12.2 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Ryanair confirma una vaga que afectarà els aeroports d’Alacant i València

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha comunicat que la vaga de Tripulants de Cabina de Passatgers (TCP) de Ryanair de sis dies afectarà 2.649 operacions i a prop de 440.000 passatgers en deu aeroports espanyols, per la qual cosa ha fixat serveis mínims que poden aconseguir en alguns casos fins al 82% dels vols programats.

La vaga està convocada per als pròxims 24, 25, 26 i 30 de juny i 1 i 2 de juliol, en les deu bases de l’aerolínia a Espanya -Madrid, Màlaga, Sevilla, Alacant, València, Barcelona, Girona, Santiago de Compostel·la, Eivissa i Palma-.

En concret, per als dies de vaga convocats, Ryanair té previst efectuar 2.649 operacions, entorn de 440 moviments diaris, oferint més de 500.000 seients en els deu aeroports esmentats.

A més, atesos els factors d’ocupació previstos per al mes de juny per a Ryanair en aquests aeroports, es veurien afectats durant aquests dies prop de 440.000 passatgers, una mitjana de 73.200 cada dia.

La vaga afecta, entre altres, als dies 30 de juny i 1 i 2 de juliol, dates coincidents amb el primer cap de setmana de l’inici del període vacacional d’estiu i en les quals es preveu un major nombre de desplaçaments si es comparen amb els dies immediatament anteriors de juny i immediatament posteriors de juliol.

Ryanair és la companyia que més passatgers transporta en el mercat espanyol, amb una oferta que va superar les 650 rutes des d’Espanya en 2021. Segons la informació aportada per la pròpia companyia, prop de 1.900 treballadors formen el col·lectiu que exerceix labors de Tripulants de Cabina de Passatgers (TCP) en les bases que la companyia té a Espanya.

Mitma també ha comunicat a Ryanair, Aena, Enaire i als sindicats convocants ÚS-STA i Sitcpla els serveis mínims corresponents a la convocatòria de vaga. Els serveis de la companyia aèria per a cada ruta domèstica cap a o des de territoris no peninsulars disposaran d’entre el 76% i 82% de protecció dels vols.

Per als serveis per a cada ruta amb ciutats espanyoles peninsulars i estrangeres, que el seu mig alternatiu de transport públic signifique un recorregut amb un temps de desplaçament igual o superior a cinc hores, els percentatges són entre el 53% i 58%.

Finalment, per a les rutes amb ciutats espanyoles peninsulars que el seu mig alternatiu de transport públic signifique un recorregut amb un temps de desplaçament inferior a cinc hores, l’aeroport de Barcelona tindrà un 36% de protecció dels vols. Per a la resta dels aeroports, en el cas de registrar-se vols d’aquest tipus, una protecció del 36% dels vols.

Últimes notícies

Pablo Marín rescata a la Real a Elda i segella el passe a octaus

La Reial Societat va guanyar 1-2 al Eldense amb un gol de Pablo Marín en el 95 i va avançar a octaus de Copa del Rei. L'equip va patir malgrat el relleu en la banqueta.

Pablo Marín rescata a la Reial Societat en el 95 i segella la passada a Elda

Un gol de Pablo Marín en el minut 95 va donar a la Reial Societat un patit 1-2 davant el Eldense i el passe a octaus de la Copa del Rei, en una estrena de Ansotegi sense millora de joc.

València mana en El Molinón i elimina al Sporting en la Copa del Rei (0-2)

El València es va imposar 0-2 en El Molinón amb gols primerencs de Beltrán i Raba després de dominar els dos temps. Christian Joel va evitar un marcador més inflat.

92-99: un arreón final del València Basket silencia El Pireu i estira la seua ratxa

El València Basket va remuntar en els últims onze minuts i va véncer 92-99 a Olympiacos. Va igualar la seua millor ratxa històrica en l'Eurolliga i es va afermar en la segona plaça.

92-99: el València Basket firma un arreón final i silencia a Olympiacos al Pireu

El València Basket va remuntar en els minuts finals i va véncer 92-99 a Olympiacos després d'un parcial demolidor. Va encadenar la seua quinta victòria seguida i va consolidar la segona plaça.

0-1 en Ipurua: l’Elx avança amb gol de Boayar i penal detingut per Dituro

L'Elx s'ha classificat per als octaus de la Copa del Rei després de véncer 0-1 a l'Eibar en Ipurua. Boayar va marcar en la primera part i Dituro va detindre un penal.

Un camió bolcat curta l’A-3 a Buñol sentit València i obliga a desviar per la N-3

La bolcada d'un camió ha tallat l'A-3 a Buñol en sentit València i ha obligat a desviar el trànsit per la N-3. A les 18.30 persistixen retencions en la zona.

Marcelino avisa: el Racing és un rival formidable i li guarda carinyo

Marcelino va enaltir al Racing abans de l'encreuament coper i va demanar màxima atenció pel seu lideratge en Segona i la seua ratxa a casa. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el viatge de Parell.