19.4 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Una cremà virtual va posar fi a les ‘no-falles’

Este divendres hauria sigut la Cremà, si no s'hagueren cancel·lat les Falles per segon any consecutiu, a causa de la pandèmia, i l'enyorança dels monuments, l'Ofrena, els petards i els bunyols comencen a pesar.

L'any passat les Falles foren exclusivament virtuals, ja que la declaració de l'estat d'alarma va obligar tot el món a confinar-se a casa i, les poques falles que s'havien començat a plantar, les cremaren sense avisar i sense públic.

En canvi, enguany, a pesar de les restriccions i la suspensió de les festes, la possibilitat d'eixir al carrer ha fet que es vegen cues a la plaça de la Mare de Déu de València per a ofrenar flors a la Geperudeta, i que recórrega la ciutat en maremòbil. A més, s'ha instal·lat un peveter en record de les víctimes de la Covid-19 a la plaça de l'Ajuntament, on hauria d'estar la falla municipal i, en molts municipis s'han programat castells de focs artificials per a tractar de mantenir una mica l'esperit faller i pal·liar les pèrdues del sector pirotècnic.

Tot, per a combatre una tristor per la manca de les festes, que així i tot ha envaït les places i carrers on no hi haurà enguany cap estoreta velleta per a la falla de Sant Josep.

Últimes notícies

Gener deixa en la Comunitat Valenciana un mes càlid i humit, amb pluges un 22% per damunt de la mitjana

Gener de 2026 ha sigut càlid i humit en la Comunitat Valenciana: 8,6 °C de mitjana, 0,5 °C sobre la referència, i 53,3 l/m², un 22% més de pluja. Dos temporals van concentrar els majors acumulats i va haver-hi menys hores de sol.

El Jutjat d’Instància 5 assumix la denúncia de Mans Netes per les vivendes públiques d’Alacant

El Tribunal d'Instància número 5 d'Alacant ha rebut per repartiment la denúncia de Mans Netes per presumptes anomalies en les vivendes de protecció pública de la Platja de Sant Joan. L'òrgan serà competent per a investigar i acumular altres quatre denúncies ja en Fiscalia, en un cas que ha provocat dimissions.

Detingut un home pel robatori de desenes de bicicletes i patinets a Torrevieja i el seu entorn

Un home de 45 anys ha sigut detingut pel suposat robatori de desenes de bicicletes i patinets d'alta gamma a Torrevieja i localitats pròximes. En la seua vivenda es van trobar 35 bicicletes, 18 patinets i diversos carregadors; ha quedat en llibertat a l'espera de citació i s'ha demanat col·laboració per a identificar-los.

Tres ferits per fum en un incendi en un pis de Vila-real

Tres persones van ser ateses per inhalació de fum després de l'incendi en l'última planta d'un edifici de Vila-real. El foc es va extingir a mitjanit.

Detingut a Elda per amenaçar i colpejar a un home amb una arma de foc després d’una discussió

Un home de 58 anys ha sigut detingut a Elda després d'amenaçar a un altre amb una pistola de salva i colpejar-li al cap. La Policia va intervindre més armes i munició.

La incidència de grip puja un 75% en la Comunitat Valenciana en l’última setmana

La taxa de grip ascendix a 35,2 casos per 100.000 habitants enfront de 19,8 la setmana prèvia. VRS i el total d'infeccions respiratòries baixen; covid se situa en zero.

La borrasca Nils deixa ratxes de 104 km/h i una nit de 23 graus en la Comunitat Valenciana

El temporal ha disparat el vent i les temperatures: 104 km/h a Atzeneta del Maestrat i fins a 23 graus en diverses localitats, amb rècords nocturns provisionals.

Dimecres amb ratxes molt fortes de ponent en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils impulsa vent de l'oest amb avisos taronja en el litoral i interior sud de València i grocs a Castelló, interior nord de València i nord d'Alacant. Hi haurà nuvolositat variable i pluges febles a l'interior a la vesprada, amb mala mar en la costa.