15.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Què ocorrerà ara amb el cas de Marta del Castillo?

El judici celebrat ahir per fals testimoniatge en el qual es jutjava al Cuco i a la seua mare Rosalía, va començar amb esperança per als pares de Marta del Castillo, cosa que no va durar molt, ja que els dos acusats van admetre que van mentir en la seua anterior declaració.

El Cuco fa anys va declarar el contrari al que sempre havia comptat, una mentida que va distorsionar la sentència i va frustrar les esperances de trobar el cos de Marta.

L’avi de Marta del Castillo, desolat

Però la jugada del Cuco i la seua mare de reconéixer la mentida sense declarar, torna a sumir el cas en la foscor. L’avi de Marta deia “no me l’esperava”, no li ho esperava ningú, i també deia que “molt bé per reconéixer la mentida però a nosaltres ens importa un pimentó si va a la presó per mentir”. Perquè només volen trobar a Marta.

La jutgessa ha pres una decisió salomònica i per tant injusta per a les víctimes. Davant la no declaració dels dos imputats i el reconeixement dels fets, no permet que es practiquen proves, ni declaracions de testimonis. Res excepte que declaren hui els pares de Marta per a poder mesurar el mal moral de tanta mentida, si és que es pot mesurar.

La desesperança torna i amb més força si cap. Ara ja no podran preguntar al Cuco si va estar en l’escenari del crim. Clar que va estar. Ho va explicar en la policia, en la reconstrucció amb el jutge.

Trobar el cos de Marta

La família de Marta lluita sense descans per a saber on està el cos de la seua filla, el problema és que cada vegada això es complica més.

L’advocada de la família, Inmaculada Torres, a l’eixida del judici ha dit que es queda “amb un mal sabor de boca“, ja que “encara que hagen reconegut que van mentir i se’ls vaja a condemnar hi ha proves molt importants que es queden en el tinter“.

L’única finalitat d’admetre la mentida és que no se sàpia què va passar aqueixa nit“, ha afegit Torres, posant en relleu que “prefereixen reconéixer-se culpables per a evitar la declaració dels testimonis“.

El que créiem des del principi és veritat” i ha remarcat que “les mentides del Cuco i la seua mare han influït en la sentència que es va dictar” i “trastoca tots els fets provats d’una i una altra sentència, tant la de majors com la de menors“, ha afegit la lletrada. “El motiu pel qual van mentir no el sabrem, caldrà preguntar-los el motiu pel qual ara reconeixen els fets“, ha postil·lat.

Així mateix, ha assenyalat que “no estem satisfets, tenim un sabor agredolç“, perquè “hi havia moltes proves importants que practicar per a veure fins a on arribava la mentida. Han reconegut els fets, però no sabrem l’entitat de la mentida“, ha precisat.

Demanen jutjar al germà de Carcaño

Antonio del Castillo, pare de Marta, és contundent “hem demostrat que el Cuco i la seua mare van mentir, ara farem el possible judicialment per asseure en la banqueta al germanastre. Sempre que la justícia siga cega i independent“.

La “il·lògica” nova versió de Carcaño

La mera declaració de Miguel Carcaño no permet sostindre la reobertura de la causa, i més quan la mateixa, com bé s’encarrega d’exposar l’instructor, és il·lògica, absurda i no està recolzada en cap dada objectiva. En qui concorren motius sobrats d’incredibilitat subjectiva no cal secundar per més temps una imputació de delicte com l’efectuada, vist el seu quefer en la llarga investigació que ha provocat, en la qual ha facilitat almenys set versions”, determinava la Secció Tercera de l’Audiència de Sevilla per a desestimar el citat recurs.

Últimes notícies

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.

Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments

L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.

La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones

La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.

EMT València adjudica 58 cabines de vàter per a conductors amb una inversió de 1,56 milions

L'EMT de València ha adjudicat el subministrament de 58 cabines de vàter d'obra i fixes per a la seua plantilla, per 1,56 milions sense IVA. El pla combina noves instal·lacions i renovacions amb un calendari escalonat i reforç de personal mitjançant borses d'ocupació.

El temporal Harry colpeja platges de València i obliga a reforços i tancaments preventius

Aemet ha activat l'avís taronja per onatge en tota la Comunitat i els ajuntaments costaners de València han reforçat defenses i tancat accessos per a evitar riscos.

El Xúquer suma 11 hm³ i el Segura 1 hm³ en una setmana de repunt d’embassaments

Les reserves del Xúquer han augmentat en 11 hm³ i se situen en el 52,7%; les del Segura sumen 1 hm³ i aconseguixen el 26,7%. La reserva nacional puja al 57,2% amb 32.056 hm³.

PP i Vox s’obrin al fet que les víctimes de la dana declaren en la comissió de Les Corts

PP i Vox han expressat la seua disposició al fet que les associacions de víctimes de la dana compareguen en la comissió d'investigació de Les Corts. Compromís i PSPV han criticat que encara no hi haja data per a reprendre-la.

Desconvoquen la vaga de pescadors valencians després del pacte per a flexibilitzar el control

El sector valencià ha alçat els aturs després d'acordar amb el Govern flexibilitzar l'aplicació del reglament de control de la pesca. Les confraries vigilaran el compliment del pacte.