Desmantellat un laboratori de noves drogues de disseny a nivell internacional

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de la denominada Operació Rechep i en coordinació amb la HSI (Investigacions de Seguretat Nacional) de la ciutat estatunidenca de Búfal, ha desarticulat una organització criminal dedicada al tràfic de substàncies estupefaents. La substància prohibida era enviada des d’Espanya, via postal, a altres països, tenint com a destinació principal els Estats Units d’Amèrica.

Amb diferents graus de participació, dos homes i una dona, tots de nacionalitat txeca, han sigut detinguts pels delictes contra la salut pública, pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals i usurpació d’estat civil.

En el mes de març passat, mitjançant els canals policials de cooperació internacional, els agents de l’Equip de Delinqüència Organitzada i Antidroga (EDOA) de la Guàrdia Civil d’Alacant van tindre coneixement de la possible existència d’una organització criminal assentada a la província d’Alacant.

Pel que sembla, aquest grup il·lícit es dedicaria a nivell internacional a la distribució de diverses substàncies nocives per a la salut, les quals es comercialitzarien a través d’una pàgina web creada amb aquesta finalitat, tenint situat el seu domini URL a Alemanya, que la banda havia creat amb aquesta finalitat.

Arran de les primeres perquisicions, es va descobrir que, en aquesta web, dos dels ara detinguts oferien diverses substàncies químiques, com són l’Alpha-PHP, 4-CMC, 4-CEC, 3-FPM i ETHYL-HEXEDRONE, considerades drogues de disseny en molts països, inclosos Espanya i els Estats Units.

L’Alpha-PHP és una modificació de l’Alpha-PVP, més coneguda com a “flakka” o “droga zombi”, havent sigut potenciats els seus efectes. Tant aquesta substància com les 4-CMC, 3-CEC i l’ETHYL-HEXEDRONE, són estimulants de la classe de les catinones sintètiques, comunament conegudes com a “sals de banys”. Finalment, el 3-FPM pertany a la família de les amfetamines.

Les investigacions van llançar que els capitostos de l’organització estaven assentats en zones residencials d’alt nivell econòmic situades en Sant Joan Platja (Alacant) i en Muchavista (El Campello).

Segons avançaven les investigacions, es va poder detectar i acreditar com aquestes persones freqüentaven oficines postals de localitats pròximes a les seues residències, com Alacant, El Campello, Sant Joan d’Alacant, Elx, Mutxamel o Benidorm. En aquestes oficines, realitzaven multitud d’enviaments postals, arribant fins i tot a un volum mensual de fins a 300 enviaments. Principalment es realitzaven enviaments amb destinació als Estats Units d’Amèrica, però també s’han pogut acreditar enviaments a Alemanya, Suïssa, Austràlia, el Regne Unit i fins i tot a Espanya. A fi de despistar l’acció policial i mantindre l’anonimat, els delinqüents utilitzaven noms ficticis i adreces aleatòries com a remitents.

De la mateixa manera, mitjançant la documentació d’una altra persona, un dels ara detinguts, tenia assignada la funció de rebre grans paquets procedents dels Països Baixos, els quals aprovisionaven de les substàncies estupefaents a l’organització per al seu posterior processament, manipulació i distribució.

Per als seus desplaçaments, els membres de la banda utilitzaven vehicles d’alta gamma. Això, unit a la recent adquisició d’un xalet de luxe a la Platja de Muchavista, i considerant la nul·la vida laboral reconeguda dels encartats, suposaria que els ara detinguts podrien estar rebent algun tipus d’ingrés compatible amb els beneficis obtinguts a través de les vendes il·lícites.

La pàgina web registrava milers d’encàrrecs, els quals, després de ser abonats mitjançant el pagament de criptomonedes, eren preparats pels detinguts, per a la seua posterior remissió als clients via postal. S’ha tingut constància que aquesta activitat portaria desenvolupant-se a Espanya des de l’any 2017, no havent cessat durant la pandèmia recent.

Per tot això, el passat dia 10 de juny, es va dur a terme la fase d’explotació de l’operació policial, procedint a la detenció d’un total de 3 persones, dues d’elles en l’Aeroport d’Alacant-Elx, quan un d’ells tornava de la República Txeca, ocultant entre les seues pertinences 25.000 euros, i una altra en Sant Joan Platja (Alacant).

