Mastodon
29.1 C
València
Dilluns, 15 setembre, 2025

El president apunta la Comunitat Valenciana com la més afectada ‘per l’immoral acord’ de Sánchez

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha fet pública una declaració institucional en referència a l’acord signat aquest dijous entre PSOE i Junts per Catalunya per facilitar la investidura de Pedro Sánchez com a president del Govern d’Espanya.

Mazón ha assegurat amb contundència en el seu discurs: “No consentirem que Pedro Sánchez i el separatisme català trepitgen la nostra terra”. I és que per al líder autonòmic, segons ha manifestat, la Comunitat Valenciana, és la “principal afectada per aquest immoral acord”, raó per la qual també ha assegurat que serà qui encapçalarà “des de hui la recuperació dels valors constitucionals per garantir que els ciutadans d’aquesta terra no perdran ni un dels seus drets”.

Així ho ha manifestat en una declaració institucional en què ha denunciat que amb aquest pacte “s’ha consumat la ruptura dels valors constitucionals que els espanyols acordem el 1978”, atés que “trenca la igualtat entre ciutadans, l’equitat entre regions i la solidaritat entre totes les autonomies que conformem Espanya”.

Carlos Mazón també ha subratllat que “la separació de poders és un dels pilars bàsics de les societats modernes i mai ningú no pot, ni deu, estar per sobre d’aquest principi”, i ha insistit a destacar que “el pacte dinamita els acords que tots ens vam donar i canvia completament les regles de joc. Pedro Sánchez i els separatistes catalans han rubricat amb la firma la diferència entre ciutadans de primera i de segona”.

El cap del Consell ha reivindicat que la Comunitat Valenciana “és una regió històrica d’Espanya”, i que els valencians, alacantins i castellonencs “són espanyols de primera, per la qual cosa no tolerarem cap menyspreu cap a ells”.De la mateixa manera, ha recordat que “el 1261 Jaume I va jurar a València, davant les Corts Valencianes, la nostra identitat com a poble atorgant-nos “els furs” i la nostra autonomia” i ha afegit que “no consentirem que, al segle XXI, discriminen una terra solidària, diversa i plural”.

Per tot això, ha anunciat que “reivindicarem, siga on siga i allà on calga, la igualtat de tracte, la igualtat entre les autonomies i, en definitiva, la igualtat entre espanyols”.

Missatge d’unitat, consens i esperançaEn la declaració institucional, el president ha assenyalat que la protecció de l’estat del benestar dels ciutadans de la Comunitat Valenciana “no és cap trofeu, ni és un xec en blanc per solucionar problemes polítics, perquè aquesta igualtat són col·legis, són hospitals, són serveis socials, i en definitiva, aquesta igualtat no és el benefici d’uns quants sinó la qualitat de vida de tots”.

“No es tracta d´una qüestió d’esquerres o dretes -ha afegit- és una qüestió d´igualtat o desigualtat, i la Comunitat Valenciana està a favor de la igualtat”. El pacte de Pedro Sánchez i Carles Puigdemont no ho està”.

En aquest sentit, ha volgut llançar un missatge al poble valencià, “missatge d’unitat, de consens i esperança”, i ha indicat que la Comunitat Valenciana, “com a principal afectada per aquest immoral acord, encapçalarà des de hui la recuperació dels valors constitucionals per garantir que els ciutadans d’aquesta terra no perdran ni un dels seus drets”.

Referent a això, ha manifestat que la recuperació dels valors constitucionals es farà “de manera tranquil·la, allunyats de fanatismes i fora del soroll, però sense fer ni un pas enrere”, i ha insistit que es reivindicarà “el que és just i ens correspon, ara i sempre”.

Carlos Mazón ha assegurat que “mai transaccionaré amb la destrucció dels valors constitucionals per diners, ni renunciaré a la defensa de cada euro que amenace els pilars fonamentals del benestar dels ciutadans d’aquesta terra”, i ha conclòs assenyalant que “la Comunitat Valenciana està més preparada que mai per a defensar els seus ciutadans. Vam dir que hi hauria canvi, i n’hi va haver. Dic que defensaré la igualtat i ho faré. Compliré amb la paraula donada”.

Últimes notícies

Detinguda una cuidadora per estafar més de 30.000 euros a una anciana a Calp

Una dona de 46 anys va ser arrestada per usar sense permís la targeta de l'anciana a la qual atenia. La Guàrdia Civil li atribuïx més de 40 extraccions nocturnes.

El Consell entregarà a la jutgessa els recursos periodístics del Cecopi si els sol·licita

Emergències garantix que, si la jutgessa ho requerix, posarà a disposició els recursos periodístics gravats en el Cecopi el 29 d'octubre, dia de la dana. S'insistix que no existix una gravació oficial de la reunió.

El BOE publica el conveni del torró i massapans 2025 amb pujada salarial del 3% retroactiva

Les taules salarials del conveni estatal del torró i massapans per a 2025 fixen una alça del 3% amb efectes des de l'1 de gener. Hi haurà ajust per IPC de fins a 1 punt.

Donya Sofia recolza a Elx un congrés amb els últims avanços en malalties neurodegeneratives

La reina Sofía ha inaugurat a Elx el Congrés Internacional sobre Malalties Neurodegeneratives, que reunix fins al dia 18 a una trentena d'experts. El fòrum aborda avanços en biomarcadores, teràpies gèniques, neuroimatgeria i enfocament sociosanitari.

El Consell demana a la DGT un tràmit extraordinari per a donar de baixa cotxes desapareguts per la DANA

El Consell sol·licita un procediment extraordinari per a donar de baixa definitiva vehicles arrossegats per la DANA del 29 d'octubre i que els seus titulars conserven ajudes i indemnitzacions.

Donya Sofia abrigalla a Elx un congrés amb els últims avanços en malalties neurodegeneratives

La reina Sofía recolza la inauguració del ICND a Elx, un cim que reunix referents internacionals per a presentar avanços en diagnòstic i teràpies. El programa aborda biomarcadores, genètica, neuroimatgeria, inflamació i medicina de precisió, amb la veu de pacients i famílies.

Compromís denuncia davant la Fiscalia 1,17 milions del IVASS sense contracte i l’institut defén el seu pla

Compromís porta a la Fiscalia presumptes gastos sense expedient en 2024 per 1,17 milions en el IVASS. L'institut replica que ja aplica un pla i digitalització.

Ruixats amb tempesta a l’interior de Castelló i màximes a l’alça a València

Baixa probabilitat de ruixats amb tempesta a la vesprada a l'interior nord de Castelló. Les màximes pugen a l'interior de València i el vent rola a este.