Creen una prova indolora i fiable per a les proves de l’al·lèrgia

Les al·lèrgies són un trastorn molt estés, destaquen sobretot les al·lèrgies respiratòries, concretament al pol·len, mentre que les al·lèrgies als aliments, s’ha duplicat.
Malgrat el comú que és l’al·lèrgia, el seu diagnòstic és complex i, depenent de la mena d’al·lèrgia, els tractaments no sempre funcionen.

Les proves cutànies són la tècnica diagnòstica més utilitzada, però requereixen temps, no són agradables i hi ha risc que provoquen una reacció al·lèrgica exagerada. A més, també es realitzen proves de sang o pegats.

Investigadors de la Universitat de Berna, han desenvolupat ara una prova nova que simplifica enormement el diagnòstic d’al·lèrgies i pot predir de manera fiable l’èxit d’una teràpia.

Les proves cutànies o prick-test es realitzen col·locant en la superfície de l’avantbraç gotetes de diferents extractes al·lergògens (panell). Mitjançant la punció de la pell amb una xicoteta llanceta, s’aconsegueix que l’extracte penetre i siga reconegut pels anticossos d’al·lèrgia. S’espera uns 15-20 minuts perquè la pell reaccione i es puguen mesurar els resultats.

Tals proves cutànies, recorden els investigadors de la Universitat de Berna, són desagradables, a vegades doloroses, requereixen temps i estan associades amb un cert risc de desencadenar una reacció al·lèrgica exagerada.

La nova prova de l’al·lèrgia

Un equip d’investigadors dirigit per Alexander Eggel i Thomas Kaufmann de la Universitat de Berna i l’Hospital Universitari de Berna han desenvolupat ara una prova d’al·lèrgia que, d’una banda, simplifica enormement el diagnòstic i, d’altra banda, pot predir de l’èxit de la immunoteràpia. La troballa s’ha publicat en el Journal of Allergy and Clinical Immunology, segons explica ‘SABER VIVIR TVE’.

L’al·lèrgia tipus I ocorre quan el cos produeix anticossos IgE en entrar per primera vegada en contacte amb un al·lergogen. Una vegada creats aquests anticossos, s’uneixen a unes cèl·lules immunitàries especialitzades anomenades mastòcits.

I quan t’exposes una altra vegada a l’al·lergogen, els mastòcits s’activen i alliberen substàncies inflamatòries com la histamina o els leucotriens, que són els responsables dels símptomes al·lèrgics. Així es produeix l’al·lèrgia.

Per al desenvolupament de la seua nova prova d’al·lèrgia, els investigadors van crear un nou cultiu cel·lular in vitro capaç de generar quasi qualsevol quantitat de mastòcits madurs en uns pocs dies.
Aquests mastòcits contenen receptors d’IgE en la seua superfície i es comporten de manera molt similar als mastòcits del cos humà quan s’exposen a anticossos IgE i a al·lergògens.

Per a realitzar la prova, es posa en contacte sèrum sanguini del pacient amb els mastòcits in vitro. El nivell d’activació d’aquests mastòcits (que és indicatiu d’al·lèrgia) es pot quantificar de manera fàcil i ràpida mitjançant tècniques de laboratori. Es van acabar les enutjoses proves cutànies.

La prova permet mesurar múltiples al·lergògens amb un sol sèrum sanguini o múltiples sèrums junts per al mateix al·lergogen. “Això permetria realitzar unes 200 proves al dia amb aquest procediment, i el procés s’optimitzarà encara més“, aclareix Noemi Zbären de DBMR, autora principal de l’estudi.

A més del diagnòstic inicial d’al·lèrgies, els investigadors esperen que la prova permeta predir si, després de vacunar al pacient, la immunoteràpia serà efectiva i en quina mesura. “Això seria una ajuda important en el procés de presa de decisions per a l’al·lergòleg que tracta al pacient, ja que l’ajudaria a saber si té sentit seguir amb les vacunes o no“, assegura Thomas Kaufmann.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.