A més, s’han realitzat 3 entrades i registres en domicilis de Sant Joan Platja (Alacant) i Muchavista (El Campello), dels quals han resultat intervinguts 45 Quilograms de diverses substàncies, totes elles van resultar positives en metamfetamines, així com un total de 84.084 euros i 1.000 dòlars americans, tots dos en metàl·lic i en bitllets de diversos valors.

Així mateix, s’ha intervingut divers material informàtic per a l’etiquetatge de la mercaderia, multitud d’envasos i sobres per a l’enviament d’aquesta, bàscules de precisió, nombrosa documentació relacionada amb enviaments postals anteriors a l’inici de les investigacions i diverses cartes ja preparades per a la seua remissió.

Amb aquestes detencions, s’ha donat per desarticulada l’organització criminal, presumptament responsable de la posada en el mercat de grans quantitats de fins a 5 substàncies diferents, totes elles nocives per a la salut i s’ha desmantellat el laboratori en el qual es processava i preparaven les drogues per al seu posterior enviament. S’han intervingut 3 vehicles d’alta gamma i s’ha procedit al bloqueig d’una propietat immobiliària valorada en 650.000 euros, per la seua presumpta procedència com a resultat dels diners generats amb les activitats il·lícites.

L’operació ha sigut desenvolupada de manera coordinada per l’E.D.O.A. de la Comandància de la Guàrdia Civil d’Alacant (Equip Delinqüència Organitzada i Antidroga) i la HSI (Homeland Security Investigations) de Búfal (USA).

De les actuacions s’ha donat compte al Jutjat d’Instrucció núm. 7 d’Alacant, mentre les diligències i els detinguts han sigut presentats davant el Jutjat de Guàrdia i Instrucció d’Alacant, decretant l’ingrés a la presó de 2 dels detinguts.

Últimes notícies

Alacant recorrerà l’anul·lació parcial dels plecs del contracte d’autobusos urbans

L'Ajuntament d'Alacant anuncia que recorrerà davant el TSJCV la sentència que tomba part dels plecs del contracte d'autobusos urbans per considerar excessives les exigències de solvència.

El Govern reforça amb 64 milions la recuperació agrària després de la dana de 2024

El Consell de Ministres aprova una ampliacion de quasi 64 milions per a completar la reconstruccion de camins rurals, explotacions i regadios danyats per la dana de 2024, elevant la partida especifica a uns 257 milions i l'esforç total a mes de 400 milions.

BBVA Research preveu més creixement en la Comunitat Valenciana i atur al 10,4% en 2027

BBVA Research preveu que la Comunitat Valenciana mantinga un creixement econòmic per damunt de la mitjana espanyola fins a 2027 i reduïsca la seua taxa d'atur al 10,4% gràcies a la creació de 126.000 ocupacions.

València estrena un gran mural per a conscienciar sobre la fragilitat dels ecosistemes polars

L'Hemeroteca Municipal de València acull el mural 'The Heartbeat of the Ocean', una obra del duo Cachetejack impulsada per l’Oceanogràfic per a destacar la importància dels ecosistemes polars en l'equilibri del planeta.

L’oposició exigix a Educació una negociació real mentres el PP defén 29 reunions amb els docents

PSPV i Compromís reclamen a la Conselleria d'Educació una negociació real davant la vaga indefinida del professorat valencià, mentres el PP reivindica haver mantingut 29 reunions este curs i Vox subratlla la prioritat de garantir els exàmens de l'alumnat.

Campofrío arranca a Utiel la construcció de la seua nova fàbrica amb 134 milions d’inversió

Campofrío comença les obres d'una nova planta d'elaborats carnis a Utiel, amb 134 milions d'inversió, per a substituir a la destruïda per la dana a Torrent i mantindre més de 300 ocupacions.

Dos agents de la CHJ confirmen davant la jutgessa que no va haver-hi coordinació amb Emergències durant la dana

Dos treballadors de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer declaren com a testimonis que durant la dana no van mantindre comunicació amb Emergències ni amb bombers forestals i detallen l'abast de les seues funcions.

El Govern impulsa una llei que limita la sanitat privada a supòsits excepcionals

El Consell de Ministres aprova la llei de Gestió Pública i Integritat del Sistema Nacional de Salut, que blinda la sanitat pública i reduïx la gestió privada a situacions estrictament justificades.