27.5 C
València
Dissabte, 12 juliol, 2025

Investiguen al creador d’una aplicació que distribuïa material pedòfil

Els agents de la Unitat Orgànica de la Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil de València han aconseguit identificar al creador d’una aplicació que simulava ser una coneguda xarxa social, que compartia contingut per a adults, en la qual es distribuïen fotografies i vídeos pedòfils, que al seu torn eren compartits per altres usuaris.

Els agents, en el marc de l’operació ‘DROID’ i gràcies a la col·laboració ciutadana, van tindre coneixement que en una xarxa social de lliure accés es distribuïa i compartia material pedòfil. El seu creador va copiar la imatge corporativa i el sistema de navegació d’una coneguda xarxa social per a distribuir aquest material i arribar a un major nombre d’usuaris.

- Advertisement -Telegram València Diari

Després d’una àrdua investigació, es va aconseguir constatar que, entre el material pornogràfic que es compartia en l’aplicació, es trobaven imatges i vídeos en els quals apareixien menors d’edat. En concret, més de 200 fotografies i prop de 200 vídeos que el propi administrador animava a altres usuaris a compartir per la xarxa.

Malgrat les dificultats de rastreig de petjades per Internet, els agents de la Guàrdia Civil van aconseguir esbrinar que, encara que molts dels usuaris que compartien el material pedòfil residien a Espanya, el gestor de les dades residia a Mèxic i després d’una comprovació de les dades a través d’INTERPOL, es va aconseguir identificar al responsable, un home de 21 anys i de nacionalitat mexicana que, a més, resideix en aquest país.

A més, amb la finalitat d’aconseguir la màxima difusió possible, el responsable dels fets va crear perfils en xarxes socials en els quals publicitava la seua aplicació. En aquestes plataformes, l’autor dels fets indicava l’enllaç des del qual podia ser descarregada l’aplicació, així com les instruccions per a poder ser instal·lada en els diferents dispositius.

En la citada operació s’ha bloquejat l’accés a dos aplicacions que simulaven ser la xarxa social imitada, però el contingut de la qual es tractava de pornografia infantil. Per a això s’ha comptat amb la col·laboració de l’empresa proveïdora de serveis, que radica a Tarragona.

A l’autor dels fets és investigat per un delicte de tinença i difusió de pornografia infantil i un altre contra la propietat intel·lectual.

Les diligències han passat a la disposició dels Jutjats d’Instrucció núm. 4 de Massamagrell.

Últimes notícies

Tempestes intenses i breus a Castelló i nord de València deixen fins a 37,4 litres per metre quadrat

Tempestes intenses però de curta duració afecten el litoral i prelitoral de Castelló i Camp de Morvedre a València, acumulant fins a 37,4 litres per metre quadrat a Cabanes.

San Fulgencio convocarà ple extraordinari el 25 de juliol per a debatre moció de censura del PSPV contra el PP

L'Ajuntament de San Fulgencio reunirà un ple el 25 de juliol per a tractar la moció de censura presentada pel PSPV-PSOE contra el PP, després de suspensió al juny.

Tràgic accident a Finestrat: Mor un home després de caure un camió sobre una vivenda

Un home de 47 anys mor després de ser atropellat per un camió de material en una obra a Finestrat, Alacant. S'investiga com a possible accident laboral.

Defender i defensar

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna de hui parla sobre que la forma defendre és ben valenciana i normativa en els diccionaris valencians i catalans

Tragèdia a Finestrat: Mor un home després de precipitar-se un camió sobre la seua casa

Un home de 47 anys va morir a Finestrat després que un camió es precipitara sobre una vivenda. Els equips mèdics van intentar reanimar-ho sense èxit.

El Govern impulsa la rehabilitació de l’històric Pont Vell de Riba-roja amb una inversió de 1,5 milions d’euros

El Govern d'Espanya destina 1,5 milions per a rehabilitar el Pont Vell de Riba-roja (València), danyat per la dana, millorant connexions i preservant el seu patrimoni històric.

La Diputació de València impulsa un pla de huit milions per a modernitzar els ‘trinquets’ i revitalitzar la pilota valenciana

La Diputació de València ha llançat un ambiciós pla amb una inversió de huit milions d'euros per a modernitzar els 'trinquets' i assegurar el futur de la pilota valenciana, amb 11 actuacions previstes en diversos municipis.

La Diputació de València impulsarà un itinerari ciclopedestre segur entre Tavernes i Xeraco

La Diputació de València presenta un projecte per a transformar la via pecuària entre Tavernes i Xeraco en una carretera segura amb carril ciclopedestre, millorant la connexió entre Cullera i Gandia.