11.7 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Investigades 10 persones per usurpació d’estat civil i falsedat documental

La Guàrdia Civil de Picassent, en el marc de l’operació “TUFAIL”, ha investigat a 10 persones i una altra jurídica, per diversos delictes contra els drets dels treballadors en el municipi de Picassent.

En el dia 15 de setembre del passat any, els investigadors van realitzar una inspecció, dins del Pla Contra les Sostraccions en Explotacions Agrícoles i Ramaderes de la Guàrdia Civil, en un camp de carabasses en el terme municipal de Picassent.

En aquell instant, els agents es van adonar que diversos treballadors van realitzar el posat de fugir del lloc, però, finalment, van desistir. Quan van sol·licitar al responsable el document d’acompanyament i traçabilitat agrícola (DATA), juntament amb el llistat de treballadors, van observar que hi havia 4 homes, d’edats compreses entre els 19 i 45 anys, i de nacionalitat pakistanesa, que es trobaven al país en situació irregular, i que s’identificaven amb altres persones que no estaven en el lloc.

En aqueix mateix moment, se’ls va informar que anaven a ser investigats pels delictes d’usurpació d’estat civil i falsedat documental.

Aquests 4 treballadors, en situació irregular, no parlaven castellà i ni tan sols havien pogut negociar amb l’empresa les seues condicions laborals.

En el transcurs de l’operació, els agents van realitzar les gestions pertinents amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social per a verificar les irregularitats de la resta de treballadors.

El 7 de desembre de 2021, els agents van investigar a 2 homes de 30 i 38 anys, de nacionalitat romanesa, pels delictes d’usurpació d’estat civil i falsedat documental.

El 13 i 14 de desembre van ser investigats, respectivament, 2 homes de 38 i 39 anys, de nacionalitat pakistanesa, pels delictes d’usurpació d’estat civil i falsedat documental.

L’endemà, també van ser investigats 2 homes, de 36 i 44 anys, de nacionalitats pakistanesa i espanyola, respectivament, pels delictes d’usurpació d’estat civil i falsedat documental.

Finalment, el passat 4 de febrer l’empresa temporal va ser investigada, com a persona jurídica, pels delictes d’usurpació d’estat civil, falsedat documental i contra els drets dels treballadors.
Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Picassent.

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.