L’acampada per l’habitatge de València supera la primera nit i es declara indefinida

L’acampada espontània per l’habitatge que ha arrancat este dissabte de vesprada a València, després de la manifestació pel dret a un sostre digne, ha superat la seua primera nit a la plaça de l’Ajuntament i els participants han decidit en assemblea que la protesta tinga caràcter indefinit.

Segons han explicat els acampats, este diumenge de matí hi havia més de 200 persones i al voltant d’un centenar de tendes de campanya instal·lades aos peus de l’Ajuntament, que han conviscut sense incidents amb una carrera popular fallera organitzada als voltants.

Organització en comissions i funcionament assembleari

Un dels portaveus de l’acampada, Hugo, ha detallat que la primera tenda que han muntat ha servit per a arreplegar recursos amb què atendre les necessitats bàsiques de les persones que s’hi han quedat a dormir. A partir d’esta, s’han anat col·locant la resta, fins a omplir bona part de la plaça.

Hugo ha indicat que el moviment funciona de manera assembleària i que s’han organitzat en diferents comissions per a repartir tasques i garantir el manteniment de l’espai. Ha recordat que ell mateix es va manifestar dissabte per la vesprada i que, en acabar la marxa, un grup de participants va optar per iniciar l’acampada.

Segons ha remarcat, l’acció compta amb el suport del Sindicato de Inquilinas, encara que no és l’entitat convocant ni organitzadora directa. El portaveu ha subratllat el caràcter, en paraules seues, ‘pacífic’ de la protesta i el seu objectiu d’‘exercir pressió pel dret a l’habitatge’.

En l’espai de l’acampada s’han habilitat diversos punts diferenciats. D’un costat, zones on es pinten pancartes i cartells, alguns d’ells dirigits contra els ‘buitres’ relacionats amb l’especulació immobiliària. D’un altre, punts d’avituallament d’aliments i un bústia de suggeriments perquè qualsevol persona puga proposar ‘coses a parlar’ en les assemblees.

A les 10 del matí, els acampats han celebrat una assemblea general on han insistit que pensen mantindre la presència a la plaça i que ‘no els tiraran’. En la trobada han explicat quines comissions estan ja actives i quines volen posar en marxa a mesura que la iniciativa cresca.

Entre les comissions creades han detallat les de convivència, cuina, seguretat, accessibilitat, recursos i cultura. A més, tenen la intenció que les persones responsables d’estos grups porten xalecs de colors taronja i groc, per tal que siguen fàcilment identificables per qualsevol assistent que necessite ajuda, especialment els que arriben per primera vegada a la plaça.

Peticions de materials i intenció d’assentar l’espai

Els promotors han avançat també que volen habilitar un punt violeta per a l’atenció i prevenció de violències masclistes dins de l’acampada. Alhora, han demanat que es porten generadors, tendals, cadires, taules i ferramentes de ferreteria per a millorar les condicions de l’estada.

Segons han explicat, se’ls ha informat que no poden ancorar estructures ni cordes als arbres ni a les fanals de la plaça. Per això, busquen altres opcions per a subjectar tendals i mantindre espais d’ombra o de protecció si canvia l’oratge els pròxims dies.

Hugo ha assegurat que la protesta ‘està agafant força molt ràpid’ i ha informat que han votat en assemblea que l’acampada siga ‘indefinida, fins quan faça falta’. Segons el portaveu, la majoria de persones que romanen a la plaça són jóvens d’entre 20 i 30 anys, encara que també hi participen altres franges d’edat.

La previsió per a este diumenge és dedicar la jornada a ‘assentar’ l’acampada i a millorar-ne l’organització interna. Entre altres propostes, volen distribuir les tendes i els espais comuns en ‘carrers’ identificats amb noms, una fórmula que prenen com a referència de l’acampada de Sol de Madrid, que consideren ‘una referència’ perquè ‘van ser els primers a organitzar-se’ d’esta manera.

Últimes notícies

Un jove de 18 anys ferit amb arma blanca en un parc de València per robar-li el patinet

Un jove de 18 anys ha hagut de ser hospitalitzat després de rebre un tall de 20 centímetres al costat durant un robatori violent en un parc del districte de Jesús, a València.

Milers es manifesten a València per exigir trencar relacions amb Israel

Una manifestació ha recorregut el centre de València per reclamar un embargament integral d’armes i la ruptura de totes les relacions amb Israel, així com el final de la criminalització del moviment solidari amb Palestina.

La tortilla de La Teulada d’Elx, escollida millor d’Espanya per un sol vot

La chef Celia Clara Correia, del restaurant La Teulada d’Elx, ha guanyat el XIX Concurs d’Espanya de Tortilla de Creïlles en una final molt renyida, decidida per un únic vot. Altres tres establiments, entre ells Nou Pinet d’Alacant, s’han classificat directament per a l’edició de 2027.

Morin dos jóvens ofegats mentre es banyaven amb bandera roja a Guardamar

Dos jóvens han mort ofegats aquest dissabte a la platja d'Els Vivers, a Guardamar del Segura, mentre es banyaven amb bandera roja. Els serveis d'emergència els han reanimat sense èxit després de rescatar-los de l'aigua.

El PSPV denuncià que un terç de la Unitat d’Emergències continua sense cobrir

El PSPV-PSOE ha denunciat que la Unitat d’Anàlisi i Seguiment de les Emergències continua amb dos de les seues sis places vacants, tres anys i mig després de la seua creació, i reclama al Consell que les cobrisca de manera immediata.

L’energia acumulada en el Mediterrani dispara les pluges d’esta setmana

Aemet atribuïx els episodis de pluja excepcional d’esta setmana a la gran quantitat d’energia i calor acumulada en el Mediterrani occidental durant tot l’estiu.

Avís groc per fortes pluges la matinada de dilluns a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a la matinada de dilluns l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior nord de la província de València, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Així funciona el Bono Hostaleria 2026 als pobles afectats per la dana

El Bono Hostaleria 2026 destina 3,9 milions a reemborsar el 50 % del consum en bars i restaurants dels municipis afectats per la dana, amb ajudes de fins a 50 euros per persona i més de 78.000 potencials beneficiaris.