Mastodon
29.1 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

El TSJCV autoritza l’exigència del passaport Covid per a accedir a locals d’oci i hostaleria

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha autoritzat l’exigència de l’anomenat passaport Covid per a accedir a establiments d’hostaleria, restauració i oci amb aforament superior a 50 persones, festivals de música i esdeveniments i celebracions amb més de 500 assistents, així com per a visitar a pacients i interns en hospitals i residències, entre altres activitats.

Aquestes disposicions es troben contingudes en la resolució de la Conselleria de Sanitat Universal datada el passat 25 de novembre i estaran en vigor durant 30 dies després de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

La Sala considera que són mesures “equilibrades”, perquè es deriven d’elles “més beneficis per a l’interés general -contenció de la pandèmia- que perjudicis sobre altres béns o valors en conflicte”, al mateix temps que compleixen el “judici constitucional de proporcionalitat”.

L’acte repassa la recent jurisprudència del Tribunal Suprem sobre l’exigència del certificat de vacunació, presentació de prova diagnòstica negativa (PCR o test d’antígens) o justificant d’haver passat la malaltia per a accedir a determinats establiments.

Els magistrats argumenten que aquestes mesures són idònies per a reduir el risc de transmissió del virus en els interiors d’aquells llocs on, per la seua idiosincràsia, no és possible fer un ús continu de la mascareta.

La resolució al·ludeix a les dades científiques recollides en l’informe epidemiològic aportat per la Generalitat, que avalen que el risc d’infectar-se és menor entre vacunats que en no vacunats i que, en cas d’infecció, la transmissió de la Covid-19 és molt de menor entre persones vacunades.

Les mesures, per tant, són necessàries, ja que no es coneixen unes altres “per a aconseguir el propòsit amb igual eficàcia”, i resulten “indispensables si es vol obtindre l’objectiu de reduir o -almenys- minimitzar l’increment de la transmissió del virus”, precisa la Sala.

A més, l’exigència del certificat Covid cerca evitar que s’arribe “a l’escenari de noves restriccions de drets fonamentals molt més intenses de la que ací es tracta” i l’anunci de la seua implantació ja ha incentivat la vacunació.

La mesura resulta igualment proporcionada –prossegueix el Tribunal- perquè “a penes produirà afectació a l’activitat econòmica” i fins i tot “pot facilitar-la”, de manera que obté “un bon encaix de les dos peces més importants (salut i economia -per aquest ordre-) d’aquest insòlit puzle que representa l’actual pandèmia”.

“El nostre Alt Tribunal –reflecteix l’acte en al·lusió a la jurisprudència del Suprem- entén que aquest tipus de mesura suposa una limitació tènue de determinats drets fonamentals que, en ser enfrontada amb la poderosa presència d’altres drets fonamentals -com la vida o la protecció de la salut-, aporta una justificació objectiva i raonable per a la seua adopció”.

El TSJCV considera a més justificada la implantació del passaport Covid en tota la Comunitat Valenciana a la vista de la tendència homogènia ascendent i generalitzada de la corba pandèmica en tot el territori, la previsible mobilitat dels ciutadans davant la proximitat del Nadal i l’aparició de noves variants del Sars-Cov-2.

Quant a la seua exigència per a visitar hospitals i residències, tant públics com privats, els magistrats recorden que en aquests àmbits es produeixen “contactes pròxims i prolongats” entre pacients i visitants i en ells es troba “la població més vulnerable” i a vegades persones amb una immunitat a la malaltia disminuïda.

Últimes notícies

El jutjat de la DANA demana més mobiliari i micròfons davant l’alta assistència a testificals

El jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA sol·licita més mobiliari i cinc micròfons per a afrontar pròximes declaracions amb gran afluència.

El València Basket llança les entrades per a la seua estrena en el Roig Arena: de 15 a 300 euros

El club posa a la venda les entrades per als primers partits en el nou pavelló: Eurolliga i acb masculines i Lliga Femenina, amb preus de 15 a 300 euros.

Mompó defén que el xicotet comerç és trinxera de la llengua pròpia i anuncia noves mesures

El president de la Diputació de València reivindica al comerç de proximitat com a sustentació del valencià i reforça els premis locals amb noves accions.

Dos associacions de víctimes planten al Consell en la presentació de parcs inundables

Dos associacions de víctimes refusen assistir a la presentació del projecte per considerar-lo insuficient: hi ha 2 milions en 2026 enfront d'una obra valorada en 150 milions. Exigixen mesures concretes i la dimissió de Mazón

Llopis frega el podi a Tòquio: quart en 110 tanques amb 13.16 i a quatre centèsimes del bronze

Quique Llopis acaba quart en 110 tanques en els Mundials de Tòquio amb 13.16, a 0.04 del bronze. Satisfet amb la progressió, anuncia descans i ajustos tècnics.

Quique Llopis es queda a quatre centèsimes del bronze mundial en 110 tanques

Quique Llopis va ser quart en la final de 110 tanques del Mundial de Tòquio amb 13.16, a 0,04 del podi. L'or va ser per a l'estatunidenc Cordell Tinch amb 12.99.

Concentració demana la dimissió de Mazón davant l’obertura del curs en la Universitat d’Alacant

Unes 150 persones van rebre amb pancartes i consignes a la comitiva de l'acte d'obertura del curs de les universitats públiques valencianes en la UA. Van reclamar l'eixida de Carlos Mazón i del conseller José Antonio Rovira; l'inici es va retardar uns minuts i no va haver-hi incidents.

Les universitats valencianes arranquen curs amb quasi 190.000 alumnes i 51 nous títols

Quasi 190.000 estudiants inicien el curs 2025-26 en les cinc públiques valencianes, que incorporen 51 noves titulacions amb impuls a IA i ciència de dades. El finançament supera els 1.100 milions i es reforcen beques i taxes congelades, amb reptes a la PAU i protestes en l'acte inaugural