Anuncios

Igualtat inclourà en la llei de l’avortament una baixa laboral per regles doloroses

El Ministeri d’Igualtat continua treballant en la reforma de la Llei de l’avortament i ja ha assenyalat algunes mesures noves amb les quals l’equip d’Irene Montero ja compta. En aquesta nova llei s’inclouran baixes laborals per a les dones que patisquen regles doloroses i per a aquelles que avorten, tant de manera voluntària com d’espontània.


Montero vol que la futura Llei de l’avortament vaja “més enllà del que es va plantejar en 2010”


Baixes retribuïdes per a dones que pateixen regles doloroses i permisos temporals per a aquelles que avorten de manera voluntària o no. Aquestes dos noves mesures estan ja incloses en l’esborrany de reforma de la Llei de l’avortament que prepara el Ministeri d’Igualtat. Així ho ha confirmat la secretària d’Estat d’Igualtat i contra la Violència de gènere, Ángela Rodríguez, en una entrevista a ‘El Periódico de España’.

Anuncios


Amb aquestes noves normes, el ministeri de Montero ha assenyalat que el seu desig és que la futura Llei de l’avortament vaja “més enllà del que es va plantejar en 2010”.


La secretària de l’Estat ha assegurat que és “assenyat plantejar un permís (…) dins de l’enquadrament sanitari”, ja que “moltes dones que han hagut d’avortar perquè han volgut o ha sigut involuntari s’hauran trobat amb què l’endemà havien de recuperar-se, malgrat patir sagnats o efectes psicològics”.


El Ministeri d’Igualtat assenyala que el 53% de les dones tenen regles doloroses


La salut menstrual s’ha convertit en un tema actual molt demandat, ja que moltes dones han mostrat el seu descontentament davant les poques facilitats per part de les seues empreses a l’hora d’acudir al treball en situacions crítiques. De fet, el Ministeri d’Igualtat ha afirmat que el 53% de les dones tenen regles doloroses i la xifra puja al 73% en joves menors de 25 anys.


La mà dreta de Montero, Rodríguez, ha destacat que no es tracta de “lleus incomoditats” sinó de “símptomes greus com a diarrees, cefalees i febre” i sempre que el problema “no es puga solucionar mèdicament”. Ha resolt el tema amb la idea que la dona puga quedar-se a casa en el cas que tinga una regla molt dolorosa.


La nova Llei de l’avortament inclou finançar elements anticonceptius gratuïts als menors de 25 anys


Dins de les idees incloses en la nova reforma de la Llei de l’avortament, Rodríguez ha assegurat que el Ministeri d’Igualtat es planteja a més que els anticonceptius puguen ser gratuïts per als menors de 25 anys, una mesura ja instaurada a França. “Un dels elements que hem de discutir és finançar elements anticonceptius gratuïts als menors de 25 anys. És important que s’òbriga un debat al nostre país sobre aquests”, assenyalava.


Al fil, ha indicat que França ha sigut un país molt “inspirador” per a plantejar aquesta iniciativa que aniria recollida en la bateria de mesures per a la reforma de la llei de l’avortament. “La nostra intenció és que hi haja aquest tipus d’anticonceptius gratuïts”, ha indicat Rodríguez en referència a mètodes anticonceptius com a preservatius o pastilles anticonceptives, entre altres.


Això sí, ha matisat que en l’anticoncepció ha d’haver-hi “una mica de corresponsabilitat“, ja que, al seu judici, sempre són les dones les que assumeixen aquesta barrera i és un dels assumptes on més “bretxa de gènere existeix”, ha postil·lat.


Així, ha defensat que el text de la reforma de la Llei de l’Avortament, liderada per Irene Montero, està “molt treballat” i és una proposta sòlida que “respon a demandes molt concretes”. Per això, s’ha mostrat convençuda davant la possibilitat d’acords amb els diferents ministeris implicats, sobretot el d’Hisenda.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios