Mastodon
24.9 C
València
Dimarts, 9 setembre, 2025

La bebé de Vinaròs va morir per una sobredosi de sucre per error

L’informe és concloent amb les causes de la mort de la xiqueta | València Diari

 

Un informe de l’Hospital de Vinaròs (Castelló) conclou que la menor de dos anys que va morir el mes de novembre passat després de rebre assistència en este centre va morir a conseqüència d’una hiperglucèmia severa –una pujada de sucre– per un error en l’administració i preparació de la dosi per part de l’Àrea d’Infermeria i que va resultar letal.

 

Este informe ha sigut realitzat pel Servici de Medicina Preventiva i s’inclou en el general de la gerència del centre, a on la xiqueta va ser atesa per una gastroenteritis en la unitat d’Urgències Pediàtriques i des de la que va ser traslladada a l’Hospital General de Castelló davant l’agreujament del seu estat i a on va acabar morint.

 

L’Hospital Comarcal de Vinaròs va obrir una investigació arran dels fets, que van portar a la família a presentar una querella en els jutjats de la localitat contra el personal mèdic del centre. Com a conseqüència d’això, es va obrir una causa en la qual s’inclou com investigats per homicidi per imprudència professional dos infermeres i quatre metges del centre hospitalari.

 

Amb tot, no tots els professionals tenen la mateixa responsabilitat, ja que, les dos primeres infermeres i tres facultatius sí que van vore a la menor, mentres que el quart metge figura com a imputat per negar-se a resoldre un dubte d’una de les infermeres sobre la pauta farmacològica determinada per a la xiqueta.

 

D’eixa manera ho ha explicat l’advocat de la família, Rubén Darío Delgado Ortiz, d’Atles Advocats i lletrat dels servicis jurídics d’Avinesa, qui ha detallat que eixe informe conclou que la causa de la mort de la menuda és un edema cerebral com a conseqüència d’una hiperglucèmia severa i, al seu torn, conseqüència d’una negligència en l’administració de seroteràpia d’infermeria.

 

Hospital de Vinaròs

L’Hospital Comarcal de Vinaròs, centre a on va passar la desgràcia | Agències

 

Més factors afegits

Com uns altres factors que podrien haver contribuït també al desenllaç mortal, s’inclou la distracció en l’entorn laboral i una possible inadequació de la ràtio personal/ pacient –entenent com a personal, el personal sanitari–, si bé la família no creu determinant este segon factor ja que, quan la menor va rebre assistència en el centre, segons els pares, el servici d’urgències estava «pràcticament buit».

 

«No discutim que hi haja un problema amb la ràtio infermera-pacient, però eixe dia no va influir, ja que Urgències estava pràcticament buit», ha indicat el lletrat, qui ha precisat que a la xiqueta la van arribar a vore, com a mínim, tres infermeres i, de fet, constantment el personal va acudir als avisos dels pares.

 

L’advocat ha assegurat que estan pendents que finalitze la instrucció, que el jutjat dicte l’acte de procediment abreujat per a saber contra qui procedir i contra quin personal dirigir l’acusació.

Últimes notícies

Que condisca l’exemple de la Diputació de València

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre com la institució provincial està portant endavant diferents iniciatives per ajudar al valencià, a diferència d'altres organismes

El Barcelona jugarà davant el València en el Johan Cruyff per falta de permisos al Camp Nou

El club confirma que el dol de LaLiga del diumenge (21.00) es disputarà en l'Estadi Johan Cruyff al no disposar encara de permisos per a reobrir el Spotify Camp Nou. L'entitat treballa en les adequacions tècniques i detallarà prompte l'organització i la venda d'entrades.

Benidorm registra la màxima del dia amb 30,6 graus en una jornada de descens tèrmic

Benidorm va liderar les màximes del dimarts amb 30,6 graus en una jornada més fresca en la Comunitat Valenciana. El dimecres s'espera un repunt de les temperatures, notable a València i Alacant.

Les pluges es concentren en La Marina i deixen 75 l/m² a Sella en 12 hores

La Marina Baixa i Alta concentren les precipitacions de les últimes 12 hores, amb 74,9 l/m² a Sella i acumulats notables en municipis pròxims.

Mazón retrau al Govern la inacció en la neteja de barrancs i llits

El president critica que l'Executiu impedisca desbrossaments i tasques de neteja a través de les confederacions hidrogràfiques i reclama assumir competències. Valora les mesures preventives que Elx i altres municipis financen amb recursos propis davant la previsió de pluges intenses.

Rescatades 17 persones en una pastera enfront de la costa nord d’Alacant

Dèsset persones d'origen subsaharià van ser rescatades enfront del nord d'Alacant quan viatjaven en una pastera. Entre elles hi havia huit menors, inclosa una xiqueta de 5 anys.

Els partits censuren al regidor de Moncada i el PSPV demana una reflexió més àmplia

Les Corts censuren la conducta de l'edil de Moncada després d'un altercat durant les festes. PP i Vox demanen la seua dimissió, Compromís crida a la reflexió i el PSPV obri debat.

PSPV i Compromís exigixen reactivar la comissió d’investigació de la DANA; PP i Vox la donen per activa

L'oposició reclama reprendre immediatament la investigació sobre la gestió de la DANA en Les Corts, mentres PP i Vox sostenen que l'òrgan ja funciona. La carta de Maribel Vilaplana sobre l'agenda del 29 d'octubre reobri el pols per les compareixences.