14.2 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

Detingut per un delicte continuat de lesions amb gossos

La Guàrdia Civil de València va tindre coneixement a través de la Central Operativa de Serveis sobre un atac de diversos gossos a un vianant en el paratge denominat “Pardines” del terme municipal de Beniarjó.

Una vegada coneguts els fets per la Guàrdia Civil, es va posar immediatament en marxa el dispositiu de cerca i localització dels animals, així com la localització del propietari d’aquests.

Primerament, dos gossos de capa negra amb morfologia i condicions físiques assimilables a gossos potencialment perillosos van ser localitzats en un camí, pròxims a una caseta rústica. Aquests, es van trobar deambulant per camps adjacents, sense el control del seu amo.

Els agents van observar com de l’interior del clos on se situava la caseta eixien altres tres gossos de similars característiques als anteriors.

Per això, els agents de la Guàrdia Civil en col·laboració amb Policia Local de Bellreguart, van realitzar actives gestions per a la localització del propietari dels animals. Una vegada va ser localitzat, els agents van procedir a la inspecció del lloc on albergava, un total de set gossos.

Les instal·lacions on els albergava mancaven d’unes condicions higienicosanitàries bàsiques, ja que la zona es trobava coberta de residus varis, femta i miccions. A més, els animals estaven mancats d’aigua i menjar, així com el seu clos perimetral mostrava clares deficiències en el seu tancament. Per això, com a mesura cautelar, 5 dels cans van ser recollits per una protectora de la zona.

Aquests animals, ja havien ocasionat diversos episodis d’atacs amb resultat de lesions a 5 persones.

Finalment, els agents van procedir a investigar a un home de 36 anys, de nacionalitat espanyola, per un delicte continuat de lesions. A més, ha sigut denunciat administrativament per aquests fets. Els agents han constatat que el detingut és reincident en l’abandó efectiu dels gossos, amb el resultat d’absència de control sobre ells.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Gandia.

Des de la Guàrdia Civil s’informa que els propietaris de gossos d’aquestes races anomenades potencialment perilloses han de complir uns requisits:

• Ser major d’edat i no estar incapacitat per a proporcionar les cures necessàries a l’animal.

• No haver sigut condemnat per delictes d’homicidi, lesions, tortures, contra la llibertat o contra la integritat moral, la llibertat sexual i la salut pública, d’associació amb banda armada o de narcotràfic, així com absència de sancions per infraccions en matèria de tinença d’animals potencialment perillosos.
• Estar l’animal inscrit en el cens municipal caní.

• La possessió d’un animal sense la tinença de la corresponent Llicència donarà lloc a l’inici d’expedient sancionador i al decomís del mateix per l’Ajuntament, fins a la seua legalització.

• Els gossos potencialment perillosos han de circular sempre per vies i espais públics subjectes amb corretja curta (menys de 2 metres i no extensible), amb el morrió posat i en cap cas conduïts per menors d’edat.

Últimes notícies

Mónica Oltra: ‘Sempre he estat i sempre estaré en política, sense necessitat de càrrec’

Mónica Oltra ha reiterat que seguirà en política encara que no ocupe un càrrec públic des de fa tres anys i mig. Defén una política vivencial, ètica i centrada en les persones.

Morant ha acusat PP i Vox i ha exigit eleccions en la Comunitat Valenciana

Morant ha exigit una convocatòria electoral en la Comunitat Valenciana i ha acusat PP i Vox de 'grapejar el dolor i els drets dels valencians en els despatxos'. Ha reclamat transparència i que Carlos Mazón declare davant la jutgessa de Catarroja per la gestió de la DANA.

Evacuen la Conselleria d’Emergències per fortes olors del clavegueram

Una filtració d'olors procedent de treballs de neteja del clavegueram ha obligat a evacuar la seu de la Conselleria d'Emergències. Els mesuraments de gas han sigut negatives i només una persona ha resultat marejada.

Una acusació del cas de la dana demana citar als alcaldes d’Utiel i Cullera

Una acusació particular ha demanat a la instructora que cite als alcaldes d'Utiel i Cullera per a aclarir els seus contactes amb Carlos Mazón el 29 d'octubre. Al·lega contradiccions amb la declaració de Maribel Vilaplana i reclama peça separada per fals testimoniatge si es confirma.

Nominats a LOS40 Music Awards Santander 2025 alliberen tortugues marines rehabilitades en la Garrofera

Danny Ocean, Vicco, Bombai, Chiara Oliver i Enol han participat en la solta de tortugues recuperades per la Fundació Oceanogràfic dins de Junts X La Mar. L'acció ha buscat sensibilitzar sobre la protecció del Mediterrani i connectar la música amb la divulgació científica.

Masiulis elogia a Badio i alerta del ritme del València abans del Zalgiris-València

El tècnic del Zalgiris va ressaltar l'evolució de Papi Badio i va assenyalar que la prioritat serà frenar el triple i la transició d'un València molt agressiu. Va confirmar la baixa de Williams-Goss i va confiar a comptar amb Moses Wright.

El Congrés tanca la sessió més esquinçadora de la comissió de la dana

Després de tres dies de compareixences, la comissió ha escoltat 13 víctimes i ha tancat la seua sessió més dura amb retrets i demandes de reparació. Puchades ha qüestionat els recursos en prevenció i els grups han promés esclarir l'ocorregut, mentres Compromís ha acusat a Mazón d'una mala gestió de l'alerta

Cano assegura que Mazón seguix al comandament i supervisa la gestió del Consell

Marián Cano afirma que, malgrat la renúncia, Carlos Mazón continua en funcions i supervisa la gestió del Consell. La consellera defén la continuïtat de les polítiques i el focus en sostenibilitat i turisme.