Mor de coronavirus Jorge, el germà de Lydia Lozano

 

Jorge Lozano, germà de la col·laboradora televisiva i periodista Lydia Lozano, ha mort per coronavirus. Així ho ha confirmat la Universitat Complutense de Madrid, a on exercia com a professor, a través de la seua pàgina web.

 

Feia un mes que Jorge lluitava contra el coronavirus, encara que la notícia no havia transcendit tot i la popularitat de Lydia Lozano i de viure sempre davant dels focus mediàtics, ja que la seua vida privada l’ha portat sempre en la més estricta intimitat.

 

El germà de Lydia Lozano feia uns quants dies que estava ingressat a l’hospital després de l’empitjorament del seu estat de salut, i com la mateixa Facultat de Ciències de la Informació ha confirmat, de la que Jordi era catedràtic de Periodisme, finalment no ha pogut superar-lo: «Ens ha deixat avui per covid-19 després de setmanes de lluita contra el virus. La terrible notícia recorre el nostre Centre i deixa un halo de profunda tristesa davant l’enorme pèrdua».

 

Lydia Lozano ha quedat destrossada per la notícia i és previsible que s’absente durant uns quants dies del seu lloc de treball, ‘Sálvame’, tot i que ahir a la nit mateix va estar al plató per a la primera emissió del documental sobre Rocío Carrasco.

 

A demés, la notícia enxampa la col·laboradora en un mal moment personal, ja que encara s’està recuperant de l’operació de cervicals a la que va ser sotmesa, el que fa que no hi haja recuperat tota la mobilitat al 100%. Ara se centrarà, probablement, en passar més temps amb els seus per assimilar la trista notícia de la mort del seu germà Jorge.

 

Jorge, una vida dedicada a la docència

Jorge Lozano, nascut a l’illa de La Palma l’any 1951, era catedràtic de Periodisme en la Facultat de Ciències de la Informació de la Universitat Complutense de Madrid. La mateixa facultat en la que exercia la seua tasca li descriu com «un dels intel·lectuals més sòlids del panorama espanyol i segurament el semiòtic de referència al nostre país, estretament vinculat a Umberto Eco».

 

Entre la seua àmplia carrera professional destaca haver sigut director del Grup d’Estudis de Semiòtica de la Cultura, catedràtic de la Teoria de la Informació a la Universitat Complutense, exdirector de l’Acadèmia de Roma, secretari de redacció de la ‘Revista Occidente’, i, especialment, la seua tasca com a professor en un espai «on mostrar un coneixement sense estar sotmès als vaivens de l’estupidesa», tal com ell mateix va explicar en una entrevista.

 

«Jorge Lozano, catedràtic de Periodisme de la nostra Facultat, ens ha deixat hui per Covid-19 després de setmanes de lluita contra el virus. La terrible notícia recorre hui el nostre Centre i deixa un halo de profunda tristesa davant l’enorme pèrdua», ha escrit l’equip de la Complutense, que ha destacat que «Des de la Facultat, sentim profundament esta trista notícia, que el degà ha compartit amb tot el professorat, i mostrem tot el nostre suport als seus familiars i amics».

Últimes notícies

Batemon i McGhee tomben el Valencia Basket al Roig Arena en un final calent

L’Ilerna Lleida ha estrenat la Lliga Endesa amb un triomf de prestigi al Roig Arena (100-105), liderat per James Batemon i Darius McGhee davant un Valencia Basket irregular i imprecís en els moments clau.

L’Ilerna Lleida sorprén el Valencia Basket en un final a cara o creu al Roig Arena

L’Ilerna Lleida ha guanyat el Valencia Basket per 100-105 en l’estrena a la Lliga Endesa, amb Batemon i McGhee decisius en un final ajustat al Roig Arena.

Rescatat un ciclista ferit a Banyeres i dos menors perduts al Montgó

Els bombers han rescatat un ciclista de 30 anys greument ferit en un bike park de Banyeres de Mariola i dos jòvens senderistes de 17 i 16 anys extraviats al Montgó, a Dénia.

Quatre-centes persones omplin la plaça de l’Ajuntament de València per la llei de vivenda ‘Maricarmen’

Centenars de persones s’han concentrat a la plaça de l’Ajuntament de València per donar suport al decret de vivenda ‘Maricarmen’ i a l’acampada de Madrid. El Sindicat de Llogateres reclama aturar desnonaments, renovar lloguers, limitar preus i reformar la LAU.

El València Basket inicia l’era Torralba amb la Supercopa LF Endesa

El València Basket ha conquistat la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz davant l’Innova-TSN Leganés, dotzé títol del club i primer de l’era Javi Torralba. El tècnic estrena projecte després d’una profunda renovació en la banqueta i en la plantilla.

El València Basket alça la seua quarta Supercopa LF Endesa

El València Basket ha tornat a conquistar la Supercopa LF Endesa en Torrejón de Ardoz després de superar el Leganés (76-64), en una final intensa i igualada que llança el nou projecte taronja amb títol.

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.