Mastodon
23.6 C
València
Divendres, 19 setembre, 2025

Barrera recuperarà les subvencions a Lo Rat Penat i la Real Acadèmia de Cultura Valenciana

El Consell ha confirmat que recuperarà les subvencions a Lo Rat Penat i la Real Acadèmia de Cultura Valenciana, defensora d’una normativa sobre el valencià diferent de l’oficial de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), la institució científica normativa, segons l’Estatut d’Autonomia.

Així ho ha anunciat el nou vicepresident primer i conseller de Cultura i Esports, Vicente Barrera, a la seua estrena a les Corts este dimecres per fer una crida a combatre el ‘pancatalanisme cultural’ que busca eliminar la nostra “singularitat, identitat pròpia i diferenciació” de la resta de regions que conformen Espanya. Busca “separar-nos dels nostres compatriotes de la resta d’Espanya, fent-nos creure que no som branques del mateix arbre o del mateix front comú”, ha al·legat.

En paraules de Barrera, es tracta per tant, “de robar-nos la nostra identitat espanyola i valenciana, quan no es concep València sense Espanya, ni Espanya sense València”. Així mateix, ha posat èmfasi que este concepte pretén “erradicar” la nostra pròpia “identitat cultural valenciana i que ens vol convéncer que a la nostra comunitat es parla el Català”.

En esta línia, ha assegurat que “hem viscut anys” d’una “estratègia cultural” que tracta de “polititzar-ho tot”, soscavant “la nostra identitat cultural espanyola i valenciana”. Referent a això, ha avançat que este nou equip de govern “rebutjarà i combatrà esta estratègia política i cultural que ens vol assimilar a este pancatalanisme supremacista, que vol erradicar la nostra pròpia identitat”.

Per això, el conseller advoca per promoure una cultura “per a tots”, ja que este món “ha estat silenciat, menyspreat, perseguit, maltractat i criticat”. Per este motiu, ha plantejat tres criteris que guiaran esta conselleria i que són la “llibertat, respecte a la llei i ús racional dels fons públics”.

En base a estos tres principis “explotem la riquesa de la nostra cultura, amb tota la singularitat de les nostres tradicions i festes a les nostres tres províncies”. Alhora, que defensaran, assegura, “la cultura que tenim com a espanyols i la que tenim com a valencians”.

Per impulsar tot això, el conseller advoca per fer un “ús racional dels fons públics” que provenen del “treball i esforç dels contribuents”. Per això, al·lega que les institucions públiques “no han d’absorbir el sector privat i tampoc en cultura” i per este motiu es comprometen a “fer sinergies entre el sector públic i privat” que fomenten “iniciatives amb criteris de talent, qualitat i treball”.

Censura cultural i exempció de la veritat oficial

En este sentit, Barrera ha posat èmfasi que “defensarà la llibertat cultural, sense que els gustos o inclinacions particulars puguen retallar els drets i llibertats culturals”, bandejant per a això “l’antidemocràtica actitud” que ha sigut “massa garrofes practicada” durant aquests anys que es “la de la censura cultural i la de l’exempció de la veritat oficial”.

Així mateix, ha defensat que defensaran una conselleria “sense bons ni dolents, perquè ningú se senta discriminat” així com la igualtat de tracte “perquè cap artista siga discriminat, els temps de la cancel·lació i de la cultura selectiva arriba al final”. 

Dividir la conselleria de cultura en una àrea

Pel que fa a les línies principals d’este govern en relació amb els aspectes organitzatius, el conseller ha advocat per “eradicar aquesta divisió de les dues àrees” és a dir, actualment aquesta entitat està distribuïda en una direcció general de cultura i una direcció general de patrimoni cultural. Per a això advoquen per “revertir progressivament” el desequilibri entre aquestes dues grans àrees que “heretem del Botánic”

Referent a això, afirma que “això no és casual”, ja que a l’esquerra, “l’únic que li interessa és servir-se de la cultura com a eina d’enginyeria social”. En este sentit “el nostre patrimoni no sembla servir-lo d’interés, fins i tot pot resultar un poc incòmode en este món nou que pretén inventar”, afirmen.

Últimes notícies

Els enginyers de camins sostenen que executar les infraestructures previstes hauria reduït les víctimes de la DANA

José Trigueros va defendre al Senat que, d'haver-se executat les obres previstes, la DANA de 2024 hauria causat menys víctimes i danys. Va reclamar preses, desviaments, tràmits més àgils, neteja de llits i alertes per a reforçar la resiliència a València i les conques mediterrànies.

Activistes exigixen a València un embargament d’armes a Israel i el registre d’un vaixell

Desenes de persones protesten davant el Port de València per a demanar un embargament integral al comerç d'armes amb Israel i la immobilització i inspecció d'un vaixell. La denúncia assenyala escales a València, Barcelona i Algesires i reclama controls sobre material de defensa i de doble ús.

SOS Desapareguts demana a Bernabé coordinació entre Govern i Consell després de la DANA

Joaquín Amills reclama a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que l'Executiu central i la Generalitat treballen de manera conjunta i sense polititzar la reconstrucció. També posa el focus en la salut mental dels afectats.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys va ser arrestada a Benidorm pel presumpte escanyament d'una amiga, de 66, amb el cable d'una aspiradora. La investigació seguix oberta després de l'avís d'una tercera turista al 112.

El Campello demana col·laboració per a identificar als responsables d’un abocament altament contaminant

L'Ajuntament del Campello sol·licita ajuda per a localitzar als autors d'un abocament de panells de fibra de vidre en la partida de Oñate. La Policia Local investiga i la sanció pot aconseguir 30.050 euros.

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.