1 de cada 4 llars troba dificultats per a cobrir les seues necessitats diàries

L’augment de la inflació en els últims mesos està generant dificultats significatives sobre l’economia domèstica, ja afeblida des de l’inici de la pandèmia. En concret, un 24% de les llars té dificultats per a cobrir aquestes necessitats i fins a un 34% no té cap marge d’estalvi, segons una enquesta realitzada per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) a una mostra representativa d’espanyols d’entre 25 i 79 anys.

Aquestes dificultats no afecten a totes les llars per igual, els resultats venen determinats per una sèrie de condicionants com la mena de família, la situació professional, la propietat de l’habitatge i l’edat.

En concret, els que han resultat més perjudicats per aquestes pujades segons l’enquesta han sigut: en primer lloc, les famílies amb xiquets a càrrec (el 59% d’elles no tenen cap marge d’estalvi); després, els qui es troben en situació de desocupació (51% igualment sense marge d’estalvi); els que viuen de lloguer (46% incapaços d’estalviar); i, finalment, les persones del grup d’edat d’entre 45 i 59 anys (39% que tampoc poden estalviar res).

Per a tractar de reduir o minimitzar aquests impactes econòmics en l’economia familiar, són comunes diferents formes d’estalvi. Entre les mesures més emprades per les llars destaquen: comprar productes de marques més econòmiques en el supermercat o usar menys els electrodomèstics (42% dels enquestats); el 29% ha posposat la compra de roba o ha renunciat a fer-ho. A més, fins al 36% dels participants va revelar usar menys el seu cotxe per a estalviar gasolina, tal com s’explica en la revista Compra Mestra de juliol.

Davant aquesta situació, OCU demana a les diferents administracions una suspensió temporal d’impostos energètics, rebaixar l’IVA en els aliments, així com proporcionar xecs menjar a les famílies més vulnerables, especialment en el cas de llars amb xiquets i pares en situació de desocupació. A més, l’organització apunta la necessitat d’indicar amb claredat tota la informació sobre aquestes ajudes, els terminis i com sol·licitar-les.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.

Castelló prepara un ampli dispositiu de seguretat per a l’eclipsi solar del 12 d’agost

Castelló ha iniciat la planificació d'un dispositiu especial de seguretat i mobilitat per a l'eclipsi total de sol del 12 d'agost, que atraurà a milers de persones i comptarà amb una àmplia programació divulgativa.

L’Arquebisbat de València crearà coordinadors de menors en parròquies per a previndre abusos

L'Oficina de Protecció del Menor de l'Arquebisbat de València incorporarà coordinadors de menors en parròquies i reforçarà la formació i els protocols per a previndre abusos sexuals en l'àmbit pastoral.