La Conselleria d’Emergències i Interior ha mantingut activa este divendres l’alerta taronja per fortes pluges al litoral de la província de València, davant l’episodi d’inestabilitat atmosfèrica previst per a les pròximes hores a la Comunitat Valenciana.
Segons ha informat la Generalitat, la mesura s’ha adoptat a través del Centre de Coordinació d’Emergències. L’objectiu és reforçar la vigilància i la capacitat de resposta davant possibles incidències per la pluja.
Avisos també a Castelló i Alacant
L’alerta taronja per precipitacions intenses també s’ha mantingut al litoral nord de Castelló i a tot el litoral de la província d’Alacant. A més, i segons el pronòstic de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), s’han establit avisos grocs per pluges i tempestes a la resta de la Comunitat Valenciana al llarg de la jornada.
Per a este dissabte, Aemet ha previst avisos de nivell taronja per pluges al litoral nord de Castelló, al litoral sud de València i al litoral nord de la província d’Alacant. Per la seua banda, la resta de la província de Castelló i el litoral nord de València quedaran sota avisos de nivell groc.
Entre les 6.00 hores d’ahir dijous i les 14.00 hores d’este divendres, el servici d’Emergències ha gestionat 98 incidents relacionats amb la pluja. D’eixos avisos, 47 s’han registrat a la província de València i 51 a la de Castelló.
La major part d’incidències han tingut a vore amb achics d’aigua en carrers i garatges. També s’han produït problemes puntuals en la circulació viària, danys en instal·lacions elèctriques i de gas i altres desperfectes materials derivats de la pluja acumulada.
Crida a la prudència de la ciutadania
El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, ha demanat mantindre la cautela mentres dure la situació. Així, ha instat la població a no relaxar-se davant la possible evolució de l’episodi de pluges.
Segons ha assenyalat, la ciutadania ha jugat un paper clau en la gestió d’esta situació. El conseller ha destacat que ‘no cal baixar la guàrdia i cal seguir mantenint la prudència fins que finalitze per complet este episodi de pluja, ja que la seua actitud ha sigut fonamental en eixe registre tan poc rellevant d’incidències’.
Valderrama ha recomanat continuar amb les mesures bàsiques d’autoprotecció davant fortes pluges. Entre estes pautes habituals es troba evitar zones inundables, no travessar guals ni barrancs i extremar la precaució en la conducció, especialment en vies amb acumulació d’aigua.
A més, ha recordat que els principals consells d’autoprotecció poden consultar-se en la web 112cv.gva.es. També estan disponibles en la xarxa X, al perfil @GVA112, i a través de l’app GVA 112 Avisos, accessible tant en Google Play com en App Store.






