Catalá defensa que el 9 d’Octubre es celebre amb “tota la solemnitat” davant l’acampada per la vivenda

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha afirmat este dimarts que l’Ajuntament farà tot el possible perquè el 9 d’Octubre es celebre amb plena solemnitat en la plaça del consistori, malgrat la presència de l’acampada per la vivenda instal·lada davant l’edifici municipal.

Catalá ha traslladat que els servicis municipals estan ultimant els informes sobre els actes previstos en la plaça de l’Ajuntament i sobre l’afluència estimada de públic. Estes dades s’enviaran a la Delegació del Govern, que és l’administració competent per a autoritzar o limitar concentracions i per a ordenar dispositius de seguretat.

Segons ha explicat, la Policia Local mantindrà igualment converses amb les persones organitzadores de la protesta per la vivenda. L’objectiu és concretar com es poden compatibilitzar els actes institucionals i festius del 9 d’Octubre amb la continuïtat de l’acampada en este punt cèntric de la ciutat.

Coordinació amb la Delegació del Govern

Catalá ha remarcat que el consistori està intentant col·laborar en allò que correspon formalment a la Delegació del Govern. Ha destacat que es tracta de preservar la seguretat en moments d’alta concentració de persones, com els que es produïxen tradicionalment en els dies previs i durant el 9 d’Octubre en la plaça de l’Ajuntament.

‘Anem a fer tot el possible perquè el 9 d’Octubre, que és el dia de tots els valencians, es celebre amb tota la solemnitat’, ha declarat. A continuació s’ha preguntat ‘què pensarien els partits d’esquerres si no es poguera celebrar la Diada en Catalunya’.

Per a l’alcaldessa, el 9 d’Octubre ‘és un dia sagrat per als valencians, és un dia de celebració, és un dia familiar, és un dia on molts xiquets ixen amb els seus pares, on hi ha moltíssima gent concentrada per a vore com la Reial Senyera baixa pel balcó de l’Ajuntament sense inclinar-se davant de ningú’. En este sentit, ha defensat que ‘és molt oportú i molt convenient recordar la importància d’estos dies’.

Preguntada sobre si té prevista alguna reunió específica amb la Delegació del Govern, Catalá ha indicat que el consistori té previst aportar tota la informació detallada sobre els actes programats. També inclourà les previsions d’assistència en la plaça de l’Ajuntament durant la jornada festiva.

Respecte a una possible solució que passe per traslladar temporalment les tendes de campanya durant els actes oficials i permetre després el seu retorn a la plaça, l’alcaldessa ha evitat pronunciar-se. Ha assenyalat que ‘el que es contempla des de l’Ajuntament és celebrar els actes’ previstos per al Dia dels Valencians.

Catalá ha insistit que ‘l’Ajuntament és la institució que ha de preservar i cuidar al màxim possible que es puga celebrar el Dia dels valencians’. Alhora ha volgut remarcar el seu ‘màxim respecte a tot el món’ en referència als participants en l’acampada per la vivenda i a la resta de ciutadans que acudixen a la plaça.

‘Les coses es poden fer bé i nosaltres anem a col·laborar al màxim perquè així siga’, ha conclòs l’alcaldessa. Ha deixat així en mans de la Delegació del Govern les decisions sobre la convivència entre la protesta i els actes del 9 d’Octubre, però ha reiterat que la seua prioritat és garantir una celebració solemne i segura per a la ciutadania.

Últimes notícies

Compromís aposta per una candidatura única valenciana d’esquerres al Congrés

Els portaveus de Compromís defensen una sola candidatura valenciana, ampla i integradora, que agrupe les forces d’esquerra per al Congrés. La coalició vol interpel·lar Esquerra Unida, Podem, Esquerra Republicana del País Valencià i Sumar País Valencià.

Trampes per a mosquits sense insecticida i compost casolà, les novetats més verdes d’Iberflora

Iberflora ha obert a Feria Valencia amb més de 400 marques i propostes innovadores del sector verd, com trampes per a mosquits sense insecticida, cultiu per a paella a casa i cubs reutilitzables per a compost. La cita se celebra junt amb Eurobrico, que presenta solucions domèstiques eficients com cortines purificadores d’aire i robots tallagespa sense cablejat.

València es referma com a referent mundial en resposta a catàstrofes climàtiques després de la dana

Una conferència internacional de l’OCDE celebrada a València ha destacat el paper d’Espanya com a model de prevenció, resposta i recuperació després de la dana de 2024, i ha posat en valor les lliçons compartides amb altres territoris.

Diana Morant alerta sobre el risc de perdre drets socials abans del 29‑N

La líder dels socialistes valencians, Diana Morant, advertix a València que són molts més els qui necessiten drets socials com l’accés a una vivenda digna i centra fins al 29‑N la campanya del PSPV a alertar sobre què passaria si governaren PP i Vox.

Oltra defensa un front valencià ampli i una esquerra única arrelada al territori

Mónica Oltra defensa a València una candidatura única d’esquerra, arrelada al territori i de base valenciana, per a les pròximes eleccions generals del 29-N, capaç d’agrupar el vot de la classe treballadora.

PSPV i Compromís estudien una llista conjunta al Senat el 29 de novembre

La plataforma Senadores y Senadoras por la Democracia ha revelat que PSPV-PSOE i Compromís valoren acudir junts al Senat el 29 de novembre, dins d’una crida estatal a candidatures progressistes conjuntes.

Els sindicats tomben el calendari de negociació educatiu proposat per la Conselleria

La majoria de sindicats educatius han rebutjat el calendari de 47 meses de negociació proposat per la Conselleria d'Educació per al curs 2026-2027, perquè no incorpora les principals reivindicacions que van originar la vaga de maig i juny. Demanen reprendre de manera immediata els temes pendents, com la recuperació de poder adquisitiu, la millora de l'educació en valencià i la reducció de ràtios.

València exhibix l’espasa de Jaume I i allarga la mostra de la Reial Senyera pel 9 d’Octubre

L’Ajuntament de València ha obert en el Saló de Cristall una mostra especial amb la Reial Senyera i l’espasa de Jaume I, que eixirà en la Processó Cívica per primera vegada en 50 anys. La programació del 8 i 9 d’Octubre combina actes institucionals, música tradicional, pólvora i la mascletà a la plaça de l’Ajuntament.