La situació del coronavirus a Espanya: Baixen els contagis i la incidència es manté

 

Amb el final de l’estat d’alarma cada vegada més a prop, Espanya ha passat un nou cap de setmana de la pandèmia i, de nou, Sanitat ha aportat les dades oficials que indiquen com està sent l’evolució de la Covid-19 a tot l’estat. Així doncs, s’ha publicat ja l’informe diari.

Segons les dades proporcionades el dilluns pel govern espanyol, el nombre de contagiats a Espanya ha augmentat durant este cap de setmana fins als 3.488.469. Això suposa un increment en este cap de setmana, des de divendres, de 19.852 casos de Covid.

Es tracta d’una xifra significativa, ja que la mateixa dada el cap de setmana passat va ser de 21.071 casos nous, que ja va ser una xifra inferior a la del cap de setmana anterior, en què hi va haver 22.744 casos nous. Així doncs els nous casos que es van sumant cada cap de setmana segueixen una tendència a la baixa.

Pel que fa als casos diaris diagnosticats en el dia immediatament anterior, la xifra ha estat de 2.160. Cal esmentar que els dilluns esta dada no és massa significativa, ja que es produeix l’efecte cap de setmana i la xifra sol ser bastant més baixa del que és habitual.

Les dades que s’estaven donant de contagis diaris en els últims dies rondaven més aviat els 5.500 casos diaris i per poder comparar amb certesa caldria esperar a les dades de hui.

 

La incidència no puja

D’altra banda, una dada que sí que és de les més significatives, especialment ara, és la incidència acumulada. L’última dada que es va conéixer va ser la de divendres passat, és a dir, dia 23 d’abril. Llavors se situava en els 235,51 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies de mitjana a Espanya.

Doncs bé, hui esta dada ha variat molt poc i ha pujat fins als 235,59. Això suposa, per tant, que s’ha mantingut una certa estabilitat en este indicador durant el cap de setmana.

Cal recordar que, en els últims dies, la incidència acumulada a Espanya havia anat pujant a poc a poc, alguns dies s’havia mantingut més estable, però tot i això, no havia aconseguit una baixada significativa cap dia. De fet, la setmana passada es va iniciar amb una incidència de 230,54 per cada 100.000 habitants i va acabar, amb les dades de divendres, amb 5 punts més.

Sí que cal dir que el cap de setmana anterior la incidència es va disparar de forma alarmant, 17 punts de divendres a dilluns, de manera que la pujada durant esta setmana ha estat més frenada, cosa que es podria veure com un fet més positiu, o, si més no, no tan dolent.

Això sí, segueixen sent diverses les comunitats que es mantenen amb una incidència força elevada, com és el cas del País Basc (527,18), Melilla (437,55), Madrid (393,97), Navarra (368,27) i Catalunya (295,52).

També podrien considerar-se les autonomies de Ceuta (277,90), la Rioja (271,95) i Aragó (266,06), amb incidències massa elevades, encara que no tant com estes primeres, ja que superen el llindar dels 250 casos per cada 100.000 habitants, establert per considerar una zona de risc. La resta de comunitats d’Espanya se situen per sota d’este punt.

D’altra banda, pel que fa a les morts, de divendres a avui s’han sumat al total 147 decessos, ja que la dada que es va donar el dia 23 era de 77.591 morts des de l’inici de la pandèmia, mentre que la dada d’este dilluns indica que són ja 77.738 els morts per Covid a Espanya.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.