18.7 C
València
Dimarts, 11 novembre, 2025

Un incendi crema el Molí de Martinet de Paterna

 

Aquest dijous de vesprada s’originava un incendi al Molí de Martinet de Paterna (L’Horta), un edifici patrimonial catalogat com a Bé de rellevància local, i que feia anys que estava en desús. El Consorci de Bombers de València rebia l’avís del foc al voltant de les 19.25 hores, a través d’un particular.

Un total de 15 efectius de bombers dels parcs de Paterna, Burjassot i Torrent, així com l’oficial de guàrdia del Consorci Provincial, van participar en les tasques d’extinció del foc. L’edifici, amb estructura de fusta, va estar cremant sense control durant la vesprada, amb flames de grans dimensions i una columna de fum negre visible des de diversos pobles de la zona.

L’edifici ha quedat parcialment destruït per les flames. Tot i això, no s’ha registrat cap víctima ni perill per als veïns de la zona.

El Molí, inactiu des de fa anys

El Molí de Martinet, de propietat privada, portava anys en desús. El conjunt compta amb una sèrie d’edificacions de diverses altures, envoltades per un mur que conté al seu interior patis, xemeneia de rajola i altres espais.

L’edificació forma part del conjunt del Testar, que compta amb diversos molins i estructures, vestigi de l’activitat industrial de la zona en els últims segles. Alguns d’aquests molins han sigut rehabilitats, amb l’objectiu de donar-los una nova funció, convertint-los en museu o utilitzant-los per a l’activitat hostalera. En el cas del Martinet, en 2010 es va plantejar un projecte per convertir-lo en un hotel de 70 habitacions, mantenint els seus volums i estructura originals, i restaurant la xemeneia.

Paterna també comptava amb altra zona d’existència de molins, el Batà, tot i que l’última edificació d’aquest conjunt va quedar totalment destruïda per un incendi.

Últimes notícies

Mazón: ningú em va demanar permís per a referendar ni refutar decisions del Cecopi

Carlos Mazón ha assegurat en Les Corts que el dia de la DANA ningú li va demanar permís per a referendar ni refutar decisions del Cecopi. Ha afegit que, durant un menjar, va estar atent i realitzant anomenades per a conéixer la situació.

Mazón sosté que les responsabilitats polítiques per la DANA ja han sigut assumides

El president en funcions ha defés en Les Corts que ell i la seua Consell han assumit la seua part i ha retret al Govern d'Espanya no assumir la seua.

Comença la comissió d’investigació de la DANA en Les Corts amb la compareixença de Mazón

La comissió sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha començat després d'un breu retard tècnic. Mazón compareixerà mentres en l'exterior protesten víctimes.

El Xúquer es manté al 49,7% i el Segura puja al 19,7% després de trencar-se la ratxa de descensos

Xúquer estable al 49,7% i Segura al 19,7% després d'un augment del 0,8%. La reserva hídrica nacional ha pujat un 0,1% fins a 28.786 hm³ i trenca més de vint setmanes de caigudes.

Pérez Llorca accepta el repte i busca majoria per a succeir a Mazón

Pérez Llorca ha agraït la confiança de Feijóo i ha acceptat el repte de buscar una majoria per a presidir la Generalitat. S'obri una negociació amb Vox, els vots de la qual són necessaris en Les Corts.

Víctimes i col·lectius de la DANA protesten davant Les Corts durant la compareixença de Mazón

Famílies de víctimes i col·lectius han iniciat una protesta davant Les Corts poc abans de la compareixença de Carlos Mazón. Reclamen reconstrucció social i responsabilitats.

L’Audiència de València rebutja investigar la ‘caixa negra’ d’Emergències que va demanar Pradas

La Secció Segona desestima el recurs de la exconsellera en considerar innecessari registrar el Coordcom perquè les dades ja consten o estan pendents. També manté el rebuig a altres diligències sol·licitades per la defensa i per una acusació particular.

La cap de premsa d’Emergències defén que el 29-O la situació va ser extraordinària

Aurora Roca ha sostingut davant la jutgessa que en el Cecopi tots tenien mòbil i eren conscients d'un episodi extraordinari. L'És-Alert es va plantejar a les 18.00 i es va manar a les 20.11.