Madrid confirma el primer cas de la variant ómicron a Espanya

 

L’Hospital Gregorio Marañón de Madrid ha confirmat el primer cas de coronavirus amb la variant ómicron a Espanya. Es tracta d’un viatger procedent de Sud-àfrica, tal com ha escrit en el seu compte de Twitter el servei de microbiologia del centre madrileny. «S’ha confirmat hui mateix per seqüenciació. Hem aconseguit posar a punt un procediment ultraràpid que ens permet tindre el resultat en el mateix dia. El pacient es troba bé», han assegurat.

 

Per part seua, la Comunitat de Madrid ha confirmat el primer cas de pacient positiu per COVID-19 amb aquesta variant, segons indica en un comunicat la Conselleria de Salut. Es tracta d’un home de 51 anys que va tornar de Sud-àfrica el passat 28 de novembre amb una escala a Amsterdam.

El positiu va ser detectat mitjançant un garbellat amb test d’antígens realitzat en l’aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas. El pacient es troba amb símptomes lleus i en aïllament guardant quarantena.

A més, la Direcció General de Salut Pública manté la vigilància epidemiològica dels contactes estrets del vol que va aterrar a Madrid procedent de la capital holandesa.

L’OMS va elevar la nova variant a la categoria «variant preocupant» i els científics consultats reconeixen que podria ser més contagiosa i que podria tindre més facilitat per a evadir la resposta immunitària de l’organisme.

El descobriment d’aquesta variant de coronavirus es va anunciar dijous passat a Sud-àfrica a partir de mostres preses entre el 14 i el 16 de novembre. Al mateix temps, s’havien identificat quatre contagis a Botswana i un a Hong Kong, d’un viatger procedent de Sud-àfrica.

Des del divendres, altres països també han confirmat casos de la variant, entre ells, Israel, Bèlgica, Austràlia, Països Baixos o el Regne Unit. A la llista s’uneix des de hui Espanya.

Encara que de moment hi ha poca informació disponible, molts països han anunciat restriccions primerenques i molt dràstiques entorn dels viatges cap a països del sud d’Àfrica. Mesures que han generat un gran malestar en el continent. L’OMS ha criticat les prohibicions i ha insistit que l’aparició d’aquesta variant recorda que la pandèmia “no ha acabat”.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.