26 C
València
Diumenge, 6 juliol, 2025

La ‘Eurocámara’ reclama gratuïtat per als test vinculats al certificat Covid-19

 

La ‘Eurocámara’ ha reclamat que els test per a detectar el coronavirus que estiguen vinculats al nou certificat europeu per a facilitar els viatges dels turistes este estiu siguen gratuïts perquè en l’actualitat són “prohibitius” en alguns Estats membre i això suposa una discriminació entre europeus.

- Advertisement -Telegram València Diari

Els eurodiputats han mostrat majoritàriament el seu suport a un certificat que ajude a recuperar el dret fonamental de la lliure circulació, però han demanat garanties per a la protecció de dades i que no l’utilitzaran els governs per a imposar mesures nacionals addicionals.

 

L’objectiu és aconseguir un acord perquè el certificat estiga ja a punt a la fi de juny

 

L’objectiu és aconseguir un acord entre les institucions de la UE a temps perquè el certificat estiga ja a punt a la fi de juny i els treballs tècnics que es desenvolupen en paral·lel per a assegurar la seua interoperabilitat marxen a bon ritme, segons ha dit Reynders en el debat amb els europeus.

Tant l’Executiu comunitari com els Vint-i-set recullen en les seues posicions de negociació que els test han de ser “accessibles” per a tots els europeus, però eviten anar tan lluny com reclamen la ‘Eurocámara’ per a assegurar la seua gratuïtat.

Els eurodiputats reclamen més garanties per a evitar que les dades siguen emmagatzemades en cap base europea i també demanen deixar clar que es tracta d’un instrument “temporal” vinculat exclusivament a la covid 19 i, per tant, quedarà de costat quan es declare el final de la pandèmia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Urbania i Selene lideren el XXVI Trofeu SM la Reina de Vela a València

Urbania, Selene i altres embarcacions destacades lideren el XXVI Trofeu SM la Reina a València, una regata internacional amb gran presència d'experts i països.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb Pérez Llorca i líders valencians clau

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP al costat de María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala, amb presència destacada valenciana.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb la incorporació de Pérez Llorca i altres líders valencians

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP en el congrés de 2025, amb representació destacada de dirigents valencians com María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala.

Diana Morant destaca el feminisme com a ferramenta crucial per a eliminar la corrupció i el masclisme a Espanya

La ministra Diana Morant ressalta en el Comité Federal del PSOE el feminisme com a clau per a erradicar la corrupció i superar desafiaments polítics amb veritat i unitat.

Avaria de camió amb àcid clorhídric curta l’A-7 i confina Alcàsser temporalment

Un camió que transportava àcid clorhídric patix avaria en l'A-7, tallant l'autovia i confinant Alcàsser per diverses hores. Continuen labors de control i retirada.

Jannik Sinner domina a Pedro Martínez a Wimbledon i avança ferm cap a octaus

L'italià Jannik Sinner va superar amb contundència a l'espanyol Pedro Martínez a Wimbledon, mostrant un joc sòlid i avançant a octaus de final sense perdre cap set.

Nico Fernández i Affengruber absents en la primera jornada de pretemporada de l’Elx

Nico Fernández i David Affengruber no van participar en la primera sessió de la pretemporada de l'Elx en l'estadi Martínez Valero. Fernández podria ser traspassat pròximament i Affengruber va tindre problemes burocràtics.

Yankuba Avenc s’acomiada de l’Unicaja i fitxa pel València Basket agraït i amb el cor ple

El pivot Yankuba Avenc deixa l'Unicaja després de pagar la seua clàusula i s'unix al València Basket. En el seu comiat, expressa gratitud per dos anys i mig plens d'èxits i carinyo.