16.3 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Caixa Popular presenta els resultats de l’exercici 2019 en l’Assemblea General

 

En l’Assemblea General, Caixa Popular ha presentat als socis cooperativistes les dades més significatives de l’exercici 2019 i la memòria de l’entitat.

 

La cooperativa de crèdit va obtindre durant l’exercici passat uns beneficis de 14 milions d’euros, cosa que implica un creixement d’un 16%. Estos resultats després d’impostos van ascendir a 11 milions d’euros. L’entitat financera valenciana va acabar l’any 2019 amb uns dipòsits de 1.561 milions d’euros, fet que representa un increment del 9% respecte de l’any anterior. 

 

Caixa Popular ha continuat fent una política activa a l’hora d’oferir finançament a les empreses, a les cooperatives, als comerços, als autònoms i a les famílies valencianes; les inversions creditícies es van situar en 1.195 milions d’euros, fet que va suposar un creixement del 14 % respecte del 2018.

 

Les dotacions al fons d’insolvència de 6,45 milions d’euros van situar la cobertura total de la morositat en un 61,3%, amb un descens de la ràtio de mora que va arribar fins al 4,76%. 

 

En tancar l’exercici, el marge d’interessos va arribar als 37 milions d’euros, amb un increment del 12 %; i el marge brut, als 56 milions d’euros, amb un increment del 9 %. La ràtio d’eficiència es va situar en 56,38 %. 

 

Caixa Popular té un total de 75 oficines repartides per les poblacions valencianes principals. L’any 2019 Caixa Popular va obrir dos oficines noves, una en la ciutat de Villena, que és la tercera en la província d’Alacant, i una altra en Tavernes de la Valldigna. El 2020 l’entitat ha mantingut el pla d’expansió i ha obert dos oficines més, una en el carrer d’Amadeu de Savoia de València i una altra en l’Eliana.

 

El creixement també es trasllada a l’equip humà, Caixa Popular va crear l’any 2019 18 nous llocs de treball; l’entitat va sumar una plantilla de 368 persones, en què el 91% són socis de treball i, per tant, propietaris de la cooperativa.

 

També, cada volta hi ha més persones que confien en la banca cooperativa, valenciana, amb valors, social i diferent de Caixa Popular, que ha superat els 205.000 clients; d’ells, el 76 % són usuaris de Ruralvía, la banca digital de l’entitat que combina la tecnologia més moderna i tota la capacitat de desenvolupament que oferix el fet de pertànyer al Grup Caixa Rural.

  

 

Caixa Popular ha destinat més d’1,7 milions d’euros a iniciatives d’impacte social en la Comunitat Valenciana

Caixa Popular revertix en la societat els beneficis que genera i deixa una empremta social important en el territori valencià. Gràcies al compromís amb les persones i a la implicació amb l’entorn, durant l’any 2019 l’entitat es va implicar en numerosos projectes que contribuïxen a dinamitzar i millorar la societat valenciana, amb una rellevància especial en els que ajuden a apoderar la dona, enfortir el teixit comercial i empresarial, i també el deport i la cultura valenciana.

 

En total, la principal entitat financera valenciana ha destinat més d’1,7 milions d’euros a iniciatives d’impacte social en la Comunitat Valenciana. 

 

El pla estratègic de Caixa Popular continuarà fixant les claus en un creixement sostenible, que permeta oferir un model de banca cooperativa, valenciana, amb valors, social i diferent.

  

 

Caixa Popular presenta la primera targeta bancària que promou la igualtat de gènere

La cooperativa de crèdit valenciana va presentar en l’Assemblea General la targeta que destinarà un 0,7 per cent dels beneficis obtinguts per utilitzar-la, és a dir, per les compres fetes amb esta targeta, denominada ‘Targeta Dona’, a projectes socials que afavorisquen la igualtat en qualsevol classe d’àmbit. Una iniciativa pionera a escala europea i, probablement, a escala mundial.

 

Caixa Popular constituirà enguany un fons per a repartir-lo el 2021 entre les entitats socials que treballen iniciatives centrades en l’àmbit de la dona i el foment de la igualtat. En acabar este exercici, obrirà una convocatòria per a que s’hi presenten estos projectes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat nomena un xofer per al expresident Carlos Mazón

El Diari Oficial publica el nomenament d'un conductor per al expresident, a proposta de Mazón i a l'empara de l'Estatut. PSPV i Compromís qüestionen el plus de quilometratge.

El vent suspén el trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana: quatre trens afectats

El tancament entre 11.00 i 16.00 per ratxes molt fortes afecta a tres Euromed i un Intercity en el corredor entre Catalunya i la Comunitat Valenciana. Renfe permet canvis i anul·lacions sense cost.

Detinguts 19 jóvens, 18 menors, per robatoris amb violència i lesions a València

La Policia Nacional ha detingut a 19 jóvens, 18 d'ells menors, per deu robatoris amb violència i dos delictes de lesions en el districte de Trànsits de València. Actuaven en grup amb una violència desmesurada i van arribar a usar armes blanques; la investigació continua oberta.

Desmantellat un punt de venda de drogues al costat d’un saló d’apostes a Guardamar

Un home de 40 anys ha sigut detingut després de desmantellar-se un punt de venda de cocaïna i MDMA al costat d'un saló d'apostes a Guardamar. Es van confiscar drogues, material de tall i útils de dosificat; el jutjat va decretar la seua llibertat amb mesures cautelars.

El vent deixa ratxes de 117 km/h a Alcoi i hi ha avís taronja a Castelló

Les ratxes més intenses s'han mesurat a Alcoi, amb 117 km/h, i s'han registrat valors molt alts a Ayora, Xert, La Torre de les Maçanes i Buñol. Aemet manté avisos per vent este dijous a Castelló, amb nivell taronja a l'interior nord.

Agents dels EUA i el Canadà descobrixen la joia amagada de la Costa Blanca

Una quinzena d'agents dels EUA i el Canadà recorre durant tres dies la Costa Blanca per a conéixer la seua oferta de golf, gastronomia i cultura. L'objectiu és posicionar el destí a Amèrica del Nord i tancar aliances comercials.

Tancament temporal del trànsit de trens entre Catalunya i Comunitat Valenciana per fort vent

El trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana romandrà tancat d'11.00 a 16.00 per ratxes molt fortes de vent. Adif ha avisat de possibles canvis segons evolucione el temps.

El detingut per l’assassinat de la seua exmuller i filla a Xilxes passarà demà a disposició judicial

L'arrestat, inicialment detingut per infringir una orde d'allunyament, afronta la imputació per dos assassinats. Les diligències seguixen sota secret i s'analitzen les cambres municipals.