L'Hospital Universitari Doctor Peset ha posat esta setmana en marxa el seu 'Protocol per a l'acompanyament i la instauració del contacte pell amb pell en el part per cesària', una iniciativa mitjançant la qual ja és possible l'entrada a quiròfan de la parella o de la persona acompanyant que l'embarassada trie en els parts per cesària. Este document consensuat suposa un pas més en el seguiment de les recomanacions tant de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública com del Ministeri de Sanitat per a aconseguir un part respectat i inclou totes les cures i actuacions que han de realitzar matrones, professionals d'infermeria de quiròfan, tècnics de cures d'infermeria, així com especialistes en obstetrícia, pediatria i anestesiologia.
Últimes notícies
Comunitat Valenciana
Bernabé critica la incapacitat absoluta del Consell davant les emergències després de les queixes dels treballadors de l’112
La delegada del Govern a València, Pilar Bernabé, ha denunciat la incapacitat del Consell en la gestió d'emergències, destacant les fallades del sistema 112 durant la dana del 29 d'octubre. Ha acusat el president Carlos Mazón de segrestar la Generalitat i d'acceptar polítiques negacionistes del canvi climàtic.
Societat
Les pluges acumulades aquest any hidrològic superen els 570 l/m2, amb un augment del 20%
Aquesta temporada s'ha registrat una mitjana de 570,2 l/m2 en precipitacions, el que suposa un increment notable respecte al període anterior. Les zones més afectades han estat la Regió de Múrcia i el Sistema Central, mentre que el sud-est peninsular ha vist una disminució en les quantitats d'aigua.
Societat
La Diòcesi d’Oriola-Alacant celebra l’elecció del papa Lleó XIV amb fe i esperança
La Diòcesi d'Oriola-Alacant mostra la seva alegria i compromís envers el nou papa Lleó XIV, considerant aquest moment com un estímul de fe per a tota la comunitat diocesana. El bisbe José Ignacio Munilla destaca la importància de l'oració i la comunió amb el nou pontífex en el seu servei a la humanitat.
Successos
Rescat de bombers a un senderista de 69 anys amb fractura de fèmur a l’Alfàs del Pi
Un senderista de 69 anys ha estat rescatat per bombers a l'Alfàs del Pi després de patir una fractura de fèmur durant una caminada. Els equips de rescat van utilitzar un helicòpter per traslladar-lo a un centre hospitalari.
Societat
L’impacte de la tempesta de dijous: 1.432 rajos en la Comunitat Valenciana, majoria a la Serrania
La tempesta de dijous a la Comunitat Valenciana va deixar 1.432 rajos, amb la majoria a la Serrania. Destaquen 1.018 rajos a València, 360 a Castelló i 54 a Alacant.
Societat
Centenars de fidels i visitants es reuneixen a Santa María la Major per acomiadar el Papa Francesc
Més de 600 persones s'apropen a la Basílica de Santa María la Major a Roma per rendir homenatge al Papa Francesc, mentre el nou Papa Lleó XIV és escollit. Així mateix, les religioses i joves dels voltants reconeixen l'impacte de Francesc en les seues vides.
Cultura
Cortocomenius Lança la XIX Edició: Fomentant el Talent Audiovisual Valencià
La XIX edició de Cortocomenius obre les inscripcions i busca potenciar els cineastes valencians a través d'esdeveniments, seccions diferenciades i un compromís amb la cultura audiovisual local.
Local
L’Ajuntament de València encarrega 20 caixes de pètals de rosa per a la processó de la Mare de Déu dels Desemparats
Per a la pròxima processó de la Mare de Déu dels Desemparats, l'Ajuntament de València ha encarregat 20 caixes de pètals de rosa valenciana, que s'expediran de rosers tradicionals d'Albal, per a acompanyar l'acte. Aquest esdeveniment destacarà els valors de les tradicions locals i el treball dels floricultors.