Gandia es recupera de la gota freda però tardarà dies a tornar a la normalitat

Ejemplo de shortcode con estilo
Gandia ha vist millorar la situació després de l’episodi de fortes pluges i ja no plou des de fa unes dues hores, però l’alcalde José Manuel Prieto adverteix que faran falta diversos dies per tornar a la plena normalitat, sobretot en la via pública i les zones de platja.

Gandia ha vist millorar la situació després del fort temporal de pluges i ja fa unes dues hores que no plou a la zona, encara que, segons ha explicat l’alcalde, José Manuel Prieto, ‘es necessitaran uns dies per al retorn a la plena normalitat’, especialment en la via pública i les àrees més afectades.

Prieto ha indicat que encara queden punts amb acumulació d’aigua i alguna via continua tallada al trànsit. No obstant això, ha assenyalat que en la gran majoria de carrers ‘ja tenim la normalitat restituïda’ i els servicis municipals estan treballant en la valoració i reparació dels danys materials, tant en propietats privades com en béns públics.

Control dels barrancs i del riu Serpis

L’alcalde ha destacat que els llits del barranc de Beniopa ‘han baixat moltíssim’ i que el riu Serpis, que era un dels punts que més preocupava per l’elevat cabal, ‘està controlat’. Tot i això, ha advertit que el Serpis encara manté un volum d’aigua important, ‘però dins dels paràmetres’, per la qual cosa considera necessari mantindre les mesures de precaució durant les pròximes hores.

Pel que fa a les zones costaneres, ha detallat que als sectors de la platja, com Venècia i la urbanització Kentucky, encara hi ha aigua acumulada a la via pública. En estos punts es continua treballant en el drenatge i s’està pendent de completar alguns rescats de persones que han quedat aïllades pels embassaments d’aigua.

Rescats localitzats i accessos complicats

Prieto ha assegurat que ‘tots els rescats estan localitzats i sabem quins són els servicis que hem de fer’. Ha explicat que en alguns casos resulta complicat accedir amb vehicles, a causa de l’aigua acumulada o de la presència d’obstacles en el trajecte.

Per este motiu, els equips d’emergència estan utilitzant llanxes en determinades intervencions per garantir una actuació segura. Segons l’alcalde, els rescats s’han concentrat sobretot a la zona de Venècia i Marenys, a la platja, així com en el barri de Beniopa, on s’ha hagut d’atendre principalment persones majors.

Pel que fa a l’atenció social, Prieto ha recordat que el Pavelló del Raval es va habilitar anit per acollir veïns que hagueren necessitat desallotjar la seua vivenda. Finalment, este recurs no ha arribat a utilitzar-se, però continuarà obert com a mesura preventiva fins que es done per tancat l’episodi de temporal.

L’alcalde ha conclòs que ‘l’evolució és millor, però la recuperació serà progressiva perquè necessitem alguns dies per al retorn a la plena normalitat, sobretot per les vies públiques afectades’. Ha insistit també en la importància de seguir les recomanacions de seguretat i d’evitar desplaçaments innecessaris en les àrees que continuen amb problemes d’acumulació d’aigua.

Últimes notícies

La dana obliga a rescats amb helicòpter i a suspendre les classes a la Marina Alta

La dana Adam ha deixat almenys 19 rescats en cases aïllades a la Marina Alta i 179 avisos als bombers, mentres El Verger suspén les classes i tota l’activitat cultural i esportiva per a este dimarts.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al litoral sud d’Alacant des de les 21.00

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges intenses al litoral sud d’Alacant des de les 21.00 fins a les 3.00, amb fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, i manté avisos grocs per pluja i tronades en tot el litoral alacantí.

Treballs en una desena de carreteres per reobrir el trànsit després de la dana Adam

Els equips de conservació de carreteres de la Generalitat treballen en una desena de vies, sobretot a la Safor i la Marina Alta, per restituir el trànsit després de les inundacions i despreniments causats per la dana Adam.

Torna la circulació dels Rodalies C1 i C2 després de les fortes pluges

Renfe ha restablit esta vesprada el servici a les línies de Rodalies C1 i C2, així com als trens de Llarga i Mitjana Distància afectats per les fortes pluges entre València i Alacant.

Els rescats més difícils ja s’han fet, però la Generalitat demana prudència per les inundacions

Els equips d’emergències han completat els rescats més complicats per les greus inundacions al sud de València i nord d’Alacant, però la Generalitat demana prudència perquè encara hi ha zones incomunicades i tres víctimes mortals.

Bernabé ressalta que la nova dana ha tingut avisos previs i millor coordinació

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha remarcat que la dana actual ha comptat amb anticipació, avisos a la població i coordinació institucional, a diferència de la de 2024, que va provocar 233 morts en la província de València.

Continuen els rescats en helicòpter i llanxa a Bellreguard, Miramar i Piles pel temporal

Els equips d’emergència continuen este dilluns a la vesprada els rescats aeris i en llanxa a Bellreguard, Miramar i Piles, incomunicats per les fortes pluges, mentre es confirmen dos morts a Oliva.

Rescatades dos pateres amb 18 migrants en aigües d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat este cap de setmana 18 migrants d’origen algerià en dues pateres a Alacant, quatre d’ells presumptament menors, després d’una travessia de quinze dies.