30.7 C
València
Dimecres, 9 juliol, 2025

Ciberatac a Iberdrola: roben les dades d’1,3 milions de clients

Iberdrola ha patit una bretxa de seguretat que ha permés un accés no autoritzat i el robatori de dades d’1,3 milions de clients. Segons l’OSI (Oficina de Seguretat de l’Internauta), els intrusos van aconseguir sortejar els mecanismes de seguretat de l’energètica i es van fer amb informació sensible que inclou noms i cognoms, números de DNI, números de telèfon i adreces de correus electrònic.

D’acord la filial d’Iberdrola, els intrusos no han tingut accés a dades financeres dels clients, com les dades dels comptes corrents o targetes de crèdit, ni a informació de consum elèctric.

- Advertisement -Telegram València Diari

L’atac es va produir el passat 15 de març i va ser seguit d’altres atacs “massius” que la companyia va poder bloquejar i evitar que tingueren èxit.

L’elèctrica s’ha posat en contacte amb els afectats i ha denunciat davant la Policia els esdeveniments. “Tan prompte vam tindre coneixement de l’atac, es van posar en marxa les mesures necessàries per a detindre’l immediatament i evitar la seua repetició. De manera paral·lela, vam posar els fets en coneixement de les autoritats competents. Concretament, presentem la corresponent denúncia davant la Brigada Central d’Investigació Tecnològica de la Policia Nacional i ho notifiquem a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades”, declaren des de la companyia.

Advertiment als clients afectats

Iberdrola, a través d’I-DE, està alertant als clients afectats per la bretxa de seguretat. En un correu electrònic criden que “estiguen especialment atents a les comunicacions electròniques i a qualsevol activitat atípica o inhabitual que puga guardar relació amb les seues dades personals en les pròximes setmanes”, i fan focus en els missatges que no compten amb una identificació de remitent clara.

Així mateix assenyalen que ni Iberdrola ni cap altra empresa del grup demanarà a través de correus electrònics o missatges de telefonia mòbil dades de targetes de pagament o claus d’accés a serveis. També conviden a tindre especial cautela amb els enllaços inclosos en els missatges i a posar-se en contacte amb els operadors de telefonia si s’observa algun comportament sospitós.

L’Institut Nacional de Ciberseguretat (INCIBE) recomana als afectats pel ciberatac a seguir una sèrie de pautes per a resguardar la seua seguretat en la xarxa i evitar possibles fraus. Entre els suggeriments es troben esbrinar detalladament quines dades han sigut compromesos, canviar contrasenyes periòdicament, mantindre els programes actualitzats a la seua última versió i, en cas de ser necessari, denunciar intents de fraus davant les forces.

I-D assenyala que tan prompte com va tindre coneixement de l’atac, va posar en marxa “les mesures necessàries per a detindre’l immediatament” i la bretxa es va resoldre el mateix dia. Això no va impedir el robatori inicial de dades que va afectar 1,3 milions de clients, però l’endemà els atacants van tornar a intentar-ho, però aquesta vegada, no van aconseguir el seu objectiu.

Últimes notícies

Mazón destaca la necessitat absoluta de l’autorització d’endeutament per a la Comunitat Valenciana

Carlos Mazón, president de la Generalitat Valenciana, declara que l'autorització per a un endeutament de 1.816 milions és essencial per a la Comunitat a causa de la falta de finançament estatal.

Carlos Mazón reafirma el seu respecte cap a Francisco Camps malgrat la seua candidatura en el PPCV

Carlos Mazón, president del PPCV i de la Generalitat, assegura respecte incondicional a Francisco Camps després del seu anunci per a liderar el partit, destacant la necessitat d'enfocar-se en la recuperació regional.

Home de 53 anys mor per colp de calor a Alacant després de diverses hores caminant

Un home de 53 anys amb patologies prèvies va morir a Alacant a causa d'un colp de calor després de caminar durant hores. És el tercer cas fatal a la Comunitat Valenciana enguany.

La Generalitat llança la nova Carpeta Ciutadana per a una administració pública més àgil i eficient

La Generalitat presenta una Carpeta Ciutadana renovada dins del Pla Simplifica que facilita la gestió digital de tràmits, notificacions i certificats per als ciutadans.

Mazón destaca la necessitat absoluta d’autorització per a endeutament en la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, qualifica com a necessitat absoluta l'autorització per a una operació d'endeutament de 1.816 milions euros fora del Fons de Liquiditat Autonòmica.

Farmàcies valencianes recolzen solució a l’impagament però mantindran pressió fins a confirmació oficial

Les farmàcies de València celebren un avanç en la solució a l'impagament per la Generalitat, però seguiran amb mesures de pressió fins a confirmació per escrit del compromís administratiu.

PLD Space impulsa la creació de 56 ocupacions amb el centre de llançament Miura 5 a Guaiana Francesa

PLD Space projecta crear 56 ocupacions directes i indirectes per a 2030 en el seu nou centre de llançament del coet Miura 5, situat a Guaiana Francesa.

Carlos Mazón reafirma el seu respecte indestructible cap a Francisco Camps malgrat la seua candidatura en el PPCV

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, assegura que Francisco Camps sempre tindrà el seu respecte malgrat la seua nova candidatura per a liderar el PPCV, en un context de crítiques i recuperació regional després de la DANA.