valenciana continua sent la autonomia més endeutada d'Espanya, amb un deute del 40 % del seu PIB i 64.593 milions d'euros, tot i la lleugera reducció del pes del deute públic sobre el PIB a escala estatal.

Localitzen a la mar un cos sense cap ni extremitats a la costa de Sagunt

La Guàrdia Civil investiga la troballa del cadàver d’un home sense cap ni extremitats, en avançat estat de descomposició, localitzat dilluns davant la costa de Sagunt. Els agents busquen ara identificar-lo mitjançant proves d’ADN i el seu encreuament amb perfils de persones desaparegudes.

Detinguts sis sospitosos per un butró en una nau d’Alcoi amb botí de 200.000 euros

La Policia Nacional ha detingut cinc hòmens i una dona per un robatori mitjançant butró en una nau industrial d’Alcoi, d’on presumptament han furtat material i maquinària valorats en uns 200.000 euros. Part del botí s’ha localitzat en una chatarreria de la mateixa ciutat.

Dos detinguts a Borriana per robar en una empresa amb unes claus furtades d’un cotxe

La Guàrdia Civil ha detingut a Borriana dos hòmens acusats de robar en una empresa després d’aconseguir una còpia de les claus d’un vehicle corporatiu. Al més jove també se li imputen delictes de receptació i contra la salut pública.

Així és Atenea, la intel·ligència artificial pròpia que ja usa Mercadona

Mercadona ha posat en marxa Atenea, una plataforma pròpia d’intel·ligència artificial que ja utilitzen 500 enginyers per a desenvolupar programari amb més rapidesa i qualitat, integrant el coneixement intern de l’empresa.

El Museu Sorolla de Madrid obrirà l’ampliació al públic el 15 d’octubre

El Museu Sorolla de Madrid posarà en marxa el nou edifici annex el 15 d’octubre, mentres continua la rehabilitació integral de la casa històrica.

Tallada una hora la línia 4 de Metrovalencia per l’incendi d’una vivenda pròxima

La línia 4 de Metrovalencia ha estat tallada quasi una hora entre Empalme i Florista per l’incendi d’una vivenda, encara que el servici ja s’ha normalitzat i la línia 6 cap a la zona universitària no s’ha vist afectada.

Aemet activa avís groc per fortes tronades a l’interior de València i Alacant

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per tronades fortes a l’interior sud de València i a l’interior d’Alacant entre les 15.00 hores i la mitjanit.