L’AVL elaborarà un informe sobre l’homologació dels títols de valencià en el sistema educatiu

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) mostra la seua “preocupació” sobre les “conseqüències” que pot tindre l’aprovació del decret que regula el reconeixement de la competència lingüística de valencià per a l’homologació dels estudis en el sistema educatiu valencià.

L’ens normatiu ha anunciat, a més, que elaborarà un informe sobre aquesta amb l’objectiu de «contribuir a un major enteniment social i que aborde solucions més satisfactòries».

L’institució aseenyala en un comunicat, que “la normativa que prepara la Conselleria d’Educació i, que ha d’entrar en vigor durant el primer semestre del 2023, determinarà que l’alumnat que finalitze l’ESO compte amb un nivell B1 de valencià, i que les persones que finalitzen el batxillerat tindran acreditat un nivell B2 de valencià”.

Així mateix, segons el decret, en el cas de batxillerat, els estudiants que superen la matèria de valencià amb almenys un 7 de puntuació en cada curs tindran homologat el nivell C1.

El decret tindrà un caràcter retroactiu per a tots els estudiants de cursos anteriors al 2021-2022 i les acreditacions es podran sol·licitar a través de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

L’AVL recorda en este punt, que l’escala que compara el nivell de competència entre diferents idiomes l’estableix el Consell d’Europa a través del Marc europeu comú de referència per a les llengües (MECRL).

El MECRL assenyala l’estàndard dels nivells i les competències que cal adquirir per a mesurar el nivell de comprensió i expressió oral i escrita i permetre així l’homologació de les titulacions en qualsevol llengua europea.

El decret que ha preparat el Consell “assumeix que el sistema educatiu valencià garantix la competència lingüística que indica el MECRL, que en el cas del B2 i C1 requerix una alta fluïdesa en l’expressió i un grau important de comprensió oral i escrita en temes i textos complexos”.

Davant esta situació, l’AVL, a més de sol·licitar reunions institucionals amb responsables polítics, ha acordat elaborar un informe sobre esta qüestió que “puga contribuir a una major entesa social i que aborde solucions més satisfactòries”.

L’AVL recorda que es poden consultar els informes de la institució en el seu web institucional, com ara la Declaració de l’AVL, de gener de 2017, sobre la competència lingüística del personal de les administracions valencianes com a garantia dels drets lingüístics valencians, o l’informe sobre l’avantprojecte de llei de la funció pública valenciana, acord de setembre de 2019.

Últimes notícies

Pérez Llorca diu que no li preocupa el seu futur sinó el dels valencians

Juanfran Pérez Llorca assegura en el debat de política general que no està preocupat per la seua candidatura sinó pel futur dels valencians i defensa els seus anuncis davant les crítiques de l’oposició.

Pradas afirma que no vol tapar ningú i reclama que es conega tota la veritat de la DANA

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior imputada per la DANA de 2024, ha assegurat al Congrés que no vol tapar ningú, tampoc l’expresident Carlos Mazón, i que el seu objectiu és que es conega tota la veritat del que va passar.

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.

El PP manté la gestora del partit a la Comunitat Valenciana i reserva decisions sobre candidats

El PP ha decidit prorrogar la gestora a la Comunitat Valenciana i ajornar la convocatòria del congrés autonòmic, mentre posa Sergio Sayas al capdavant de la gestora de Navarra després de la dimissió de Javier García.

Ford tanca el marge per a més concessions salarials a Almussafes fins a 2030

Ford Espanya ha comunicat a la plantilla d'Almussafes que el marge per a augmentar concessions o costos fins a 2030 s'ha esgotat i que presentarà esta setmana el document definitiu de l'Acord 2030 en una reunió final.