Mastodon
23.6 C
València
Dijous, 4 setembre, 2025

Què ocorrerà ara amb el cas de Marta del Castillo?

El judici celebrat ahir per fals testimoniatge en el qual es jutjava al Cuco i a la seua mare Rosalía, va començar amb esperança per als pares de Marta del Castillo, cosa que no va durar molt, ja que els dos acusats van admetre que van mentir en la seua anterior declaració.

El Cuco fa anys va declarar el contrari al que sempre havia comptat, una mentida que va distorsionar la sentència i va frustrar les esperances de trobar el cos de Marta.

L’avi de Marta del Castillo, desolat

Però la jugada del Cuco i la seua mare de reconéixer la mentida sense declarar, torna a sumir el cas en la foscor. L’avi de Marta deia “no me l’esperava”, no li ho esperava ningú, i també deia que “molt bé per reconéixer la mentida però a nosaltres ens importa un pimentó si va a la presó per mentir”. Perquè només volen trobar a Marta.

La jutgessa ha pres una decisió salomònica i per tant injusta per a les víctimes. Davant la no declaració dels dos imputats i el reconeixement dels fets, no permet que es practiquen proves, ni declaracions de testimonis. Res excepte que declaren hui els pares de Marta per a poder mesurar el mal moral de tanta mentida, si és que es pot mesurar.

La desesperança torna i amb més força si cap. Ara ja no podran preguntar al Cuco si va estar en l’escenari del crim. Clar que va estar. Ho va explicar en la policia, en la reconstrucció amb el jutge.

Trobar el cos de Marta

La família de Marta lluita sense descans per a saber on està el cos de la seua filla, el problema és que cada vegada això es complica més.

L’advocada de la família, Inmaculada Torres, a l’eixida del judici ha dit que es queda “amb un mal sabor de boca“, ja que “encara que hagen reconegut que van mentir i se’ls vaja a condemnar hi ha proves molt importants que es queden en el tinter“.

L’única finalitat d’admetre la mentida és que no se sàpia què va passar aqueixa nit“, ha afegit Torres, posant en relleu que “prefereixen reconéixer-se culpables per a evitar la declaració dels testimonis“.

El que créiem des del principi és veritat” i ha remarcat que “les mentides del Cuco i la seua mare han influït en la sentència que es va dictar” i “trastoca tots els fets provats d’una i una altra sentència, tant la de majors com la de menors“, ha afegit la lletrada. “El motiu pel qual van mentir no el sabrem, caldrà preguntar-los el motiu pel qual ara reconeixen els fets“, ha postil·lat.

Així mateix, ha assenyalat que “no estem satisfets, tenim un sabor agredolç“, perquè “hi havia moltes proves importants que practicar per a veure fins a on arribava la mentida. Han reconegut els fets, però no sabrem l’entitat de la mentida“, ha precisat.

Demanen jutjar al germà de Carcaño

Antonio del Castillo, pare de Marta, és contundent “hem demostrat que el Cuco i la seua mare van mentir, ara farem el possible judicialment per asseure en la banqueta al germanastre. Sempre que la justícia siga cega i independent“.

La “il·lògica” nova versió de Carcaño

La mera declaració de Miguel Carcaño no permet sostindre la reobertura de la causa, i més quan la mateixa, com bé s’encarrega d’exposar l’instructor, és il·lògica, absurda i no està recolzada en cap dada objectiva. En qui concorren motius sobrats d’incredibilitat subjectiva no cal secundar per més temps una imputació de delicte com l’efectuada, vist el seu quefer en la llarga investigació que ha provocat, en la qual ha facilitat almenys set versions”, determinava la Secció Tercera de l’Audiència de Sevilla per a desestimar el citat recurs.

Últimes notícies

Rescaten a tres migrants d’una pastera a 31 milles d’Alacant i traslladen a dos a l’hospital

Salvament Marítim va rescatar a tres hòmens adults a 31 milles al sud-est d'Alacant. Dos van ser derivats a l'hospital amb deshidratació, desnutrició i cremades.

Fan eclosió 57 ous de tortuga babaua a la platja de Alcossebre

El niu trobat a la platja de Alcossebre contenia 90 ous i 57 van fer eclosió. La revisió va evidenciar cries mortes i la necessitat de vigilància primerenca; 7 s'alliberaran i 8 aniran a Headstarting

Mazón exigix a Albares que rectifique sobre el valencià o dimitisca

El president de la Generalitat reclama a Exteriors una rectificació i disculpes públiques per l'exclusió del valencià en l'oficialitat davant Europa. Advertix que, si no hi ha canvis, exigirà la dimissió o cessament del ministre.

Aemet admet que va informar del possible desplaçament de la dana cap a la regió muntanyenca de Conca

Aemet reconeix que el 29 d'octubre va esmentar la regió muntanyenca de Conca com a referència geogràfica en l'evolució de la dana. Un informe amb trucades d'Emergències aviva el debat sobre la comunicació de l'episodi.

Quatre ponts connectaran les riberes del Túria en Riba-roja i Vilamarxant per a emergències

La Generalitat construirà quatre ponts a Riba-roja de Túria i Vilamarxant per a unir les dos riberes, reforçar l'accés d'emergències i reduir l'impacte de riuades.

Les donacions de sang creixen un 21,5% este estiu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana va registrar 31.023 donants entre juliol i agost, un 21,5% més que l'estiu anterior. Va haver-hi 1.741 nous donants i més de 200 punts habilitats.

El PSPV reclama un ple en la Diputació de València per a avaluar l’estat de la província

El PSPV torna a demanar un ple específic per a analitzar l'estat de la província en la Diputació de València i una comissió que vigile el pressupost de 2025. La petició arriba després de la dana i davant el que denuncien com a baixa execució dels comptes.

Lucas Beltrán completa el seu primer entrenament grupal amb el València

El davanter argentí es va integrar per primera vegada al treball col·lectiu a Paterna. Corberán ja reunix les huit incorporacions en una setmana marcada per l'aturada.