22.1 C
València
Divendres, 9 maig, 2025

Descobreix els millors mercats nadalencs

Són moltes les parelles i sobretot les famílies que aprofiten l’arribada de les vacances de Nadal per a viatjar a descobrir altres països i passejar pels carrers decorats amb les llums, els arbres nadalencs, la música, els mercats i les fires per als més menuts. En este article volem recomanar les millors escapades per a descobrir els destins amb encant on trobar mercats nadalencs especialment bonics.

- Advertisement -Telegram València Diari

Viena (Àustria)

Sens dubte, Viena és un dels llocs amb més tradició per a visitar per Nadal, ja que quasi tota la ciutat s’omple de casetes de fusta en les quals es venen productes nadalencs, artesania, dolços, etc.
Els mercats ambulants es poden trobar en el Palau de Schonbrunn, en el barri de Spittelberg o en Karlsplatz encara que el més tipico sol estar situat davant de l’Ajuntament de Viena.
L’ambient nadalenc de la ciutat embolica als visitants amb nadales, ponx calent, veles, panets i tallers infantils per a realitzar regalitos de Nadal.

Nurémberg (Alemanya)

A Alemanya es troba un dels mercats de Nadal més antics d’Europa és el Christkindlesmarkt que és típic a la ciutat de Nurémberg des de 1628.
El xiquet Jesús presideix el mercat ambulant des de l’Església Frauenkirche i a banda i banda es disposen els gairebé 200 llocs amb adorns nadalencs, artesania local, galetes, ametlles, va venir calenta.
Els carrers per als vianants de la ciutat es vesteixen amb productes típics, música i es celebra un concurs de decoració dels llocs de fusta, on es competeix per a triar el millor decorat de Nurémberg.

Tallin (Estònia)

Si volem visitar un dels llocs amb més encant per Nadal, hem de viatjar a Estònia, ja que Tallin té un dels millors mercats ambulants nadalencs d’Europa.

El mercat se situa en la Plaça de l’Ajuntament de Tallinn i tal com està decorat sembla una típica postal nadalenca amb les llums, la decoració i l’Arbre de Nadal presidint el centre de la plaça.
Tallinn sol estar ple de neu en aquesta època pel que instal·len la caseta de Pare Noel amb els rens en una caseta per a rebre als més menuts i els llocs s’omplen de regals, artesania de cristall, dolços i adorns nadalencs.

Praga, República Txeca

A Praga trobem el mercat ambulant nadalenc més bonic de la República Txeca que se situa en la plaça de l’Ajuntament de la Ciutat Vella on adornen l’Arbre de Nadal.
El mercat de Nadal de Praga és un dels més especials per a visitar amb nens, es troba en el centre històric i s’omple d’aromes, llum, música i color.
Els típics llocs s’omplen d’articles nadalencs com a adorns de cristall, joguines de fusta, marionetes, corones d’Advent i dolços típics.

Brussel·les (Bèlgica)

Brussel·les té un dels mercats de Nadal més impressionants d’Europa i és que la capital de Bèlgica es converteix en un lloc especial on se celebren estes festes en gran.
De fet, el mercat ambulant nadalenc de Brussel·les ocupa un total de 2 quilòmetres i compta amb innumerables casetes on comprar artesania local, productes tradicionals, adorns i regals per a Nadal.

A més, en la coneguda com a Grand Place s’instal·la una pista de gel per a patinar, un enorme Arbre de Nadal així com una imponent sínia on gaudir de les vistes de tota la ciutat.

Estrasburg (França)

El mercat ambulant nadalenc d’Estrasburg és conegut per ser el més gran d’Europa i el més antic de França, perquè data de 1570 i s’instal·la en la plaça Broglie i la de la Catedral.
Per Nadal, la ciutat es transforma amb el famós Christkindelsmarik o el mercat del Nen Jesús que compta amb més de 300 casetes de fusta plenes de llums, regals, artesania i dolços locals.
La regió combina tradicions franceses i alemanyes que li donen un encant especial perquè és triat durant diversos anys com el millor mercat ambulant de Nadal de tota Europa.

Trento (Itàlia)

A Itàlia podem visitar diferents mercats de Nadal en ciutats com Roma, Milà, Torí, Bozen o Trento.
Les llums de la ciutat de Trento il·luminen els carrers i les places Fera i Cessés Battisti en esta època de l’any on el mercat nadalenc s’omple de lluentor.
En els llocs de fusta que simulen petites cabanyes verdes, es poden trobar productes locals com a artesania, pastissos, dolços i decoració.

Londres (el Regne Unit)

Viatjar a Londres per Nadal és una de les tradicions que més agraden a moltes parelles i famílies espanyoles.
En esta època de l’any, la ciutat es converteix en un lloc ple d’encant, alegria i diversió. De fet, són molts els llocs típics adornats per a Nadal que és imprescindible visitar com Covent Garden, Harrods, Hyde Park o Picadilly Circus.
Els mercats, els pubs, els llocs de cómida ràpida i les botigues tenen una màgia especial per Nadal.

Últimes notícies

Margallo alerta de la necessitat de reformes estructurals a Espanya davant els aranzels

José Manuel García-Margallo, exministre d'Assumptes Exteriors, critica l'assenyalat ritual polític al Congrés i reclama un pla integral per a abordar els problemes estructurals d'Espanya en el context dels aranzels imposats per l'administració Trump.

Incrementen a quasi 52.800 les víctimes palestines a causa de l’ofensiva israeliana a Gaza

La xifra de palestins morts per l'ofensiva israeliana a Gaza ha arribat a quasi 52.800, amb un increment notable en les darreres hores. L'Exèrcit israelià prossegueix amb els atacs contra objectius de Hamàs i altres grups armats.

Prorrogada la continuïtat del manteniment de les 16.376 papereres de València

L'Ajuntament de València ha prorrogat el contracte per al manteniment i llavat de 16.376 papereres, incloent 46 unitats intel·ligents que utilitzen energia solar. Aquest servei garantirà una ciutat més neta mentre es prepara un nou procés de licitació.

Deliberació Triunfo: Els Premis Jaume I reivindiquen el talent científic i empresarial en el càsting d’OT

Els Premis Jaume I s'involucren en el càsting d'OT a València amb la campanya 'Deliberació Triunfo' per reivindicar la importància del talent en ciència i empresa.

Catarroja reobre el Parc dels Barraques amb la col·laboració de Finop

Catarroja inaugura el renovat Parc dels Barraques, un espai essencial per al municipi, gràcies a l'acord amb Finop de Juan Roig, reforçant la col·laboració públic-privada en la millora d'infraestructures.

Morant a la jutgessa: ‘Els alcaldes no tenien informació per protegir els ciutadans’

Diana Morant critica la gestió de la crisi per part del president Mazón i de la Generalitat Valenciana, ressaltant que els alcaldes no van rebre informació durant la riuada que va causar 228 morts i destrosses importants.

Compromís demana trencar el Tractat amb la Santa Seu en l’elecció de Lleó XIV

Compromís instarà al Govern a aprofitar l'elecció del nou Papa, Lleó XIV, per acabar amb el conveni fiscal que beneficia l'Església, apostant per un sistema més equitatiu i laïcista.

El papa Lleó XIV: un líder americà en una Església en transformació

José Manuel García-Margallo destaca el nou papa Lleó XIV com un líder americà amb una visió progressista que promou la pau i la naturalesa misional de l'Església.