El president de Ceuta, Juan Jesús Vivas, ha de viatjar dilluns 5 d’octubre a València per a arreplegar la Medalla d’Honor concedida a la ciutat autònoma per l’Ajuntament de València, dins dels Honors i Distincions del 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.
Segons ha informat el consistori en un comunicat, este reconeixement vol remarcar els vincles de solidaritat i afecte entre València i Ceuta. Al mateix temps, pretén traslladar a tota la societat ceutí el suport dels valencians davant la crisi migratòria viscuda durant els últims mesos.
Distincions municipals del 9 d’Octubre
Les Medalles d’Or de la ciutat de València distingixen enguany diverses entitats amb una trajectòria destacada en l’àmbit social, religiós, cultural i professional. Entre elles figura la Coral Juan Bautista Comes, amb una llarga tradició musical vinculada a la ciutat.
També rebran la Medalla d’Or la Real Hermandad San Antonio Abad i la Festa del Corpus Christi, dos referents de la cultura festiva i religiosa valenciana. A estes se sumen el Colegio de Procuradores i l’Asociación Valenciana de Personas Sordas, pel seu treball en l’àmbit jurídic i de la inclusió.
El llistat de Medalles d’Or es completa amb la Comandancia Naval de València y Castellón, en reconeixement al seu paper institucional i de servici públic al territori valencià.
L’acte solemne d’atorgament d’estes distincions tindrà lloc al Saló de Plens de la Casa Consistorial. Estarà presidit per l’alcaldessa de València, María José Catalá, i comptarà amb la presència de totes les persones i entitats guardonades.
Vivas intervindrà en nom de tots els guardonats
Juan Jesús Vivas assistirà a la sessió plenària solemne i, segons han indicat fonts municipals, serà l’encarregat de parlar en nom de tots els distingits. La seua intervenció tancarà l’acte institucional del 9 d’Octubre, en què es posarà l’accent en la col·laboració entre territoris.
L’alcaldessa María José Catalá ja va subratllar, quan va anunciar la concessió d’esta Medalla d’Honor, el comportament del poble ceutí davant la crisi migratòria. Segons va afirmar, volia reconéixer ‘la dignitat del poble de Ceuta’ i la seua decisió de ‘no rendirse’ i de ‘no tirar la toalla’ en una situació especialment complicada.
A més de la Medalla d’Honor i de les Medalles d’Or, l’Ajuntament ha concedit enguany la Medalla de Bronze de la ciutat. El guardó recau en la Unitat de Drones del Departament de Bombers, Prevención, Intervención en Emergencias y Protección Civil.
Segons recull l’acord municipal, esta distinció reconeix la implantació de sistemes d’aeronaus no tripulades en el servici de Bombers de València. Estes eines han millorat la capacitat d’intervenció i han obert noves possibilitats d’actuació en situacions d’emergència.
Esta unitat especialitzada ha intervingut en nombroses operacions. Ha participat en la busca de persones desaparegudes, en dispositius de Falles i en la vigilància i extinció d’incendis forestals a la Devesa de El Saler.
Els drons també han sigut clau en emergències urbanes, com l’incendi del barri de Campanar, on han facilitat una millor avaluació dels danys. Gràcies a això, els Bombers han pogut planificar intervencions més segures i eficients.
Nous fills i filles predilectes i adoptius
En l’apartat de reconeixements personals, l’Ajuntament de València ha nomenat diversos fills i filles predilectes i adoptius. Destaquen especialment figures vinculades a l’esport i a la projecció internacional de la ciutat.
Entre els nous distingits figuren els futbolistes valencians Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb la selecció espanyola. L’Ajuntament vol reconéixer així la seua trajectòria esportiva i el seu paper com a referents per a la joventut valenciana.
També rep una distinció l’atleta Fátima Diame, una de les grans figures de l’atletisme valencià i estatal. El consistori subratlla d’esta manera la seua projecció esportiva i el seu esforç continuat al més alt nivell competitiu.
El ple municipal ha inclòs igualment entre les persones honorades l’exrectora de la Universitat de València, Mavi Mestre. El reconeixement posa en valor la seua etapa al capdavant de la institució acadèmica i la seua aportació al món universitari.
Un altre dels noms destacats és el de José Alejandro Remohí, fundador de l’Institut Valencià d’Infertilitat (IVI). L’Ajuntament valora així la seua contribució a l’àmbit mèdic i científic des de València.
Completant el llistat, figura la escriptora Ángela Nzambi Bakale, membre de la Comisión Española de Ayuda al Refugiado (CEAR). El consistori ressalta el seu activisme i la seua tasca en defensa de les persones refugiades.
A títol pòstum, l’Ajuntament ha distingit José Ballester Gozalvo, fundador i primer president del Levante FC, origen de l’actual Levante UD. Amb este homenatge, la corporació municipal reconeix les arrels històriques del club granota i la figura d’un dels seus impulsors inicials.






